" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Is een Zire 72 daar goed genoeg voor? Of zoek ik compleet in de verkeerde categorie?
Ja de zire 72 is prima om geluid en videobestanden om mee af te spelen. Mede door zijn snelle proc en ondersteuning van W-MMX. Het beste programma wat je voor video kan gebruiken is MMPlayer.-ETz-Memphis Z schreef op 05 augustus 2004 @ 18:01:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een PDA. Ik ben een beginnende regisseur, en heb eigenlijk een draagbare videospeler en audiospeler nodig.
Is een Zire 72 daar goed genoeg voor? Of zoek ik compleet in de verkeerde categorie?
Ik heb ook voor hetzelfde dillema gestaan en ben voor de zire72 gegaan, hij is sneller, ondersteund meer, de geluidskwaliteit is verder prima, het speakertje kan echt redelijk hard, en met hoofdtelefoon moet je niet oppassen dat je doof wordt soms.Ze zijn ongeveer even groot, zelfde schermpje, zelfde hoeveelheid geheugen...
qua uiterlijk vind ik de tungsten mooier...
-Hoe zit het met de geluidskwaliteit van beiden bij het afspelen van mp3?
-Multimedia is leuk, kan een Tungsten E ook filmpjes afspelen, of vraag je dan teveel van de processor?
Waar ga ik spijt van krijgen als ik de Tungsten E kies ipv de Zire 72?
De proc van de T|E is maar 126 Mhz oid, ik weet niet of het snel genoeg is om filmjes mee af te spelen, de proc van de Z|72 is daar sowieso veel beter geschikt voor. De Z|72 heeft over het algemeen veel voordelen, zoals bluetooth, sneller proc, foto functie erin. Ik vind hem zijn geld beter waard dan een T|E.
[ Voor 48% gewijzigd door RonaldMade op 05-08-2004 18:09 ]
De processor van de Tungsten|E is snel genoeg voor mp3, video, en andere multimediagrappen. Ook is het geluid via oordopjes hard genoeg om doof van te worden. Voor mp3 background is de snellere Z|72 wel in het voordeel.De proc van de T|E is maar 126 Mhz oid, ik weet niet of het snel genoeg is om filmjes mee af te spelen, de proc van de Z|72 is daar sowieso veel beter geschikt voor. De Z|72 heeft over het algemeen veel voordelen, zoals bluetooth, sneller proc, foto functie erin. Ik vind hem zijn geld beter waard dan een T|E.
Uit ervaring weet ik dat de verf van het D-pad van de Tungsten|E af kan bladderen, en dat hij erg krasgevoelig is. Ik weet niet hoe dat bij de Zire72 is.
De fotofunctie van de Z|72 schijnt minder goed te zijn als die van de Z|71 (voorganger, niet meer te koop).
Synchroniseren via bluetooth lijkt handig, maar je zult hem toch ook op moeten laden. En dat gaat niet draadloos.
Je zou ook kunnen kijken naar een Zire31. Het scherm heeft maar 4096 kleuren, en de resolutie is een stuk lager, toch is hij prima geschikt voor agenda, contactpersonen, notepad en mp3. Dan kun je een nóg groter geheugenkaartje kopen.
Het word niet gesupport, dus je moet zelf een beetje tweaken om het uberhaupt aan de praat te krijgen.
En idd,... je zal hem toch ook op moeten laden.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Toevallig is daar op Brighthand gisteren een artikel over verschenen.jvvv schreef op 05 augustus 2004 @ 18:59:
ff 'off-topic': overweeg toch liever om een laptop te kopen. Ik had eerst ook het idee om een pda te kopen. Maar achteraf gezien blijkt een laptop veel meer voordelen te hebben tegenover de grootte van een laptop tov dat van een pda.
Had eerst ook een laptop naast m'n pc omdat me dat handig leek, maar praktisch was het absoluut niet. Mij teveel gesleep en teveel gedoe met synchroniseren van mail en documenten. Laptop weer verkocht en een pda besteld. Mijns inziens veel makkelijker en handzamerjvvv schreef op 05 augustus 2004 @ 18:59:
ff 'off-topic': overweeg toch liever om een laptop te kopen. Ik had eerst ook het idee om een pda te kopen. Maar achteraf gezien blijkt een laptop veel meer voordelen te hebben tegenover de grootte van een laptop tov dat van een pda.
