[MDK]Tweede monitor slaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 17:00
Ik draai op mijn pc Mandrake AMD64 beta, omdat ik een AMD Athlon 64 3000+ heb. Ook heb ik een Leadtek A250 LE GeForce 4 Ti4200 kaart die dual monitor aan kan.

Ik heb op die videokaart twee monitoren aangesloten: Een Compaq V70 en een Philips CM0200 (15C).
Bij de installatie werd alleen de primaire monitor (Compaq V70) herkend. Dit is op zich niet zo vreemd, maar nu wil ik de tweede monitor toe gaan voegen. Op zich moet dit niet zo'n enorm probleem zijn, maar bij alle instellingen die ik probeer krijg ik geen beeld op mijn tweede monitor; terwijl ik wel beeld heb tijdens het booten. Het probleem ligt dus bij de instellingen van de X-server.
Ik heb wel het idee dat hij op een of andere manier mijn monitor wel herkent, omdat het lampje op de tweede monitor blijft branden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het oplossen van dit probleem, want ik kom er na veel zoeken en proberen echt niet meer uit.

De relevante bestanden:

/etc/X11/XF86Config-4
http://www.thunderball.nl/xfconfig

/var/log/XFree86.0.log
http://www.thunderball.nl/xfree86.log

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
Het kan zijn dat je voor twinview support bij de eigen drivers van nvidia moet zijn ipv de nv drivers van xfree, ik weet niet of die laatste het wel ondersteunen namelijk.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als eerste inderdaad de eigen driver van nvidia proberen, en vervolgens de readme lezen van nvidia, die is erg uitgebreid :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

deadinspace

The what goes where now?

Afaik ondersteunt de nv driver helemaal geen dualhead, en heb je daar NVidia's proprietary drivers voor nodig.

edit:
Mja B)

[ Voor 13% gewijzigd door deadinspace op 05-08-2004 23:57 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 17:00
Bedankt voor de snelle reacties :)

Morgen ga ik dual monitor proberen met de nvidia drivers.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Klopt inderdaad. Twinview met de nvidia driver loopt verder prima. Je hebt met de nvidia driver ook gelijk accelarted opengl, kan je nog es tuxracer spelen :)

Facebook :: Twitter :: PSN

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik heb op m'n werk een dualview tft opstelling. Mocht je er nou niet uitkomen, laat het even weten, dan neem ik m'n xorg.conf ff voor je mee.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

BoAC

Memento mori

Kijk anders hier ff voor mijn werkende dual met een Geforce4 ;)

BoAC in "Het grote 'me nVidia drivers doent nie!'..."
Pagina: 1