Gnome: entries aan menu toevoegen.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 19:05
Hallo..

Ik heb sinds een paar dagen maar WEER eens windows van me pc gegooit en linux erop gezet en ik moet zeggen dat het me best meevalt :) zeker nu dat die het al een paar dagen uithoud wat opzich al een record is :P

Maar nu mijn vraagje.

Ik ben nu steeds nieuwe programmatjes aan het installeren maar die zetten lang niet allemaal hun linkje in het startmenu en ik dacht van: " Simpel en dat zet ik er zo zelf wel effe in" Niet dus... Ik hoop dat iemand weet hoe je een snelkoppeling in je startmenu erbij kan zetten.

Wat info van wat ik nu draai.
- Fedora Core 2
- Grafische gebeuren is GNOME (heb ik gekozen omdat die het meeste op windows lijkt naar mijn mening)

Alvast hartstikke bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al eens gezocht naar de GNOME Menu Editor? :) Die nam dit volgens mij voor zijn rekening.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• markg85
Spider.007 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:56:
Heb je al eens gezocht naar de GNOME Menu Editor? :) Die nam dit volgens mij voor zijn rekening.
ik kan m niet vinden in al die startmenu zooi... of is het een apart programma watje moet installeren?

Verwijderd

applications:/// in nautilus. Fedora heeft ook een item genaamd "Menu Editor" in je startmenu staan (in preferences, geloof ik) waarmee je ditzelfde opstart.

• markg85
ik kan het echt niet vinden..

En ja ik heb alle 4 de cd`s volledig geinstalleerd. Heeft iemand misschien een commando waarmee die editor meteen opstart?

Edit: KDE heeft zeker een menu editor maar die wil ik nu net even niet :P

[ Voor 20% gewijzigd door markg85 op 05-08-2004 21:19 ]

Verwijderd

Zie post ban Beelzebubu.
de meest simpelste manier is waarschijnlijk dubbel cclicken op het "computer" icoon op je desktop.
(of hoe dat bij jouw heet)
CTRL+L in rossen.
applications:/// in het invul velde zetten.
enter rossen.
en klaar.

-edit-

das inderdaad qua usability niet practies, maar wel het snelst uit te leggen.
voor de rest zal er ook wel een icoontje voor in je menu staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:30 ]

• markg85
DEELS gelukt... ik ben nu als het ware in al die mapper van het start menu MAAR nu heb ik weer ALLEEN LEZEN... hoe verander ik de toegang daarvan? bij een map is het simpel.. maar dit is geen map :S

(een map = chmod 777(of 755 of whatever) mapnaam of bestandsnaam)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
een map of een bestand het maakt linux niks uit hij ziet alles als files zelf hardware ziet hij als files dus je kunt gewoon vrolijk een chmod erover gooien en het zouw moeten werken

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

markg85 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:10:
DEELS gelukt... ik ben nu als het ware in al die mapper van het start menu MAAR nu heb ik weer ALLEEN LEZEN... hoe verander ik de toegang daarvan? bij een map is het simpel.. maar dit is geen map :S

(een map = chmod 777(of 755 of whatever) mapnaam of bestandsnaam)
Kan het zo zijn dat er een gebruikers, en een systeem gedeelte is aan deze configuratie? Het opstarten van de editor als root (waar Fedora een speciale applicatie voor heeft) zoudeze problemen moeten verhelpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• markg85
oke bedankt allemaal. ik weet nu hoe het moet maar het nadeel is dat het moet als root...

maargoed.. ik kan het nu en dat was de bedoeling van dit toppic. Iedereen hartstikke bedankt voor de snelle reply`s.

Tot een volgend toppic (aangezien een best nieuw ben in linux kunnen het aardig wat toppics worden) :P

[ Voor 14% gewijzigd door markg85 op 05-08-2004 22:49 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat het als root moet is volgens mij zelf ook wel te bedenken, en ik neem aan dat er ook wel ergens in je homedirectory een persoonlijk menuutje staat, maar ik denk dat je nu genoeg tips hebt om dat zelf uit te vinden, want eigenlijk is dit wel een beetje zoekwerk :)
Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.