Sinds nieuwe voeding hoge temps.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
Heb sinds vandaag een nieuwe voedding. De Tagan TG 480-UO1.

Maar in eens zijn mn temps hoger mn cpu boven de 70 en mn hdd boven de 60 graden. Die temps haal ik als ik net gegamed hebt.

en nog een vraag maakt het nog wat uit waar je de grounding kabel vastschroeft op het moederbord.

mn systeem :

p4 2800 (800fsb)
512 mb ram
radeon9800 pro
p4p800 moederbord asus
winxp sp1

Verwijderd

Aangezien sommige voedingen 2 fans hebben en andere 1, kan het wisselen van de voeding de airflow killen. Zou dus ff kijken hoe de flow was en hoe ie nu is. Graag ff vermelden hoe het was en hoe het is. Heb n.l. geen glazen bol.

• jaaoie17
Had eerst een aopen voedding 350 watt en die heeft een extra fan aan de onderkant. Met die voedding lagen mn temps wel 10 graden lager zon beetje.

De TG480-UO1 heeft een extra fan aan de achterkant en niet aan de onderkant.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met de Tagan, fan aan de achterkant, maar daar is in mijn kast zo goed als geen flow naar beneden mogelijk (zit bijna tegen de cdromspelers aan!)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Toch maar eens kijken of je wat aan je flow kan doen. Lijkt me niet echt handig zo met de warme dagen die nog komen. Zet een extra outtake onder je voeding oid

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• jaaoie17
hoe extra outtake hoe moet je dat doen dan.

wat is het precies

Verwijderd

Een extra cooler die de warme lucht vanuit de kast naar buiten blaast

Edit, het beste is natuurlijk om de doorstroom zo compleet mogelijk te maken. Een fan voorop of voor/zij die lucht naar binnen haalt, en 1 of 2 coolers achteraan die het naar buiten blazen. Dan kan extra warme lucht door een voeding ook niet veel kwaad.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 16:36 ]

• jaaoie17
was het niet beter geweest als ik een weer een voedding had genomen met een fan aan de onderkant

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

jaaoie17 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:45:
was het niet beter geweest als ik een weer een voedding had genomen met een fan aan de onderkant
Nee niet per definitie, je moet de airflow door de kast in z'n geheel bekijken en niet laten afhangen door alleen je voeding. Kijk bij CME en DOC naar schema's hoe je je airflow kan verbeteren ;)

airflow linkje

[ Voor 13% gewijzigd door Turkish op 05-08-2004 16:48 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik heb de Tagan 480 Watt ook (prima voeding overigens), met het enige nadeel dat de fans 'verbruik-gestuurd' zijn. Dit houdt dus in dat bij idlen, je tweede fan (bijna) niet draait. Hiermee neemt dat dus een deel van je (oude) airflow weg. Ik heb beide fans gewoon op een molex aangesloten (7v). Daarmee creëer ik toch nog een goede airflow en de geluidsproductie blijft miniem. Je kunt ze natuurlijk ook op 5 of 12 v laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 16:48 ]

• jaaoie17
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 16:47:
Ik heb de Tagan 480 Watt ook (prima voeding overigens), met het enige nadeel dat de fans 'verbruik-gestuurd' zijn. Dit houdt dus in dat bij idlen, je tweede fan (bijna) niet draait. Hiermee neemt dat dus een deel van je (oude) airflow weg. Ik heb beide fans gewoon op een molex aangesloten (7v). Daarmee creëer ik toch nog een goede airflow en de geluidsproductie blijft miniem. Je kunt ze natuurlijk ook op 5 of 12 v laten draaien.
hoe heb je die fans op molex stekkers aangesloten dan

Verwijderd

jaaoie17 schreef op 05 augustus 2004 @ 16:50:
[...]

hoe heb je die fans op molex stekkers aangesloten dan
Gewoon de draadjes van beide fans losknippen en deze via wat soldeer en isoleer werk vast maken aan een molex (female). Denk er wel even aan dat je van beide fans de draden die in de voeding blijven goed afplakt of isoleert, omdat je anders kortsluiting kan maken.

• jaaoie17
Eraser

hoe heb jij je voedding geplaatst dat je de letters goed kunt lezen of de letters op de kop. Ik heb het eerste

[ Voor 26% gewijzigd door jaaoie17 op 05-08-2004 17:04 ]

Verwijderd

jaaoie17 schreef op 05 augustus 2004 @ 17:03:
Eraser

hoe heb jij je voedding geplaatst dat je de letters goed kunt lezen of de letters op de kop. Ik heb het eerste
Ja, ik ook. Maar dat moet niets uitmaken, behalve als je blowhole aan de andere kant zit.

• jaaoie17
heb mn oude voeding deraan heb dus ook mn oude temps back.

kun je ook een slechte airflow krijgen als je de kabels een beetje ergens hebt bengelen.

bij mn tagan voeding kan ik bijna de overige kabels niet wegwerken. bij mn aopen zaten der niet zoveel kabels bij.

nog goeie tips om goed de kabels weg te werken

[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 05-08-2004 20:24 ]

Verwijderd

Ja, natuurlijk. In de CME FAQ staat vanalles waarmee je de airflow kunt verbeteren. Daar hoort ook het wegwerken van kabels en dergelijke bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2004 @ 16:47:
Ja, zo kun je het ook oplossen, maar nu heb je een van de grote voordelen van de tagan voeding eigelijk niet meer. Na wat Google'n ben ik te weten gekomen dat je in de bios of via software het Idle moment kunt bepalen. Dus dat wilt zeggen dat je de fan sneller kan doen werken.
Kan wel een oplossing zijn. Maar ik denk als dit is wat je moet doen, dat je wel heuse problemen hebt met je airflow. Ik weet nu niet welke kast je hebt en hoeveel casefans je hebt, maar dit zal wonderen doen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na 4 maanden zal de TS vast zelf z'n conclusies getrokken hebben :o

Graag ouwe }:O }:O in de sloot laten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.