Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit al op Fok! geplaatst, maar ik wil toch is van de GSM experts weten wat jullie ervan vinden.

Ik zat is te denken, eigenlijk vind ik die sim kaarten in telefoons maar helemaal niks.
Ze zijn erg gevoelig, en als je een nieuwe moet krijgen duurt dat vaak erg lang.
Waarom gebruiken ze geen inlog procedure?

Als je je telefoon aanzet, kies je eerst je provider, je moet tenslotte aanmelden op een netwerk.
Daarna je gebruikersnaam en wachtwoord. Zoals dit

Netwerk: KPN
Username: ***
Password: ***

Simlock kan nog steeds, bijv door het netwerk vast te zetten, zodat je niet op een ander kan inloggen.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Bij een simkaart moet je nog een fysiek iets hebben om te kunnen gebruiken, als je alleen een login/password moet hebben is het veel te makkelijk om op andermans kosten te bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd wel zo, maar ook dit is op te lossen door vingerafdruk, al zou dat wel een stuk duurder zijn om te realiseren.

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je telefoonboek staat ook op je simkaart. Dit zou dan ook ergens (centrale server??) moeten worden opgeslagen. Dit zorgt ook weer voor dataverkeerd, ed, dus extra kosten

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

gevoelig? duurt lang? Echt werkelijk nog nooit problemen met sim kaarten gehad

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Standeman

Prutser 1e klasse

laurensl schreef op 05 augustus 2004 @ 15:23:
Je telefoonboek staat ook op je simkaart. Dit zou dan ook ergens (centrale server??) moeten worden opgeslagen. Dit zorgt ook weer voor dataverkeerd, ed, dus extra kosten
Ligt helemaal aan je telefoon en jezelf. Een Nokia 6310 kan de nummers ook in het geheugen van de telefoon opslaan i.p.v. de simkaart.

Maar goed, als je iemand z'n vingerafdruk kopieert en z'n wachtwoord, kan je lekker gratis bellen.... Met een fysiek iets als een kaartje wordt het al weer moeilijk(er) aangezien die persoon zelf niet meer kan bellen, ziet dat tie z'n kaartje mist en deze laat blokkeren.... Zonder die gein krijgt de persoon alleen spookrekeningen..

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 05-08-2004 15:28 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Gevoelig? Ik heb ruim 3 jaar met dezelfde simkaart rondgelopen, en heb ze alleen vervangen omdat je gratis kon omruilen voor eentje met extra mogelijkheden (meer telefoonnummers,sms en e-services).
En het krijgen van die nieuwe heeft ruwweg 2 minuten geduurd, inclusief kopiëren van alle gegevens en overdracht van het telefoonnummer :)

Als dat lang duurt ligt dat er enkel aan dat je provider slecht georganiseerd is...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Wanneer moet je eigenlijk een nieuwe krijgen :? Als je je kaart kwijt bent ben je meestal ook je telefoon kwijt.

Dat inloggen word denk ik ook niks ik zie me niet steeds als ik mijn telefoon aanzet mijn user, wachtwoord en vingerafdruk invullen/scannen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Idem hier - nooit problemen met mijn 5-jaar oude SIMmetje.

Het is:

Goedkoop (chipjes op SIM kosten bijna niets)
Veilig (security door kennis en bezit)
Begrijpbaar (niet iedereen is zo high-tech als wij tweakers)
Universeel.

Wat is hieraan mis?

... en oranje! :P

Pagina: 1