Toon posts:

Combinatie inbelverbinding + ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello

Ik heb een vraagje van een kennis gekregen waarop ik niet direct een antwoord weet ;)

Deze werkt regelmatig van thuis uit (op een XP Pro) en belt in via een analoog lijntje naar een RAS server van zijn firma (geen VPN). Hierdoor kan hij in een specifieke applicatie werken.

Nu heeft hij ook nog een ADSL verbinding aan zijn PC gekoppeld om te surfen maar wanneer hij ingebeld is naar zijn werk kan hij niet meer surfen.

Kan je ergens instellen dat 1 connectie ( dus de ADSL) enkel gebruikt wordt voor http en pop verkeer en de andere voor al de rest ?

Hebben jullie soms ideeën hoe dit probleem aangepakt kan worden ? Ik heb al wat gezocht naar dit topic maar vind niet direct iets relevants.

PS: Ik kan mogelijke suggesties niet direct uittesten maar ik zal jullie verder op de hoogte houden.

Groetjes

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Kun je niet gewoon 2 modems installeren? 1 voor het inbellen en 1 voor adsl.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

André schreef op 05 augustus 2004 @ 15:26:
Kun je niet gewoon 2 modems installeren? 1 voor het inbellen en 1 voor adsl.
Het lijkt me meer een kwestie van Windows vertellen dat er twee netwerkverbindingingen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:13:

Kan je ergens instellen dat 1 connectie ( dus de ADSL) enkel gebruikt wordt voor http en pop verkeer en de andere voor al de rest ?
Nee, je kunt wel instellen dat bepaalde verbindingen, naar bepaalde ip adressen gaan via de RAS interface en de rest via adsl. dat moet met het "ROUTE" commando.

dan moet je dus wel weten welk subnet op het werk gebruikt wordt en de default gateway voor ras uitschakelen.

s6

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 05-08-2004 15:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is gevonden.

Als je op een lokaal netwerk zit in combinatie met een inbelnetwerk heb je bij Advanced TCP properties de mogelijkheid om de Gateway in het externe netwerk al dan niet te gebruiken. Standaard stond dit aangevinkt en lukte het surfen niet.

Greetz

Verwijderd

Instellen in je browser? Als je dat niet lukt met IE gebruik van firefox.
Pagina: 1