[JS] waarde radiobutton zonder door een array te lussen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een klein probleem. Ik heb een form met een hyperlink. Wanneer de bezoeker op het linkje klikt, opent zich een venster. In dit venster worden de door de bezoeker ingevoerde tekst getoond. De bezoeker kan dus zien hoe zijn getypte tekst/code er in html uit komt te zien (zoals hier @ got de bekijk bericht knop). De waarden van alle select en input velden worden netjes doorgegeven. Alleen de radiobuttons geven een probleem

Ik geef de waarde van velden door op de volgende wijze:
document.formName.item.value of checked (dit stuk plaats ik in een hyperlink)

Bij de radiobuttons werkt dit echter niet. Ik heb meerdere radiobuttons met dezelfde naam. Ik had gelezen dat javascript ze dan in een array zet (bij groepen met maar 1 radiobutton werkt .value ect. namelijk wel). Opzich zou dit geen probleem zijn, ik zou namelijk door de array kunnen lussen. Maar doordat ik het direct in een hyperlink meestuur is dit geen optie. Het moet toch niet nodig zijn een functie te moeten toepassen om alleen de gechecked waarde door te geven? Voor de duidelijkheid de in het venster getoonde gegevens worden niet gesumbmit maar worden "realtime" getoond.

Wat een optie zou kunnen zijn, is alle radiobuttons apart mee te geven. Maar je begrijpt als er ooit 20 radiobuttons komen....

Ik heb al gezocht op GoT en google, maar niet of net niet kunnen vinden wat ik zocht :(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

waarom gebruik je niet gewoon method="get" en submit je je formulier? dan staan alle names & values al automagisch in je url, url-encoded and all.
Anders moet je inderdaad een functie schrijven.

[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 05-08-2004 21:46 ]

Intentionally left blank

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken, toen ik er met javascript niet meer uitkwam. Maar waarom ik dit niet "wil" gebruiken maar de javascript methode was het ontlasten van de server. De enige die zijn eigen voorbeeld tekst kan zien, is de persoon die het getypt heeft. Ik dacht waarom zou ik zijn pc niet het werk laten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 06-08-2004 10:31 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

http://www.rikkertkoppes....showbook.asp?bookId=3#C10

:)

Dus wel door een array lussen of anders wat crisp zegt.

[ Voor 31% gewijzigd door André op 06-08-2004 10:34 ]

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Check :7 , heeft mijn javascript bible dan toch gelijk :+. Het is wel jammer dat javascript niet de mogelijkheid heeft alleen de geselecteerde waarde door te geven (zoals html dit doet).

[ Voor 19% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 06-08-2004 10:38 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

blijhoofd_bennie schreef op 06 augustus 2004 @ 10:36:
[...]

Check :7 , heeft mijn javascript bible dan toch gelijk :+. Het is wel jammer dat javascript niet de mogelijkheid heeft alleen de geselecteerde waarde door te geven (zoals html dit doet).
javascript heeft die mogelijkheid wel.... als je er zelf een functie voor schrijft ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1