Welke systeemeisen voor 'Autodesk Inventor' op laptop? *

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 19:37
Hallo,

Van mn opleiding werktuigbouwkunde aan de UT kreeg ik een brief dat ik een laptop zou moeten aanschaffen voor oa werkcolleges, daarbij zat een (nogal matige) aanbieding vond ik zelf, en ik zit een beetje met het volgende:

Als ik inderdaad een laptop ga kopen, heb ik het liefste een 2ehandsje, rond de 1,3 tot 2 Ghz, das nog altijd goedkoper dan een nieuwe. Nou moet ik voor de opleiding oa autocad kunnen draaien, de systeemeisen daarvan zijn niet eens zo hoog, 800 MHz,
256MB RAM,300MB vrije HD,1024x768 VGA enz.

Als ik echter kijk naar autodesk inventor (aldus de autodesksite ook nogal een werktuigbouwersprogramma) zie ik: 1 GHz or higher, 512 MB RAM or more, 2 GB free disk space, 64 MB OpenGL®-capable graphics card.

Vooral dat laatste punt baart mij zorgen: is dat echt vereist? Veel laptops hebben shared video memory, of hoogstens 32 mb videoram.

Ik vraag dit omdat de UT niet echt open/objectief lijkt te zijn in welke software/pc er nodig zijn, en ik wel graag wil weten wat die software nou echt nodig heeft.

Alvast dank voor jullie reacties. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas in ieder geval je topictitel aan zodat deze wat duidelijker wordt :)

Sysreq. autodesk MD etc > Welke systeemeisen voor 'Autodesk Inventor' op laptop? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 19:37
Spider.007 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:58:
Ik pas in ieder geval je topictitel aan zodat deze wat duidelijker wordt :)

Sysreq. autodesk MD etc > Welke systeemeisen voor 'Autodesk Inventor' op laptop? *
Prima :)

Verwijderd

Hoi,

ik heb ook gewerkt met inventor op mijn laptop (centrino 1,5ghz, 512mb ram, 64mb video) en dat ging prima. Het videogeheugen is inderdaad erg belangrijk en soms had mijn laptop er ook moeite mee...

als het kan zou ik dus een laptop zoeken met meer videogeheugen dan 32 mb, ik denk dat 32mb niet lekker zal lopen