Toon posts:

Pc start opeens opnieuw op.

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een best groot probleem, mijn pc die start zich opeens opnieuw op en ik heb geen flauw idee waardoor dat kan komen...
Hij valt opeens uit en start zich dan opnieuw op...
Ik dacht eerst dat het iets was met Windows dus had ik systeem herstel gedaan,
Toen ik dat gedaan had moest hij zich voor systeem herstel ook opnieuw opstarte maar bij het laden van Windows kreeg ik vlak erna een blauw scherm en starte hij zich weer opnieuw op en zo ging et de hele tijd door...
Het enige wat ik toen kon doen was Windows er opnieuw op zetten... en toen dacht ik dat het probleem opgelost was.. maar hij start zich nog steeds opnieuw op!! Ik had Speedfan gedownload om de temperatuur te checken en die was tussen de 50 en 55 graden en ik heb een AMD Athlon en iemand zei tegen mij dat een Amd Athlon dat wel aankan..
Ik heb ook bij Opstart en Herstellinstelling "mijn computer opnieuw opstarten" uitgevinkt...
Ik heb nu geen flauw idee wat het probleem kan zijn..
Kan iemand mij a.u.b. helpen!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 20:44 ]

Verwijderd

Wat zijn de waarden van je voeding. Namelijk met dit warme weer willen ze het nog wel eens begeven

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Controleer de waardes die de voeding afgeeft eens?

Wat zijn de specs van de PC? Wat zijn de momenten dat de PC uitslaat?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je de waarden van je voeding bekijken, en de specs van je pc? De computer start zich willekeurig opnieuw op.. soms na 1 uur en soms steeds om de ene minuut dat vind ik ook heel raar...
(Ik ben opzich niet echt goed met een pc, kan er wel normaal overweg maar weet niet al te veel dingen over de pc...)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 20:47 ]

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 20:45:
Hoe kan je de waarden van je voeding bekijken?
(Ik ben opzich niet echt goed met een pc, kan er wel normaal overweg maar weet niet al te veel dingen over de pc...)
Met bijvoorbeeld Speedfan :)
edit:
Directe link gevonden: http://www.almico.com/speedfan414.exe

[ Voor 12% gewijzigd door ReZ1987 op 05-08-2004 20:48 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Probleem is bij mij denk ik nog vager. Pc van mijn pa reset zich bij 'm thuis zo gauw windows is geladen. Bij mij thuis draait ie zonder problemen :? . Denk dat ik er morgen maar eens effe een nieuwe voeding in gooi. mischien dat 't helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je dan je voeding aflezen? En waar moet je dat bij speedfan aflezen?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 20:52:
Hoe kan je dan je voeding aflezen? En waar moet je dat bij speedfan aflezen?
Onderin Speedfan (op de tab Readings) staan alle voltages.

Afbeeldingslocatie: http://rez.hopto.org/Images/speedfan.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ReZ1987 op 05-08-2004 20:54 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

wake up on lan ofzo?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 20:47:
Probleem is bij mij denk ik nog vager. Pc van mijn pa reset zich bij 'm thuis zo gauw windows is geladen. Bij mij thuis draait ie zonder problemen :? . Denk dat ik er morgen maar eens effe een nieuwe voeding in gooi. mischien dat 't helpt.
kan dat niet te maken hebben met geaarde stopcontacten ?
mischien bij jouw geaard en bij je vader niet ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 20:06
Mischien verkeerde drivers ofzo??

ik had vaak met me voodoo 3 (vroegah) dat als ik shockwave ging gebruiken of laden dat ie dan ook auto restarte

je moet er es op letten wat je op het moment van restarten aan het doen bent of wat je aanklikt... waarschijnlijk zit het em daarin...

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

licht waarschijnlijk aan je voeding. Check eens of je fannetjes allemaal nog wel draaien :9 en gooi alle kaarten die niet noodzakelijk zijn voor het opstarten van windows dus waarschijnlijk alleen de videokaart erin laten. Ik denk dat je teveel stroom van de voeding vraagt. En met dit warme weer kan die daar waarschijnlijk slecht tegen :(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

alle kaarten ERUIT bedoel ik in die zin |:(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij staat er bij speedfan.. ( ik weet niet echt wat je bedoelt dus typ ik maar alles :/ )

VCOREA : 1,74 V -12V: -12,61V
VCORAB : 1,25 V -5V: -5,00V
+3.3V: 3,32 V +5VSB: 5,38V
+5V: 4,92 V VBAT: 3,33V
+12V: 12,34V

Verwijderd

Die voltages welke die andere poster heeft omcirceld, zijn niet zo interresant.

