Toon posts:

[GF4 Ti4400] rare texture-problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lang het probleem dat ik rare "foute" textures krijg in games. Het lijkt of over sommige textures een soort stippelraster is gelegd, terwijl anderen onscherp worden, of van kleur veranderen. Afhankelijk van de camerapositie gaan de fouten in de textures over in elkaar, soms worden ze ook weer "goed".

Het komt vooral voor bij nieuwere games. Het effect is niet random, het zijn altijd dezelfde textures die fouten vertonen. Het zijn vaak, maar niet altijd, glimmende objecten.
Het ligt niet een fout in het spel ofzo, de problemen komen voor in Call of Duty, Max Payne 2, Far Cry, Battlefield 1942 en C&C Generals, en ook in 3dmark2003.

De problemen hebben verschillende formats overleefd, en worden ook niet opgelost door drivers. Met Nvidea drivers 4x.xx tot en met de nieuwste drivers, en DirectX 8 tot en met 9.0c, het blijft hetzelfde. Moederbord geupdate, ook geen effect.
Het lijkt me geen temperatuur probleem, er zit namelijk geen verschil tussen spelen meteen na het opstarten, en nadat de pc al een halve dag aanstaat. De kast open hebben heeft ook geen effect.

Ik heb het gevoel dat het iets met belichting te maken heeft, omdat de problemen afhankelijk zijn van de hoek waaronder je de textures bekijkt.

Mijn specs:
AMD Athlon XP2000+
MSI KT3 Ultra (Via KT333)
Asus Geforce 4 Ti4400
512mb DDR ram
Windows XP NL SP1

Niets hiervan is trouwens overgeclocked.

Ook nog zoiets vreemds, windows XP blijft mijn kaart herkennen als een Ti4600, is dat normaal, of hebben ze me bij de computerwinkel gewoon gematst? Lijkt me sterk dat het iets te maken heeft met mijn problemen, maarja.

Iemand die mij kan helpen?

Tot slot nog een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rijgersberg/cod.JPG

Verwijderd

hallo,

volgens mij ligt het juist wel aan je temperatuur want je kaart is na 20 seconden pc op staan al op zijn temperatuur en na een paar seconden gamen bijna op zijn stressed temperatuur... Je zegt dat het met de nieuwere games alleen is ? dat kom omdat niuewere games zwaarder zijn en meer van je vga vragen dus je vga word warmer = artifacts .. En kijk eens naar de clockspeeds . Staan ze op de 4400 waardes of op die va een 4600 ? Het llijkt me een duidelijk probleem zo .

Mvg

ps : ik hoop voor je dat er geen pipeline stuk is want ik zie checkerboards :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 02:00 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 01:59:
hallo,

volgens mij ligt het juist wel aan je temperatuur want je kaart is na 20 seconden pc op staan al op zijn temperatuur en na een paar seconden gamen bijna op zijn stressed temperatuur... Je zegt dat het met de nieuwere games alleen is ? dat kom omdat niuewere games zwaarder zijn en meer van je vga vragen dus je vga word warmer = artifacts .. En kijk eens naar de clockspeeds . Staan ze op de 4400 waardes of op die va een 4600 ? Het llijkt me een duidelijk probleem zo .

Mvg

ps : ik hoop voor je dat er geen pipeline stuk is want ik zie checkerboards :(
Hum bij temperatuur problemen zou ik eerder oneindig lange polygons en rare vlekken op random textures verwachten. Niet elke keer dezelfde textures.

Bovendien begon die checkers ellende pas bij de R9500/9700. De GF4TI serie heeft hier nooit last van gehad afaik.

Leg die kaart eens in een ander systeem om de mogelijke oorzaken van het probleem te isoleren.

tvw