Toon posts:

HTML print probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is het volgende:
ik genereer via php een tabel met informatie in HTML.
Als ik deze tabel wil printen valt er vaak een stuk buiten beeld (breedte is variabel) Heb hier en op google wat rondgezocht naar een oplossing, maar deze werken niet of niet altijd (zoals css met print media etc).
Nu heb ik tijdelijk dit probleem opgelost door de html op te slaan met een extensie .doc en daarnaartoe een link.
resultaat: de browser opent een word scherm waar de html prima in wordt weer gegeven. Echter niet overal kan Word het bestand openen.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen of hoe ik toch mijn tabel passend geprint krijg?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 18:57

glashio

C64 > AMIGA > PC

HTML:
1
2
3
4
5
<div style="overflow:auto;width:100%">
  <table style="width:100%">
    ...
  </table>
</div>
Hierdoor zal je altijd binnen je "print" binnen bounderies blijven.... (geen meerdere print pagina's)
Maar zal je tabel zal nog steeds niet in totale wijdte geprint worden zodra je "width:100%" van je screen/printer overschreid wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door glashio op 05-08-2004 18:12 . Reden: Parse Error >> Bugfix ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik al, daarom was ik ook met Word aan de gang gegaan.
Maar dat geeft nu ook problemen omdat die niet goed opent in sommige browsers

Dus is hier een oplossing voor, of heeft iemand anders misschien nog een goede truc/idee om deze tabel goed af te kunnen drukken?

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een probleem van Internet Explorer. Ik heb dit ook regelmatig als ik pagina's probeer te printen.

(Dwz, als het IE is dat je gebruikt... ;))

Verwijderd

Topicstarter
gebruik inderdaad IE, maar moet eigenlijk ook op andere browsers kunnen werken...

Verwijderd

Je kan de width toch gewoon "hard" defineren in een aparte stylesheet, al denk ik dat je het op een verkeerde manier probeert voor elkaar te krijgen. Ik bepaal nl. via mijn print instellingen hoe ik iets wil printen (bv. background colors, landscape, margins, papier grootte, etc etc.).

Mocht iets niet passen dan heb je altijd nog de optie "shrink to fit", mocht je toch die tabel van een bepaalde grootte willen voorzien, kies dan voor een print stylesheet.
Pagina: 1