AMD XP 3000+ met verkeerde FSB

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Vandaag nieuwe pc in elkaar aan het steken, waaronder een AMD XP 3000+ met 166mhz FSB, althans dat dacht ik.

Als ik de FSB instel in het bios op 166 staat de mulitplier (kan het niet veranderen) op 10,5 en geeft dat dus een 2200+.

Nu, als ik zoek op de code axda3000dkv4e dan vind ik dat het een 200mhz FSB processor is maar ik heb een 166mhz besteld. Het moederbord en geheugen kunnen ook wel 200mhz FSB aan.

Doe ik er goed aan deze CPU te houden want hij zou toch sneller moeten zijn door de hogere FSB :?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bussnelheid is hoger, maar het aantal Mhz van de cpu is ook lager.
Computerwinkel heeft een foutje gemaakt, gewoon omruilen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 06-08-2004 03:32 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Een CPU met 200MHz kan prima werken op een lagere FSB (alleen zijn de huidige multiplier gelocked, zodat je feitelijk je CPU onderklokt).
200MHz is sneller als 166MHz en als je mobo/geheugen dat aankan is er geen reden om hem om te ruilen voor een 166MHz CPU (tenzij je wilt gaan overklokken met een hoger gelockte multiplier).

Athlon XP 3000+ (2,10GHz, 200 MHz / 10,5xMP)
Athlon XP 3000+ (2,17GHz, 166 MHz / 13xMP)
het aantal Mhz van de cpu is ook lager
De 70 MHz CPU verschil valt imo in het niet bij de 33MHz (66DDR) hogere bus, vooral als het geheugen dan in sync loopt ;)

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Uit (games) benchmark blijkt dat een 200mhz fsb Barton fors sneller is dan een gelijk geklokte (hoger hebbende multiplier) 166mhz Barton. Als je hem kan overclocken naar 233/250mhz zal je waarchijnlijk zelfs in de buurt van de Athlon64 kunnen komen. Geheugenband breedte is de beperkende factor van de Athlon. Als je deze verbeterd met een hoger fsb, gaat je performance fors omhoog!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt ik zou gewoon deze houden. In principe heb je een te verwaarlozen langzamer geklokte ahtlon, maar wel met een fsb van 200 ipv 166

met ddr geheugen zou je dus een mooie 200 fsb en 200 mhz geheugen (DDR = 400) hebben. Maximale throughoutput dus. Stuk sneller

Mondje dicht dus :Y)

Verwijderd

Ik zou hem ook houden en als je hem daarnaast nog een schopje geeft naar 210 gaat die sneller op alle fronten als een 166Mhz ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Zorg er wel voor dat het geheugen ook op 400MHz draait indien je een nForce 2 mobo hebt. Als je dat niet doet dan is 'ie nauwlijks sneller, ookal gebruik je een 400MHz FSB, het tragere geheugen (dat niet sync. loopt) trekt het hele systeem keihard naar beneden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Precies. Meestal worden de beste prestaties gehaald met synchroon lopend FSB en Geheugenbus snelheid.

Gewoon 200/200 zetten dus en genieten.

(en voor diegene die het over geheugenbandbreedte is DE beperkende factor van AMD....je zit over de verkeerde fabrikant te praten...het gaat wel (lees beter) op voor Intel P4 CPU's)

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1