Als je gewoon in Word de marges allemaal op 0 zet,
geeft Word je de mogelijkheid om de marges te "herstellen" tot de maximum afdrukbare marges of om te "negeren" en bij deze laatste zo mogelijk de randen van je document te verliezen bij het printen.
Nu wil ik in VBA de maximum afdrukbare marges van de printer gebruiken.
Bij mijn printer zijn dit respectievelijk:
Nu staan de marges dus zo in mijn macro-script ingesteld, maar de macro moet ook op andere printers kunnen afdrukken, die niet dezelfde maximum marges hebben als mijn printer.
Is er een manier om de maximum afdrukbare marges uit te lezen?
Moet dit uit de win.ini? -> Waar ik sterkt tegenop zie
Word kan dit echter wel, aangezien het de vraag stelt of je de marges wil "herstellen".
Weet er iemand waar Word die gegevens haalt?
Of kan je die info rechtstreeks vanuit VBA oproepen?
Dit heb ik gevonden op het net, maar voor zover ik kan zien kan je hiermee enkel informatie krijgen over welke papier-soorten je printer kan afdrukken:
http://msdn.microsoft.com...nterinMicrosoftAccess.asp
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Hartelijk bedankt.
geeft Word je de mogelijkheid om de marges te "herstellen" tot de maximum afdrukbare marges of om te "negeren" en bij deze laatste zo mogelijk de randen van je document te verliezen bij het printen.
Nu wil ik in VBA de maximum afdrukbare marges van de printer gebruiken.
Bij mijn printer zijn dit respectievelijk:
code:
1
2
3
4
| Boven: 0,18 cm Onder: 1,43 cm Links: 0,32 cm Rechts: 0,32 cm |
Nu staan de marges dus zo in mijn macro-script ingesteld, maar de macro moet ook op andere printers kunnen afdrukken, die niet dezelfde maximum marges hebben als mijn printer.
Is er een manier om de maximum afdrukbare marges uit te lezen?
Moet dit uit de win.ini? -> Waar ik sterkt tegenop zie
Word kan dit echter wel, aangezien het de vraag stelt of je de marges wil "herstellen".
Weet er iemand waar Word die gegevens haalt?
Of kan je die info rechtstreeks vanuit VBA oproepen?
Dit heb ik gevonden op het net, maar voor zover ik kan zien kan je hiermee enkel informatie krijgen over welke papier-soorten je printer kan afdrukken:
http://msdn.microsoft.com...nterinMicrosoftAccess.asp
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Hartelijk bedankt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 16:17 ]