Toon posts:

[98] usb support van 98se nodig onder 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi...heb hier volgende probleem..

heb een dell dimension pc met daarop windows 98. werkt allemaal prima..
nu heb ik een adsl modem die win98 SE nodig heeft om goed te kunnen functioneren.. je zou denken..ach installeer even win98 SE... maar omdat dit een Dell pc is, gaat dit vrij lastig zonder de officiele dell win98SE cd-rom.. heb dus een "normale" win98SE cd.. ik wil dus alle programma's etc.. behouden... (dus geen format c: doen)

mijn vraag is nu de volgende: is het mogelijk om zonder win98SE te installeren toch de usb ondersteuning hiervan op mijn dell machine te krijgen?.
of is het mogelijk om toch op 1 of andere manier de dell beveiliging voor de gek te houden dat hij toch de update van win98 naar 98SE wil slikken?

alvast bedankt,

Verwijderd

ik snap werkelijk waar niet waarom die dell moeilijk zou doen over een 98>98SE upgrade :?
geef eens aan wat er precies fout gaat dan, welke meldingen enzo?

weet je zeker dat je niet gewoon probeert te updaten met een OEM cdrom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:37:

mijn vraag is nu de volgende: is het mogelijk om zonder win98SE te installeren toch de usb ondersteuning hiervan op mijn dell machine te krijgen?.
of is het mogelijk om toch op 1 of andere manier de dell beveiliging voor de gek te houden dat hij toch de update van win98 naar 98SE wil slikken?

alvast bedankt,
Beveiliging voor de gek houden? :) volgens mijn ervaringen werken 98SE drivers ook onder 98 hoor.. Ook de website van de leverancier al geprobeerd?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je windows wilt upgraden moet je gebruik maken van een "full" versie in dezelfde taal. Als je die hebt zou die setup niet moeilijk moen doen.
Al er al drivers zouden zijn die het niet doen, ben ik er zeker van dat Dell die aanbiedt op z'n website in een evrsie voor win98se.

Ik zou echt niet beginne met een usb apparataat te willen laten werken onder 98 (non SE), het kan wel maar je haalt jezelf problemen op de hals. Het is niet voor niets dat men bij USB apparaten zegt: minimaal OS: Win 98SE...

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus gewoon een upgrade van win98 naar win98SE doen om het usb verhaal werkend te krijgen... ik doe dus het volgende:

start met win98 op... stop de win98SE editie cd-rom erin en krijg de melding dat ik het besturingsysteem kan upgraden... dit doe ik.. dan allemaal routine controle dingen... dan komt de melding...

"er is een besturingssysteem geinstalleerd dat niet door deze versie van setup kan worden vernieuwd.. neem contact op met de leverancier voor een windows 98 upgrade bericht SU0168"

dit laatste is omdat ze bij dell waarschijnlijk wat beveiligd hebben...
ik kan ook format c:\ gaan doen... en dan die win98SE volledig installeren (als dit wel kan zonder die beveiliging) maar daar heb ik dus eigenlijk geen zin in omdat ik dan al die andere bestaande programmatuur ook opnieuw moet installen...

dus iemand een idee? :?

Verwijderd

Dit komt dus omdat je een OEM versie van 98SE hebt die je dus op een "kaal" (zonder OS) systeem kunt installeren.
Wat je wel eens zou kunnen proberen is om win.com (in de \windows map) te hernoemen naar bijv. win.old en het dan nog eens te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
tnx... zal ik dat ff proberen..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Geen antwoord op de vraag, maar een workaround.

Kun je dat usb-adsl modem niet meer ruilen voor een ethernet modem ?
Stop een netwerkkaartje in die PC, modem aansluiten, en het werkt .

Verwijderd

Topicstarter
ja daar dacht ik zelf ook al aan.. maar dat is helaas niet mogelijk... ik kan dus zelf wel een ethernet modem kopen... maar omdat deze modem ook al geld heeft gekost... (was een gratis modem op voorwaarde dat je binnen een maand online bent...en dat is dus niet gelukt).. zit ik dan uiteindelijk op dubbele kosten...

ik probeer in eerste instantie toch de windows te updaten...mocht dat op 1 of andere manier niet willen dan ga ik wel voor de ethernet optie
Pagina: 1