Ontzettend instabiel internet

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57
Mijn ADSL lijn word letterlijk met de dag instabieler, en ik denk dat het aan mijn hardware ligt, maar ik zou niet weten waar te beginnen.
Met normaal internetten valt het niet te merken, maar als ik online ga gamen wat ik dagelijks doe, valt het internet steeds een paar seconden weg wat er in resulteerd dat ik van de server word gegooit.
dit begon een week geleden, eens per kwartier, 2 seconden ofzo, viel mee te leven want ik bleef nog op de server. Maar nu is het letterlijk om de 10 seconden, en word ik na 5 minuten van servers af gegooit.
Ik heb mijn pc volledig ontdaan van spyware met search & destroy, addaware, en spysweaper.
De router en switch staan mij mijn buurman ivm gedeelde lijn, ik weet het merk niet, ik heb zelf nog een 3com switch om de lijn hier over mn pcs te verdelen, die heb ik al een half uur uitgeschakeld gehad, maar die is 2 maanden oud dus daar moet het niet aan kunnen liggen denk ik.
Soms is het zelfs zo erg dat ook msn er uit vliegt.
ik hoop dat iemand mij een verklaring kan geven, want een wereld zonder online gamen is niets voor mij :'(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb het ook gehad...

Dingen die ik heb geprobeerd:

Zonder splitter internetten > viel nog weg.

Andere modem > viel nog weg..

Alles half uur uit en weer aan > viel nog weg...

Monteur maar laten komen en we kwamen tot de conclusie dat ik te ver woonde voor de nieuwe snelheid die er na de verhoging was...

Ik meteen gedowngrade naar light en me verbinding is nu weer 100% stabiel.

Ik weet niet hoe ver jij van de centrale woont, maar als je alle apparatuur en bekabeling hebt uitgesloten lijkt het me dat je de nieuwe snelheid van de verhoging niet aan kan.

Tweakers Discord

Verwijderd

Heb je de buurman al eens gevraagd of hij de verbinding niet loopt dicht te trekken met bittorrent/kazaa/e-mule of iets dergelijks? Heb je überhaupt aan hem gevraagd of hij hetzelfde probleem heeft?

• HKS-Skyline
ik heb me buurman nog niet gesproken, hij zit in Z frankrijk tot dinsdag :(
en hij download niet, dat weet ik 100% zeker, mijn ping is volkomen normaal op alle servers zodra het wel werkt, en ik heb ook geen lag ofzo, maar soms trekt hij gewoon helemaal dicht, en dat gebeurt steeds vaker.

ik heb nu al een paar maanden dezelfde 2 mbit lijn van xs4all, en ik woon in zeist, het heeft het altijd prima gedaan, ik weet niet hoever ik bij de centrale vandaan zit, maar er staat hier 50m vandaan zo'n klein huisje met zo'n hooge spanning sticker er op :P
ik geloof dat daar de handel word versterkt, maar dat weet ik niet zeker.

• tweakduke

tweakduke

zo'n huisje is alleen je stroom lijkt mij :p

Telefooncentrale kan veel verder staan..

Tweakers Discord

• HKS-Skyline
wat is de max afstand dan?

• tweakduke

tweakduke

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Hier kun je een redelijke indicatie van je afstand zien.

Tweakers Discord

• HKS-Skyline
zo'n 2 kilometer, best ok toch?

[ Voor 43% gewijzigd door HKS-Skyline op 06-08-2004 00:34 ]

• tweakduke

tweakduke

Ok, waarschijnlijk zal dat het wel niet zijn.

Praat er dan maar eens over met je buurman of hij er geen last van heeft en eventueel als hij er ook last van heeft kun je naar je splitter en router gaan kijken :)

Tweakers Discord

• HKS-Skyline
ik geloof dat het een Vigor is, ow en het is trouwens 1.3 km, maar door de kronkelweggetjes was het 2 km volgens de planner

Verwijderd

HKS-Skyline schreef op 06 augustus 2004 @ 00:36:
ik geloof dat het een Vigor is, ow en het is trouwens 1.3 km, maar door de kronkelweggetjes was het 2 km volgens de planner
Heb je de helpdesk van XS4All al eens opgebeld?

offtopic:
Ik zie Elisha Cuthbert in je avatar O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 01:41 ]

Verwijderd

Heb je het met meerdere games?

• HKS-Skyline
alles dat verbinding maakt, ook sftp zie je de meter ineens dood staan voor een paar seconden.
en ik heb de helpdesk niet gebeld want ik heb geen klantennummer enzo omdat mijn buurman dat regeld, ik kan m ff bellen, maar hij zal weinig kunnen doen vanuit frankrijk denk ik...

Verwijderd

Heb je mischien iets nieuws geinstalleerd?
een firewall of virus scanner oid.

• HKS-Skyline
ff gebeld, andere router dr tussen gezet (had sleutel voor zn planten en tuin en noodgevallen enzo) en het werkt weer prima, us robotics rommel, dan krijg je dat :P

thnx voor de hulp iedereen!
Pagina: 1