Toon posts:

asusp4p800oc-en

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Ik ben in het bezit van een p4p800De met daarop 2x512 van dane elec met 2,5cas,
CPU is een 2,8 800mhz 1mb, 1 sata diamont max9 160gigh, 1 ata maxtor(nog wat) 120gigh, een ti4200 gpu, en dat alles gevoed door een 550w q-tec voeding.
Zodra ik in mijn bios de performance mode voor het geheugen aanzet, is mijn sys zo instabiel als wat, en springt telkens uit, hetzelfde gebeurd als ik in mijn bios de cpu op turbo mode zet :? Oftel, waar gaat het mis????????????/
De koeling ofwel airflow is goed naar mijn weten cpu is 52graden on idle en sys 37, hd`s gemiddeld30 gpu zou ik niet weten. Ik weet dat de cpu temp wat aan de hoge kant is, maar waterkoeling is onderweg :P

P.S. Ik ben er vandaag voor het eerst, dus hoop dat ik het allemaal een beetje naar behoren heb uitgelegd.

Verwijderd

Welkom op GoT :w

We hebben echter wel wat meer info nodig. Een '2,8 800mhz 1mb' CPU is niet erg duidelijk. Ik ga er hier even van uit dat je het hebt over een Intel Pentium 4. En het kan zijn dat je mobo uitmagisch uitspringt als de temperaturen te hoog worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 00:00 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Turbomode? Waar kijk jij dan? Je kunt met de AI overklok instellingen bv voor 5-20% overklok kiezen.

Cehck bijvoorbeeld eens je voedingslijnen voor stabiliteit ed.

52 graden vind ik wel wat veel, mijne (geen prescott maar een Northwood, maakt wel wat uit) haalt met kamertemp van 32 graden, net de 35 niet.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, het is idd een p4, maar ik zou bij god niet weten wat er dan te warm zou moeten worden, het sys reboot nml telkens dan, sorry weer een fout van mij, springt niet ui, maar reboot dus, windows xp heb ik er al opnieuw opgezet inmiddels, ook heb ik de bios opnieuw geflashed, maar haalde niets uit

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die temperatuur die je hebt is wel normaal voor een Prescott hoor.
Met watercooling krijg je iets betere temperaturen, maar verwacht geen wonderen.
Het probleem dat jij hebt ligt aan je memory. Door de instellingen op Turbo en/of Accelleration mode te zetten moet je geheugen ook tegen betere timings kunnen.
Het probleem ligt niet aan je voeding. Als je dus die fouten/crashes krijgt kun je die functies met jouw geheugen niet benutten.
Probeer maar eens met memtest te controlen of je fouten krijgt.

www.memtest.org

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
Turbomode? Waar kijk jij dan? Je kunt met de AI overklok instellingen bv voor 5-20% overklok kiezen.

Dat staat bij mij onder die overklok instellingen, dat heet dan performance mode, die kan ik op auto, standaard of op turbo zetten, maar mijn sys is alleen maar stabiel als ie op auto staat

Verwijderd

Topicstarter
ik zal memtest eens ff zijn werk laten doen, en een pak van mijn hard dat die temp van mijn cpu vrij normaal is, ik had voorheen nml een nrthwood en die kwam ook niet boven de 40graden uit

Verwijderd

Topicstarter
owja, nogmaal ik ben hier voor het eerst, heb het wel erug vaak gelezen en gevolgd, maar kon het toch niet laten om mee te doen met de topics.

