Mijn zus haar PC heeft nu ongeveer een weekje last van deze error, laat me even alles uit de doeken doen.
Haar PC:
Een PIII nog iets met Windows 2000 (Service Pack 4) op, er draait geen firewall op, de rest is niet zo belangrijk..
Die PC heeft trouwens de allerlaatste Windows Updates.
Wat precies lukt er niet:
Aanmelden op MSN resulteert in deze foutmelding.
Als ik op 'Help' klik kan de pagina niet gevonden worden.
http://www.hotmail.com gaat niet.
http://login.passport.net gaat ook niet, resulteren beiden in een 'Page not found'.
Haar PC is dus een client in mijn netwerkje, haar IP settings enzo zijn:
IP: 192.168.0.5
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
En de settings van de server, mijn PC zijn;
IP: 192.168.0.1
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:
Voor de voorbije week heb ik me al zitten sufzoeken op talrijke fora, zoekmachines en helpdesken, niks heeft me van dit probleem afgeholpen.
Zoals je ziet is er weinig dat ik nog niet geprobeerd heb, maar ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Ik heb enkele topics tegengekomen, oudere topics, met ditzelfde probleem maar zonder achteraf een oplossing bij. (Of soms een oplossing die hier niet van toepassing is, dat rebooten bvb.)
Als jullie nog voorstellen of id'en hebben wat ik kan doen (behalve formatteren) ze zijn allemaal welkom.
Ik heb btw die errorcode opgezocht en 0x81000301 betekent: The Winsock layer could not establish a connection.
Vandaar dat ik dus winsock heb proberen te herinstalleren, dit is ook gelukt, maar dit had geen enkel effect..
Alvast bedankt, ik hoop dat hier wat reacties op komen want ik ben echt teneinde raad.
Haar PC:
Een PIII nog iets met Windows 2000 (Service Pack 4) op, er draait geen firewall op, de rest is niet zo belangrijk..
Die PC heeft trouwens de allerlaatste Windows Updates.
Wat precies lukt er niet:
Aanmelden op MSN resulteert in deze foutmelding.
Als ik op 'Help' klik kan de pagina niet gevonden worden.
http://www.hotmail.com gaat niet.
http://login.passport.net gaat ook niet, resulteren beiden in een 'Page not found'.
Haar PC is dus een client in mijn netwerkje, haar IP settings enzo zijn:
IP: 192.168.0.5
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
En de settings van de server, mijn PC zijn;
IP: 192.168.0.1
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:
Voor de voorbije week heb ik me al zitten sufzoeken op talrijke fora, zoekmachines en helpdesken, niks heeft me van dit probleem afgeholpen.
- MSN uninstalled, nieuwe geprobeerd, oudere geprobeerd.
- Cache, History, Cookies, e.d. talrijke keren gewist.
- Gescand op virussen, Ad-aware en andere mogelijke risico's met behulp van HijackThis.
- Het 'host' bestand bekeken en daar is niks fout mee, staat enkel localhost in.
- Winsock en Winsock2 opnieuw geinstalleerd en fixes geprobeerd.
- Talrijke dll's geregistreerd via 'regsvr32 x', bvb softpub.dll
- Kabelmodem gereset, halfuurtje gewacht met kabel eruit.
- IE reinstalled, de allerlaatste 6.0 om zeker te zijn dat ie met 128bit encryption werkt
- 'QoS Packet Scheduler' af/aangevinkt
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd
- Driver van netwerkkaart weggegooid en opnieuw geinstalleerd
- Nieuw gebruikersprofiel getest.
- MSN Password proberen te wijzigen (maar kan niet op die website komen).
- Andere browsers getest.
- NAV2004 verwijderd en dan terug opnieuw geinstalleerd, ook zonder NAV2004 bleef het probleem.
- Andere NIC getest.
- DNS van ISP getest.
- IE: Bij LAN settings is alles afgevinkt
- IE: SSL2 en SSL3 staan aangevinkt
- IE: Sites die problemen geven zoals (microsoft.com, login.passport.com e.d.) in Trusted Area gezet en beveiligingsniveau op laag
- Date en timezone settings staan zoals het hoort, correct
- Geen firewall, ook niet op server
Zoals je ziet is er weinig dat ik nog niet geprobeerd heb, maar ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Ik heb enkele topics tegengekomen, oudere topics, met ditzelfde probleem maar zonder achteraf een oplossing bij. (Of soms een oplossing die hier niet van toepassing is, dat rebooten bvb.)
Als jullie nog voorstellen of id'en hebben wat ik kan doen (behalve formatteren) ze zijn allemaal welkom.
Ik heb btw die errorcode opgezocht en 0x81000301 betekent: The Winsock layer could not establish a connection.
Vandaar dat ik dus winsock heb proberen te herinstalleren, dit is ook gelukt, maar dit had geen enkel effect..
Alvast bedankt, ik hoop dat hier wat reacties op komen want ik ben echt teneinde raad.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 19:45 ]