[XP] computer start niet meer op, BSOD flitst weg

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Mijn vader vandaag tijdens het uitzetten van mijn PC hem handmatig uitgezet (4sec aanknop induwen). Hij is een win98 bak gewent die binnen 2 sec afsluit, alleen deze PC doet er om één of andere reden 2 min over.

Je raad het al m'n PC start nu niet meer op :(.

Hij begint wel met het bootten van XP, maar geeft na een tijdje een BSOD. Alleen doordat 'De computer automatsch opnieuw opstarten' aanstaat zie ik alleen een blauwe flits en reboot hij daarna meteen. Veilige modus is hetzelfde verhaal.

Ik heb totaal geen zin om de windows opnieuw te installeren. Dat gaat me namelijk zeker een dag kostten met alle software die erop moet.

Ik vroeg me dus af of ik, met behulp van een andere computer, 'De computer automatisch opnieuw opstarten' kan uitschakelen zodat ik de BSOD kan uitlezen. Staat dat niet gewoon ergens als een 0/1 op de HDD oid?

Specs:

P3-600
Asus P2B-S
4x128MB PC133
GF2MX
4GB (windows)
8GB (zooi)
13,5GB (zooi)
verder standaard geluid/NIC rommel

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 06-08-2004 01:57 ]

tvw

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Dan moet je fff op deze computer rechter muis knop properties en dan het tabblad advance dan kijk je bij start up en recovery, fff automatic restart af vinken. En dan kijken wat voor bsod je ervoor krijgt.

sorry verkeerd gelezen :+

kun je mischien wat hardware eruit halen zodat hij kaal kan opstarten, kan een defect geheugen reepje oid wezen.

[ Voor 29% gewijzigd door vanderwal op 06-08-2004 01:15 ]

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vond dit resultaat al op de eerste pagina op Google, maar omdat je een account nodig hebt om het antwoord te kunnen zien, zal ik het maar even hier pasten:
Q: I often encounter Windows XP computers that blue screen before fully booting. Because windows xp, by default, restarts after blue screening, I can't see the error message. Booting to safe mode yields the same results. What is the easiest way to disable the reboot option once a computer like this is encountered? If I can't even boot to safe mode without it rebooting, I can't figure out any way to accomplish this.

A: At the Safe Mode Command Prompt log on as administrator. Type the following at the command prompt:
REG /QUERY HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Crashcontrol /v Autoreboot

You should get a value of either 1 or 0. 1=true; 0=false, therefore if it is 1 then do the following:
REG /DELETE HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Crashcontrol /v AutoReboot
REG /ADD HKLM\System\CurrentControlSet\Control\CrashContron /v AutoReboot /t REG_DWORD /d 0

This will turn off the automatic restart on error option.
blackd: je hebt gelijk, de Recovery Console ondersteunt dit commando niet. Als echt niks meer werkt, zou je kunnen proberen een opstartdiskette te kunnen maken, met een register-bestand om die vervolgens te importeren naar het register met DOS... (Ik roep maar wat, het is tenslotte pas half 2 :))

[ Voor 24% gewijzigd door Tsunami op 06-08-2004 01:27 ]

Verwijderd

wat vanderwal zegt kijken of misschien je hardware stuk is, anders kun je ook nog via bootmenu sys recovery laden, na bios piep F8 indrukken, dan :o recovery of wat
dj_tsunami zegt proberen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iets schreef op 06 augustus 2004 @ 01:04:
Ik vroeg me dus af of ik, met behulp van een andere computer, 'De computer automatisch opnieuw opstarten' kan uitschakelen zodat ik de BSOD kan uitlezen. Staat dat niet gewoon ergens als een 0/1 op de HDD oid?
Ja, dat wordt uiteraard opgeslagen op de HDD, en wel in het register. En ja, dat is aan te passen, via een andere computer.
Zie [rml]elevator in "[ XP] BSOD tijdens booten*"[/rml] en
[rml][ W2K] Register aanpassen van een andere schijf*[/rml]
dj_tsunami schreef op 06 augustus 2004 @ 01:21:
Als je via Safe Mode with Command Prompt er ook niet inkomt, kan je dit ook via de Recovery Console doen...
Voor zover ik weet kan het commando 'reg' niet gebruikt worden in RC, in ieder geval niet volgens dit document: http://www.microsoft.com/...recovery_console_cmds.asp

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 06-08-2004 01:27 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• iets
Bedankt dj_tsunami en blackd!

Ik ga nu de hdd met kapotte windows zetten in een andere machine :).

tvw

• iets
Ik heb geluk zo te zien :).

Toen ik de 2e computer opstartte met de kapotte windows hdd begon hij meteen met schijfcontrole op die hdd en zette ook wat bestanden op een andere plaats oid. Nu start de computer wel weer normaal op zonder BSOD.

Toch bedankt voor jullie suggesties. Als ik die niet had gekregen had ik waarschijnlijk format c:/q gedaan.

tvw

Pagina: 1