[VBA] Inlezen van textfile in Word.

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 23:14
Ik lees een text file in in Word met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim FileToRead As String
Dim TextToType As String
FileToRead = TemplatePath & cmbFiles.Text
Open FileToRead For Input As #1
Do While Not EOF(1)
    Input #1, TextToType
    Selection.InsertAfter TextToType
    Selection.InsertAfter vbCrLf
Loop
Close #1

Het probleem is dat hij de comma's die in de text voorkomen omzet in een cariage return.

Bijvoorbeeld:
Alle toekomstige werkzaamheden, ongeacht de hoogte van het factuurbedrag, volgen uitsluitend tegen vooruitbetaling.

wordt:
Alle toekomstige werkzaamheden
ongeacht de hoogte van het factuurbedrag
volgen uitsluitend tegen vooruitbetaling.

Iemand een idee?

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wel een idee, maar ben niet zo'n VB ster dus misschien praat ik poep.

Ik zie een loop die door de hele text file wandelt, een zin pakt, deze aan het Word document toevoegd en vervolgens een linebreak toevoegd. Blijkbaar eindigt een "zin" hier voor VB met een komma of punt.

Wat is het resultaat van:
"Het regent. Ik word nat."
Komt hier ook een regelovergang in? Dus:
"Het regent.
Ik wordt nat."

Wat gebeurt er met regelovergangen in het textbestand zelf? Worden deze "vervangen" door regelovergangen in de loop? (Kan je evt testen door een plaats van een vbCrLf een of andere herkenbare string te gebruiken)

Als dat niet zo is lijkt me een komma hier als een escape character functioneren dat gebruikt wordt om de text in stukjes te hakken.
Even via Google gezocht en ik zie vaker "Line Input#1" dan "Input #1" voorkomen, omdat "Input #1" inderdaad strings leest met delimiters ertussen, waarschijnlijk komma's dus.

Lang (en gedeeltelijk overbodig) verhaal, conclusie: probeer een "Line Input #1"

• kaandorp
Om een lang verhaal heel kort te maken... Dat werkte :) Bedankt!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 13:46
kun je misschien ook de nieuwe code posten zodat het voor mensen met hetzelfde probleem lekker zoeken is ??

:)

• kaandorp
Bud_s schreef op 06 augustus 2004 @ 11:45:
kun je misschien ook de nieuwe code posten zodat het voor mensen met hetzelfde probleem lekker zoeken is ??

:)
:? Zoals je boven kunt lezen staat er alleen maar "Line" voor. Ik neem aan dat het niet nodig is om dan weer die hele code opnieuw te posten. |:(

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 13:46
* Bud_s bad

Lezen is ook een vak O-) 8)7 ;)

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

De functie insertfile is sowieso beter, daarmee kan je zelfs html in je word document invoegen.

seweso's blog

Pagina: 1