Toon posts:

PC herkent harde schijf niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn harde schijf, ik had een mobo met daaraan een 160 gieg hdd als slave voor wat opslag, maar omdat mijn mobo nogal oud was herkende ie er maar 127 gieg van, verder nooit problemen, nu heb ik o.a. een nieuw mobo en toen ik die schijf er weer in hing wou windows dat ik mijn hdd ging formateren, verder kon ik er niet bij komen! Ook stond bij Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer dat hij voor 100% leeg was, maar dat klopt niet want toen heb ik zo'n recovery-tooltje gedownload (GetDataBack) en gezien dat alles er nog wel op stond. Daarmee kan je ook alles terug zetten, maar daar moet je voor betalen. Dus ik dacht slim te zijn en heb ik mijn oude pc weer erin elkaar gezet om hem vervolgens daar uit te lezen en alles te branden over te pompen via een netwerk, maar toen had ik daar hetzelfde probleem. Dus ik weer alles terug gezet in mijn nieuwe pc en nu herkent ie mijn hdd helemaal niet meer!

Weet iemand hoe ik mijn hdd weer 'terug' kan krijgen? Dat wil zeggen dus dat Windows hem weer herkent, en ik via een ander recovery-tool weer alles kan gebruiken?

Alvast heel er bedankt!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Herkent hij de harde schijf in het BIOS ook niet? Of alleen in Windows?

In dat geval kun je in 'Schijfbeheer' je schijf weer activeren.

Configscherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer.

Als je harde schijf er bij staat, moet je 'm activeren als dit nog niet gedaan is. Als je schijf daar niet bij staat, zou ik me eerst afvragen of deze wel in het BIOS herkend wordt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt ook niet in de bios herkent, bij het opstarten niet als ie zoekt naar dingen die op mijn ide kanalen aangesloten zijn, en ook niet als ik het bios zelf in duik. En ik heb niets verandert met de vorige keer toen ie hem in ieder geval nog wel herkende..dat vind ik nog wel het aller vreemdste..

Maar hoe activeer je hem daar dan weer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:19 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je je HD aan een apart IDE kanaal hangen? Jumpers staan goed, zoals beschreven op het dekseltje? Wanneer de schijf ingesteld is als 'Master', moet je de HD aansluiten aan het einde van de IDE kabel.

Als je schijf dan nog niet herkent wordt, zou ik 'm eens aan het Primaire kanaal hangen. Anders is het RMA'en geblazen. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem samen met mijn C: schijf (voor Windows en dat soort shit) aan het primaire IDE kanaal hangen, en mijn C: is master, maar hangt niet aan het uiteinde van de IDE-kabel, en mijn ?: is slave en hangt wel aan het uiteinde van de IDEkabel, als ik dat omdraai, misschien dat ie het dan weer doet ;)
Daar zal ik ff naar kijken, en wat is RMA'en?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 21:24:
Ik heb hem samen met mijn C: schijf (voor Windows en dat soort shit) aan het primaire IDE kanaal hangen, en mijn C: is master, maar hangt niet aan het uiteinde van de IDE-kabel, en mijn ?: is slave en hangt wel aan het uiteinde van de IDEkabel, als ik dat omdraai, misschien dat ie het dan weer doet ;)
Daar zal ik ff naar kijken, en wat is RMA'en?
Return to Manufacturer Authorization

Met andere woorden, de schijf is defect en moet terug gestuurd worden. Maar draai eerst die schijven maar eens om, en stel de jumpers goed in. Erg belangrijk als je wilt dat je BIOS de schijven goed wil laten detecteren. :o

Verwijderd

Topicstarter
Nja..oké..liever niet..;) maar dat hoeft gelukkig niet, maar nu herkent ie hem in ieder geval weer. Ik had dus de slave aan het uiteinde..en dat kan dus kennelijk niet..weer wat geleerd..:)

THANX DUDE
Pagina: 1