Toon posts:

Pure HDD recorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovelen hier ben ik geinteresseerd in een harddisk recorder. De meeste modellen die ik zie zijn gecombineerd met een DVD recorder. Daar ik nu al weet dat ik die nimmer zal gebruiken, moet ik dus betalen voor iets wat ik niet nodig heb. Natuurlijk zal iedereen nu meteen zeggen, google is je vriend, maar zelfs vrienden laten je wel eens in de steek. Na een tijdje vruchteloos zoeken probeer ik het toch maar hier.

Wat ik overigens wel vond was een VHS/HDD combo (de JVC HM-HDS4) en wat TiVo dingen, maar die zijn alleen voor de amerikaanse markt.

Dus de vraag, wie kent er een pure HDD recorder voor de nederlandse markt en heeft hier ervaring mee?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Philips HDR 1000, ik heb er geen ervaring mee, maar 't is een 40GB HD recorder uit de Matchline serie. Moet je maar 's reviews van zoeken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Waarom geen TV kaart voor in je PC? Lekker goedkoop, en zeer effectief!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hey, er kan zelfs een 80GB HD in als je wil: http://theekransje.com/viewforum.php?f=4 :D

Edit: En waarom geen TV kaart? Voor mij is dat echt geen optie, die HDR 1000 kan dan lawaaiig zijn, hij start tenminste snel op en gaat uit zodra hij klaar is met opnemen. Zo'n PC moet je zelf aanzetten, althans, ik weet niet of je die zo snel op kan starten en zelf uit standby kunt laten komen als een DVD/HD recorder :)

[ Voor 65% gewijzigd door Grrrrrene op 05-08-2004 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 05 augustus 2004 @ 20:57:
Waarom geen TV kaart voor in je PC? Lekker goedkoop, en zeer effectief!
Het is hierboven algezegd, maar je zou dan een dedicated PC in de huiskamer neer moeten zetten, die laat je dan natuurlijk niet 24/7 aan staan, dus heb je hoe dan ook te maken met opstart time en waarschijnlijk lawaai. Tenzij je zelf iets moois gaat maken op basis van een kleine barebone, een pentium-m of via cpu etc. Ik denk dat je dan al met al meer geld kwijt bent dan gewoon iets kant en klaars kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 augustus 2004 @ 20:56:
Philips HDR 1000, ik heb er geen ervaring mee, maar 't is een 40GB HD recorder uit de Matchline serie. Moet je maar 's reviews van zoeken :)
Heb ik gedaan. Ziet er opzich wel leuk uit, maar de positionering van dat ding snap ik niet helemaal. Met prijzen rond de 900~1000 euro ligt ie een stukje boven de gangbare DVD/HDD combo's. (met prijzen van rond de 600 euro). De reden voor mij om voor een pure HDD te gaan was natuurlijk niet uit principiele overwegingen, maar omdat ik goedkoper uit wilde zijn.

Als een combo +- 600 euro is, en alleen een DVD recorder rond de 300, dan zou je verwachten dat alleen een HDD recorder ook zo rond de 300 zou kosten.

edit:

Te snel gelezen

Als ik beter de spec list bekijk dan zie ik dat de HDR 1000 toch niet zo 'puur' is. Hij leest namelijk wel CDs en DVDs. Niet dat dat de prijs nou zou zo moeten beinvloeden, maar toch...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 22:16 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee joh, zo'n HDR 1000 vind je al voor 300-350 euro. Voor ik begin te spammen: ik werk bij een MediaMarkt en daar hebben we er nog wel wat staan voor (geloof ik) 349 euro. Ongeveer de prijs van een DVD-R 75 :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt ook een sat-tuner met harddisk kopen. Dan heb je een veel hogere kwaliteit (source ook digitaal) dan van de kabel. Vanaf ca. 300 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja. Heel toevallig zat ik daar van de week nog na te kijken bij een winkeltje in maastricht. Natuurlijk moet je dan wel een schotel hebben. Ik zat nu al een beetje tussen de twee te twijfelen. Het mooiste zou zijn als ik een hd recorder vond die zowel analoog als digitaal in heeft en ook beide formaten als output. Kan ik later alsnog op schotel of andere digitale bron overstappen en dan eventueel nog een TFT'tje via DVI eraan hebben voor de all-digital-oplossing. :)

@Grrrrrene
Hmmm, die 349 klinkt wel een heel stuk beter en maakt hem best aantrekkelijk, ondanks dat de meeste reviews er niet positief over zijn (fan maakt herrie, loopt vaak vast etc). De prijzen die ik vond waren allemaal rond de 900,-. Bv

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_Philips_hdr_1000.html

offtopic:
Jammer dat je bij de meeste websites van electronica ketens (bcc, mediamarkt, expert, etc) niet gewoon het hele assortiment mag zien. Vraag me af waarom ze dit doen. Mischien om de klant te 'dwingen' naar de winkel te komen waar een verkoper ze kan overhalen ofzo? Of zou er mischien een technische reden zijn (te weinig kennis in huis bij die bedrijven om een web-site continu te updaten).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 23:31 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Misschien is een Dreambox 7000 wel interessant dan. Met een netwerk aansluiting zodat je opnames over kan zetten naar je PC. Ook IP streamen kan, al is het niet zo gebruiksvriendelijk vind ik.