Ik heb een Tungsten|T gehad, de eerste dus, en die had een processor met 144 MHz. Filmpjes kijken ging prima, met een goede framerate. Ik gebruikte daarvoor toen nog Kinoma Player in combinatie met Kinoma Producer.RonaldMade schreef op 05 augustus 2004 @ 18:03:
De proc van de T|E is maar 126 Mhz oid, ik weet niet of het snel genoeg is om filmjes mee af te spelen, de proc van de Z|72 is daar sowieso veel beter geschikt voor. De Z|72 heeft over het algemeen veel voordelen, zoals bluetooth, sneller proc, foto functie erin. Ik vind hem zijn geld beter waard dan een T|E.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Mja, tegenwoordig kijk ik alleen nog maar Divx en Xvid op mijn Zire 72, icm met het programma MMPlayer, maar ik weet niet hoe snel de proc daarvoor moet zijn om het af te kunnen spelen. En daarbij vind ik persoonlijk het kinoma formaat niet lekker werken itt een divx-je.Canaria schreef op 06 augustus 2004 @ 09:59:
[...]
Ik heb een Tungsten|T gehad, de eerste dus, en die had een processor met 144 MHz. Filmpjes kijken ging prima, met een goede framerate. Ik gebruikte daarvoor toen nog Kinoma Player in combinatie met Kinoma Producer.
Ik heb net even de proc van de zire 72 gebenchmarked met MMplayer en een divx-je, en daarbij komt eruit dat deze 42 FPS kan weergeven. Misschien dat iemand het weet hoe dat met de T|E is ?
Bluetooth wordt met syncen niet ondersteund zegt iemand hier?Ik heb ook voor hetzelfde dillema gestaan en ben voor de zire72 gegaan, hij is sneller, ondersteund meer, de geluidskwaliteit is verder prima, het speakertje kan echt redelijk hard, en met hoofdtelefoon moet je niet oppassen dat je doof wordt soms.
Zou jammer zijn. Mijn telefoon heeft ook bluetooth,dus voor die sporadische keer dat ik zal internetten via pda is het wel handig.
De fotocamera is voor mij niet nodig. Ik heb al een prutscamera op mijn telefoon zitten, en voor betere foto's een digitale camera.
Ik heb het over een budget pda... Laptop zou ik ook wel willen, maar valt ver buiten budget.ff 'off-topic': overweeg toch liever om een laptop te kopen. Ik had eerst ook het idee om een pda te kopen. Maar achteraf gezien blijkt een laptop veel meer voordelen te hebben tegenover de grootte van een laptop tov dat van een pda.
Dat de Zire72 beter is, had ik wel door.
Het gaat me er voornamelijk om dat ik zeker weet dat de Tungsten E alles kan wat ik wil.
Iemand had het over mp3 in de achtergrond..op de zire72 gaat dat prima, maar hoe zit het als ik op de Tungsten een word doc heb openstaan....trekt ie dat mp3-tje dan nog?
Filmpjes afspelen zal niet de belangrijkste gebruiksreden zijn.. Wel leuk om in de trein eventueel een keer een aflevering van een comedy ofzo te kijken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ja hoor. Het is meer dat het allemaal wat minder snel reageert, maar het werkt wel. De Zire72 zal hier minder last van hebben.sanderb schreef op 06 augustus 2004 @ 10:41:
Iemand had het over mp3 in de achtergrond..op de zire72 gaat dat prima, maar hoe zit het als ik op de Tungsten een word doc heb openstaan....trekt ie dat mp3-tje dan nog?
Filmpjes afspelen doe je inderdaad niet vaak. Het scherm is er gewoon te klein voor.
Beide wordt ondersteund. Geen paniek.Bluetooth wordt met syncen niet ondersteund zegt iemand hier?
Zou jammer zijn. Mijn telefoon heeft ook bluetooth,dus voor die sporadische keer dat ik zal internetten via pda is het wel handig.
