Omdat mijn vorige topic zo vroeg gesloten werd open ik er maar weer een met een wat duidelijker onderwerp.
Heb de volgende tabel:

Hier staan een hoop records in. O.a. records met meerdere de zelfde 'adviessite' id's. Nu wil ik er voor zorgen dat er een top 10 komt met de laatste adviessites (gesort op 'geplaatst'). Voor zo ver geen probleem.
Echter, als ik wil dat er geen dubbele 'adviessite' in komen te staan, in die top 10, moet ik met Group-BY gaan werken.
Ik had het volgende bedacht:
Echter, logischerwijs werkt deze string niet, omdat Dagcommentaar een text field is, en actief een true/false field is.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik deze 2 kolommen in mijn resultaat krijg?
Alvast bedankt voor de hulp
Heb de volgende tabel:

Hier staan een hoop records in. O.a. records met meerdere de zelfde 'adviessite' id's. Nu wil ik er voor zorgen dat er een top 10 komt met de laatste adviessites (gesort op 'geplaatst'). Voor zo ver geen probleem.
Echter, als ik wil dat er geen dubbele 'adviessite' in komen te staan, in die top 10, moet ik met Group-BY gaan werken.
Ik had het volgende bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| SELECT MAX(Geplaatst) AS Expr1, ID, AdviesSite, aangepast, titel, intro, img1, img2, img3, img4, img5, dagcommentaar, actief FROM dbo.tblDagcommentaren GROUP BY Geplaatst, ID, AdviesSite, aangepast, titel, intro, img1, img2, img3, img4, img5, dagcommentaar, actief |
Echter, logischerwijs werkt deze string niet, omdat Dagcommentaar een text field is, en actief een true/false field is.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik deze 2 kolommen in mijn resultaat krijg?
Alvast bedankt voor de hulp
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 15:43 ]