Wat zijn de temperaturen die speedfan weergeeft? Die geven aan of je CPU oververhit is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temp2: 90C
Temp: 90C
Temp1: 53C
Temp3: -48C
Temp: -48C
HDO: 46C

En als ik et minimize zie ik rechtsonder van et beeld 53-54C

Iemand nog suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:30 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 21:26:
Temp2: 90C
Temp: 90C
Temp1: 53C
Temp3: -48C
Temp: -48C
HDO: 46C

En als ik et minimize zie ik rechtsonder van et beeld 53-54C

Iemand nog suggesties?
nou.... ehm... 90°C is wel erg hoog lijkt me. die 53-54° die je rechtsonder ziet is niet je CPU temperatuur, maar je systeem-temperatuur, zo als het er nu uitziet is je CPU dus 90°.... en dat is echt te heet.

Probeer eens je Case open te zetten, met evt. een ventilator erop, want het zou makkelijk kunnen dat door het weer je pc zo warm is nu.

Heb je ooit eerder temps met speedfan gechekt? of probeer anders een je pc 's avonds/'s nachts te testen en de temps te bekijken

[ Voor 24% gewijzigd door paulman op 05-08-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok mischien hebben we de oorzaak _/-\o_ ....
En wat kan ik aan die temperatuur doen?

Verwijderd

Topicstarter
Erm Ik heb nog nooit met speedfan gechekt omdat ik et nooit echt nodig had ik ben eraan gekomen doordat deze probleem zich voordeed...
Maaruh ik snap et niet echt waarom mijn pc nu uitvalt want dit is de 1e keer dat mijn pc uitvalt ooit en hij is al 3,5 jaar oud en dit is niet de 1e keer dat et warm is in nederland (wel 1 van de weinige keren ;) )
En over et s'avonds testen van de temp...
Ik heb et gecheckt om 21:26 en dat is al best laat en koel....
En wat kan ik er nou precies aan doen want et openzette van de case is niet echt een oplossing meer een tijdelijke oplossing...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:49 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 21:45:
Erm Ik heb nog nooit met speedfan gechekt omdat ik et nooit echt nodig had ik ben eraan gekomen doordat deze probleem zich voordeed...
Maaruh ik snap et niet echt waarom mijn pc nu uitvalt want dit is de 1e keer dat mijn pc uitvalt ooit en hij is al 3,5 jaar oud en dit is niet de 1e keer dat et warm is in nederland (wel 1 van de weinige keren ;) )
En over et s'avonds testen van de temp...
Ik heb et gecheckt om 21:26 en dat is al best laat en koel....
En wat kan ik er nou precies aan doen want et openzette van de case is niet echt een oplossing meer een tijdelijke oplossing...
als je gewoon ff het zijpaneel van je computer afschroeft, en er een gewone huiskamer of weet ik veel wat voor ventilator opzet, en je pc start niet meer steeds opnieuw op en je ziet de temps in speedfan een stuk lager liggen, dan weet je iig waar het aan ligt.

Voor gewone betere koeling van je pc kan je casefans erin zetten (ik ga er vanuit dat die er niet overvloedig inzitten :X ), wat de koeling van je hele case ten goede zal komen. Om specifiek je cpu beter te koelen kan je eerst gewoon kijken of het koelblok goed vast zit en evt. de boel een beetje schoonmaken, want hij zal wel stoffig zijn van binnen, dat scheelt vast ook al een hoop. Dan kun je andere koelpasta proberen tussen je CPU en je koelblok, of een beter/nieuwer koelblok erop zetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik je zo hoor zit ik niet aan een voedingsprobleem te denken...maar denk ik meer aan een (per ongeluk? ) ingeschakelde Wake On Lan in het bios. Check dat es ff :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen echt niks zonder systeemspecificaties. En de temperaturen/voltages kun je het beste in de BIOS aflezen. Daar is het het meest betrouwbaar. Trek gewoon je systeemkast open en kijk wat voor een mobo/CPU/voeding in je systeem zit. In de FAQ van dit subforum kun je terugvinden met welk software je kunt nagaan welk moederbord en processor in je systeem zit. Het kan bijvoorbeeld om een MSI K7T moederbord gaan, waarvan bekend is dat ze na een tijdje gaar worden (condensatoren). Het kan bijvoorbeeld om een 230W voeding gaan, dat natuurlijk ontoereikend is.

Kortom: ga éérst je systeemspecificaties na (een Tweaker weet toch wel wat hij/zij onder de kap heeft?) en post deze hier :) Anders wordt het alleen maar gissen naar de oorzaak.

Zie verder ook de startpost van het PMG Beleid en daarop aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dat je in principe toch wel eerst had moeten doornemen.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 06-08-2004 08:02 ]

Verwijderd

Om even te checken of het de warmte is kun je ook even met je kast open draaien, dan zal hij als het geod is minder snel crashen omdat de casetemp bijna gelijk is aan de kamertemp en het is op die kamer zeker geen 54 graden :+

@balusC

slotje vergeten :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 09:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.