Dus mensen alvast bedankt voor de snelle reacties en ik vertrouw erop, dat dat allemaal best goed gaat komen, alleen ik weet het ff niet meer met mijn sys, pas een berg geld erin gestopt, nieuwe kast enzo gekocht je kent dat wel, en dan werkt het niet zoals je wilt. Das mooi balen dus

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer, zeg ff een paar vragen:
1 hoelang blijft feze topic staan of moet ik hem zelf verwijderen??????
2 ik zou graag als ik een aantal foto`s van mijn kast heb gemaakt, ze plaatsen, ik ga ervanuit dat ik die gewoon in dit venstertje kan wegplanten
wederom alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
okee tis duidelijk wat memtest zegt.You`ve got faulty ram and should replace it, maare wat is het advies dan
misschien kingston ofzo :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 00:06:

Dat staat bij mij onder die overklok instellingen, dat heet dan performance mode, die kan ik op auto, standaard of op turbo zetten, maar mijn sys is alleen maar stabiel als ie op auto staat
In de handleiding wordt al vermeld dat de Turbo setting tot systeeminstabiliteit kan leiden en in dat geval wordt aangeraden de Auto setting te gebruiken. Ik zie het probleem dus niet.
Overigens, als ik het goed heb is dit niet de performance mode voor je geheugen (PAT), want de optie daarvoor zit ingedeeld onder Advanced/Chipset. Je hebt het hier toch over de Performance Mode optie onder Advanced/Jumper Free van je BIOS?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding wordt al vermeld dat de Turbo setting tot systeeminstabiliteit kan leiden en in dat geval wordt aangeraden de Auto setting te gebruiken. Ik zie het probleem dus niet.

Het probleem is dus: ik had voorheen een p4 1,8northwood erin zitten met kingston pc2700erin en dat beesje heb ik toen zonder problemen naar de 2.8gigh gejopt. Nu heb ik een 2,8 800mhz ht met 1mb cache, enne die zou ik ook wel eens erug hard willen laten knallen, maja, als ik zo al niet verder kom als de default settings, is de lol eraf, ofwel weg ermee en iets anders zoeken

Verwijderd

Foutje.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
owja, ik heb het over beide settings, dus: de jumperfree instellingen en de advanched chipset als ik het zou uit het hoofd goedzeg.
Ik bedoel dus de cpu mode op turbe en mem acceleration mode aan zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 00:52:

Het probleem is dus: ik had voorheen een p4 1,8northwood erin zitten met kingston pc2700erin en dat beesje heb ik toen zonder problemen naar de 2.8gigh gejopt. Nu heb ik een 2,8 800mhz ht met 1mb cache, enne die zou ik ook wel eens erug hard willen laten knallen, maja, als ik zo al niet verder kom als de default settings, is de lol eraf, ofwel weg ermee en iets anders zoeken
Tja, erg hard knallen zoals jij het noemt kan ook zonder de Turbo setting en PAT. Maakt die enkele procent nog uit als je de bus al zwaar overclockt? Het gaat er uiteindelijk toch om dat je de processor zo snel mogelijk maakt zonder op de stabiliteit in te leveren? Oftewel Performance Mode en Performance Acceleration Mode op Auto laten staan en eventueel de memory timings handmatig wat versoepelen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

fly_boy, gebruik alsjeblieft de editknop rechts van je posts als je wat wilt toevoegen, dat maakt het allemaal wat leesbaarder en netter :)
sorry, het is idd een p4, maar ik zou bij god niet weten wat er dan te warm zou moeten worden, het sys reboot nml telkens dan, sorry weer een fout van mij, springt niet ui, maar reboot dus, windows xp heb ik er al opnieuw opgezet inmiddels, ook heb ik de bios opnieuw geflashed, maar haalde niets uit
Gebruik alsjeblieft wat leestekens, hoofdletters en dergelijke, dan is het prettiger om je posts te lezen ;)
owja, nogmaal ik ben hier voor het eerst, heb het wel erug vaak gelezen en gevolgd, maar kon het toch niet laten om mee te doen met de topics.
Well, het heet hier niet voor niets Die-Hard Overclocking en Cooling. Er wordt van gebruikers hier wat basiskennis van overclocken en koelen verwacht. Heb je dan niet, dan wordt er inzet en leeswerk (van bv faq's / howto's) verwacht zodat je in ieder geval de basis onder de knie hebt.

Ga daar dus eerst mee aan de gang :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.