Verwijderd

http://www.recorders4u.com/english.htm

op deze deense site staan volgens mij alle HDD en HDD+DVD Recorders die er zij. Je kunt via www.kelkoo.nl / www.kieskeurig.nl of www.prijsvergelijk.nl kijken of ze in NL beschikbaar zijn.

De nieuwste kisss dp-558 heeft bij mijn weten ook een hdd-recorden naast de andere functies

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:22:

@Grrrrrene
Hmmm, die 349 klinkt wel een heel stuk beter en maakt hem best aantrekkelijk, ondanks dat de meeste reviews er niet positief over zijn (fan maakt herrie, loopt vaak vast etc). De prijzen die ik vond waren allemaal rond de 900,-. Bv

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_Philips_hdr_1000.html
Ik heb zelf een DVD recorder van JVC (DR-M10B) en ik mis toch wel een beetje een HD erin. Ja, er is een DR-M20 en een DR-M30 met resp. 80 en 160GB HD, maar die zijn duur en juist zo'n HDR 1000 zou dan leuk zijn. Ik wacht dan nog ff af wat die HD upgrades gaan doen, of dat stabiel werkt. Zo ja, zet ik er een 120GB HD in, zo nee bouw ik alsnog een HTPC (die ik icm een nog aan te schaffen beamer toch nog nodig hebt).
offtopic:
Jammer dat je bij de meeste websites van electronica ketens (bcc, mediamarkt, expert, etc) niet gewoon het hele assortiment mag zien. Vraag me af waarom ze dit doen. Mischien om de klant te 'dwingen' naar de winkel te komen waar een verkoper ze kan overhalen ofzo? Of zou er mischien een technische reden zijn (te weinig kennis in huis bij die bedrijven om een web-site continu te updaten).
Dat komt omdat, om ff voor mijn werkgever te spreken, iedere MM zelf zijn assortiment globaal bepaalt en zelf z'n prijzen bepaalt. Dat maakt het dus onmogelijk om een gezamelijke site te hebben, hoewel er wel gezamelijke acties zijn. Het is iig absoluut niet het lokken van de klant, tenminste, dat is niet de hoofdreden. Bovendien kost dat onderhouden van een site gewoon geld.

Jammer dat je budget tot 600 euro gaat, voor 700 euro heb je tegenwoordig een Pioneer DV 5100 DVD/HD recorder van erg goede kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 05-08-2004 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 augustus 2004 @ 23:49:
[...]
Ik wacht dan nog ff af wat die HD upgrades gaan doen, of dat stabiel werkt. Zo ja, zet ik er een 120GB HD
Lijkt me handig. Die 40Gb is wel erg weinig,
Jammer dat je budget tot 600 euro gaat, voor 700 euro heb je tegenwoordig een Pioneer DV 5100 DVD/HD recorder van erg goede kwaliteit.
Ik zag dat de Kiss DP-558 'slechts' 629,- is bij alternate. Dat is mischien ook wel een leuk ding, hoewel ik eigenlijk meer iets (eenvoudigs) zoek van rond de 300 euro.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Of doe het zoals ik heb gedaan.

Een tweede hands (Kleine PC) een P3 bijvoorbeeld Link
Een grote HD erin max 120GB (Bios)
Een PVR-kaart bijvoorbeeld Hauppauge PVR 250

Software erop GBpvr

1 bus zwarte verf en klaar voor 350 eurie

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 06-08-2004 13:38 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Ook een HTPC kan op hibernate als hij niet opneemt(verbruikt dan zo goed als geen stroom). En start zichzelf ook weer op als hij iets moet gaan opnemen.

Verder heb je met een PC echte TIVO mogelijkheden. Automatisch opnemen op basis van profielen etc.

Ik heb zowel GBPVR als MS Media Center in gebruik en ze werken alle twee perfect met een Haupauge PVR 350.

• Frenkieboy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 13:18
KPN = Koop Philips Nooit. Niks als problemen (al 2 jaar ervaring met diverse modellen DVDR en HDR). Kijk nu zelf naar iets van een andere merk. Weet alleen nog niet wat

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06

krvabo

MATERIALISE!

Frenkieboy schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:14:
KPN = Koop Philips Nooit. Niks als problemen (al 2 jaar ervaring met diverse modellen DVDR en HDR). Kijk nu zelf naar iets van een andere merk. Weet alleen nog niet wat
Afgezien van de kick; mag ik weten waarom je nooit philips zou moeten kopen?
Ik heb hier diverse dingen staan die al lang meegaan.. bijv een VCR (3 jaar), versterker (5 jaar), etc.
Nog nooit problemen mee gehad..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik moet zeggen dat hun HD recorders nou niet volgens het Sense & Simplicity principe werken :X Wat dat betreft zou ik ook naar Pioneer of JVC kijken (hoewel er met JVC ook veel problemen zijn de laatste tijd :(), die werken een stuk logischer :)

Edit: Dat geldt dus alleen voor de Philips HD recorders, met hun gewone DVD recorders heb ik nog geen problemen gehad.

Verder is dit een vrij loze kick, ik denk dat henk_DE_man al wel een HD recorder heeft gekocht. Voor zijn budget heb je nu _makkelijk_ een HD recorder :)

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 12-12-2004 10:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.