Alors.
Verwijderd
Het gaat mij puur om:
Filmpjes afspelen (die van 320x??? reso WMV)
Mp3 afspelen
Batterij paar uurtjes mee
Batterij wanneer kaduuk, makkelijk nieuwe aan te schaffen
thats all.. welke is dan aan te raden?? 2ehands kan ook... zelfs beter :)!
Alors.
Verwijderd
Verwijderd
Maar wel een irritant blokkerig display van 240x320Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 09:40:
Ik heb zelf een asus 620 mypal, perfect ding. Speelt ook WMV, xvid,divx etc etc. ook een super mp3 speler. Gewoon een perfect ding voor 260 euro (400mhz, 64mbram met een 512 cf kaart).
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 10:17 ]
Verwijderd
De Tungsten E speelt zowel MP3 als OGG Vorbis af - de geluidskwaliteit is vrij redelijk maar wel ietsje zacht bij het afspelen op een versterker - voor een koptelefoon is het echter hard genoeg. Er zit ook een equalizer op zodat je de bassen en de trebles en de midtones en dergelijke kunt regelen - die equalizer is softwarematig. Als vervanger van agenda en kladblok is het ding zeer geschikt. Je hebt geen kladblok meer nodig want met 1 of 2 drukken op knopjes komt er een kladblok op de PDA tevoorschijn. Persoonlijk heb ik het ding gekocht als vervanging voor een laptop en die heb ik verkocht en het is imho een prima vervanging als je tenminste geen hele documenten wil gaan typen. Je kunt er ook een toetsenbord bij kopen - dat toetsenbord is ong. even groot als die van een laptop en is opvouwbaar en die werkt ook met de zire 72 naar ik aanneem. De zire 72 ken ik niet.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 00:13 ]
Verwijderd
Nou, mijn Zire 72 doet het anders ook zeker niet slecht. De eerste keer dat ik een MPEGje (dus ook ongeconvert) afspeelde, was het scherm echt prachtig om te zien, daarbij heeft ie helemaal geen hapering.Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 00:44:
ja, ik heb dus zoals ik zei HELEMAAL geen problemen met divx of vcd etc. Gewone goede kleuren goed geluid, pakt zelfs ongeconvert spul maar dat kan soms haperen. En mp3s klinken beter dan op mijn megastick2.
Verder is de proc van de zire 72 daarvoor ook veel beter. De Asus gebruikt nog een van de energieverslindende oudere Intel proc, maar de Zire 72 heeft al de betere Intel PXA270. Geklokt op 312 Mhz, en hij kan zichzelf terugklokken wanneer er minder vraag naar is (een soort speedstepping dus, hebben de Sony Pda's met hun engine ook) Daarnaast ondersteund de PXA270, W-MMX dus dat zijn de geliefde mulitmedia extensies + wireless (eventueel), daarmee is het een betere Multimedia pda dan de ASUS Mypal 620.
Verder om weer terug te gaan naar het T|E verhaal. De Zire72 kan uiteraard ook die formaten afspelen, simpelweg omdat de gebruiker hierboven vast PocketTunes of die andere (kom even niet op de naam) heeft geinstalleerd. Deze hebben sowieso ondersteuning voor OGG, Wave, MP3 en WMA.
Even wil ik dit erbij zeggen: de Zire 72 is niet zo'n budget PDA misschien, hij is kwa prijs een middeklasser maar kwa prestaties staat is momenteel vrij hoog aan de top.
[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMade op 08-08-2004 08:34 ]
Verwijderd
PXA255:
http://www.intel.com/design/pca/prodbref/252780.htm
Geen MMX dus, geen speedstepping (wel soort gelijk iets maar minder geavanceerd)
PXA270:
http://www.intel.com/design/pca/prodbref/253820.htm
W-MMX, Speedstepping en nog een hoop andere functies.
Voorbeeld: MMplayer voor de Palm is slechts iets meer dan 1 Mb groot. Windows Media Player voor PPC's is - na de vele patches - enkele MB's groot. Hoezo bloatware?
Alors.