Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nokia audio magager aac files en CDEX /id3-tags

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben sinds enige tijd in het bezit van een 6230 en oa druk met de mp3-speler. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat het mij bij de nokia audio manager (nam) 4.0 niet lukt om als ik van een cd die ik in mijn pc stop de id3-tags (gegevens van de cd op te vragen remote of local) in te lezen. Er staat bij prefs (cd manager) wel redbook maar hier kan ik niets mee.

Ik gebruik normaal CDEX om mp3 te maken en hier kan je gebruik maken van CDDB database voor gegevens van je cd op te vragen maar bij CDEX lukt het me niet om om te rippen naar aac files (nokia). Ik zou dus het liefst me CDEX rippen naar aac-files of nam gebruiken en en iets met de id3 tags kunnen doen aangezien nam standaard omzet naar aac-files.

nog even voor de goede orde ik wil dus audio cd omzetten naar aac-files met/incl. bijbehorende id3 tags, aangezien deze 2x zo klein zijn als mp3 en van vergelijkbare/zoniet betere kwaliteit als mp3 (128kbs) zijn.

wie heeft raad?

alvast bedankt

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Hoi lejo, welkom op GoT :)
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 00:55:
Ik zou dus het liefst me CDEX rippen naar aac-files of nam gebruiken en en iets met de id3 tags kunnen doen aangezien nam standaard omzet naar aac-files.
Ik zie geen enkele reden waarom je met CDEX niet naar AAC-files zou kunnen.
Sterker nog:
Afbeeldingslocatie: http://kompjoefriek.homeip.net/images/tweakers/cdex_acc.png versie 1.51
het kan ook :)

Het kan zijn dat Nokia een eigen implementatie van AAC heeft en dat het dus niet werkt, maar dat lijkt me sterk.

waarschijnlijk heb je de volgende keer minder geluk als je een topic opent over iets wat binnen 5 minuten gevonden is met google, of door gewoon up-to-date te blijven en in je programma zelf te rond te kijken. denk daar de volgende keer aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door KompjoeFriek op 06-08-2004 02:43 . Reden: linkje toegevoegd aan plaatje ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor je reactie, maar zover was ik ook gekomen want ik heb wel degelijk even verder gekeken dan mijn neus lang is maar als je doet binnen cdex wat jij zegt dan moet je ook nog wel even een path invullen waar cdex deze decoder kan vinden, en dat is nu de truuk waar zijn al die decoders binnen cdex.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:48:
Hoi bedankt voor je reactie, maar zover was ik ook gekomen want ik heb wel degelijk even verder gekeken dan mijn neus lang is maar als je doet binnen cdex wat jij zegt dan moet je ook nog wel even een path invullen waar cdex deze decoder kan vinden, en dat is nu de truuk waar zijn al die decoders binnen cdex.
wat dacht je van google:
http://www.google.nl/sear...+aac+decoder+download&lr=

en dan kom je al snel bv hier uit:
http://www.rarewares.org/aac.html

en

http://pessoal.onda.com.br/rjamorim/aacenc_v215.zip

[ Voor 8% gewijzigd door Gully op 06-08-2004 10:09 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor je reactie maar ik blijf het een beetje raar vinden dat als je cdex gebruikt, zoals ik dat je dan zelf een decoder moet gaan zoeken als aac formaat wil coderen. Ik heb hier ook gekeken maar het blijft voor mij een beetje vaag welke ik dan het beste kan downloaden/gebruiken en er is ook een faad en een faad 2? heb jij hier veel verstand van en zo ja welke zou jij dan gaan gebruiken binnen cdex. en begrijp ik het goed dat je een command line ecoder moet gebruiken..

Goed, alvast bedankt
lejo

Verwijderd

Lejo,

CDex doet niet meer dan het rippen van (digitale) audio tracks van een cd.

Voor de rest is het gewoon een front-end voor plugins.

Als je een encoder (dat is wat je zoekt) voor AAC dan flikker je er gewoon een plugin of een command line prog in (veel wordt wel ondersteund)

de reden hiervoor is dat je alles zo'n beetje als plugin erin kan gooien mits ze rekening houden met cdex (of cdex rekening houdt met de plugin)

Het is niet meer dan normaal
Pagina: 1