[xp] standaard remote access rechten

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik zit wat te spelen met WinConnect Server (http://www.thinsoftinc.com/products_winconserver_info.html), en die liep een half uurtje geleden wat vreemd te doen (sessie knalde eruit, en kon vervolgens niet meer inloggen: timeouts).

Ok, dacht ik, dan herstart ik die service even... Als ik echter met 'Computerbeheer' probeer te verbinden met de XP machine (ik zit hier op win2k), dan krijg ik "onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord", keer op keer.

Aangezien ik zeker weet dat gebruikersnaam & wachtwoord correct zijn (heb ik notabene nog gebruikt voor de remote sessie!), en het ip klopt, snap ik het niet.

Ik kan tevens niet bij \\ip-van-xp\c$ komen, wederom access denied.

Is XP (het betreft professional) standaard soms zo ingesteld dat zelf de administrator er remote niet inkan?

Verwijderd

Heb toevallig een firewall over het hoofd gezien op de XP machine?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 08:59 ]

• B-Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 08:59:
Heb toevallig een firewall over het hoofd gezien op de XP machine?
Het is XP professional met SP1, staat in die versie de firewall dan standaard aan?

Ik ben later vandaag in staat om direct op de machine in te loggen, en kan dan eens even kijken waar het 'probleem' zit.

Verwijderd

Voor zover ik weet staat die standaard niet aan, maar je kunt voor de zekerheid even kijken.

Verwijderd

even je credentials goed meegeven in een net use. vervolgens de mmc comp mngmnt opstarten... (net use blalbla /user:pc\user evt ipv pc domain invullen)

• B-Man
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 15:03:
even je credentials goed meegeven in een net use. vervolgens de mmc comp mngmnt opstarten... (net use blalbla /user:pc\user evt ipv pc domain invullen)
Dit ging dus niet, ik kwam er gewoon niet op.

Ik heb vanmorgen wat met de local security policy gespeeld, en uiteindelijk heb ik het aan de gang gekregen.
Pagina: 1