Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[orange] opzeggen & nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-11 15:46

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb al rond gezocht met de search, maar kan nog geen bevredigend antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb nu een orange free 30 abo die op 5 dec. dit jaar afloopt. Nu wil ik m'n nummer behouden, maar kan geen goede aanbieding met verlenging vinden met free 30. Daarom heb ik besloten om maar eens een jaartje bij telfort te gaan.

Nu weet ik alleen niet hoe het precies zit met opzeggen en nr-behoud. Het opzegtermijn bij orange is volgens mij 3 maanden (toch?). Bij aanvraag van nummerbehoud wordt automatisch het contract van de vorige aanbieder beeindigd, met inachtneming van de contractduur/opzegtermijn.

Als ik nou 3 maanden van tevoren (vanwege opzegtermijn) een telfort abo aanvraag met nummerbehoud, betaal ik dan 3 maanden dubbel abo kosten? Daar heb ik natuurlijk geen trek in, is er nog een andere mogelijkheid?

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Een beetje eigen initiatief zou ook wel mogen...

Bel even met de servicedienst van Orange en Telford, dan weet je genoeg.

We have just one world, but we live in different ones...

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 09:09

P-ter

...

Bij Orange opzeggen en omzetten naar Orange Ready (prepaid), dan behoudt je het nummer.
Daarna het nummer laten porteren naar Telfort.

Opzegtermijn bij Orange is 2 maanden.

en ja, als je 3 maanden voor 5 dec. een telfort abo afsluit betaal je die 3 maanden voor beide providers.

[ Voor 28% gewijzigd door P-ter op 05-08-2004 15:25 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben gister overgestapt van Orange naar Vodafone, dat ging erg soepel. Gewoon bij vodafone een abo aangevraagd, en verder regelen ze het onderling wel. Ik moest wel twee maand wachten tot ik vodafone kon gebruiken, maar het toestel krijg je wel vrijwel direct :9

Ik vond het perfect gaan :)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Misschien loont het de moeite om nog even te wachten tot 5 dec?
Nieuwe telefoontjes en aanbiedingen komen aan de lopende band langs, en zeker rond sinterklaastijd wordt je er mee doodgegooid.

Nummerbehoud is een leuk concept dat in de werkelijkheid niet werkt, en waar de consument (jij dus!) aan het kortste eind trekt. Wachttijden tot 6 maanden zijn geen uitzondering, terwijl het eigenlijke werk nog geen 5 minuten bedraagt.

Je moet jezelf dus afvragen of je wel zo lang wilt wachten op het omzetten van je nummer.
Even wat vrienden in een groeps-SMS je nieuwe nummer doorgeven kan een stuk sneller zijn.

Voor het bereik of de service hoef je het niet te doen, dus allemaal 1 pot nat, en vaak nog vele keren erger.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Kettrick

Rantmeister!

dmace schreef op 05 augustus 2004 @ 15:35:
Nummerbehoud is een leuk concept dat in de werkelijkheid niet werkt, en waar de consument (jij dus!) aan het kortste eind trekt. Wachttijden tot 6 maanden zijn geen uitzondering, terwijl het eigenlijke werk nog geen 5 minuten bedraagt.
Dit is dus niet altijd het geval, ik heb alleen 2 maand hoeven wachten op de opzegtermijn.

Zodra je ontvangst weg van je oude provider wissel je de simkaart om en bel je met de nieuwe provider. Zo gaat het van Orange naar Vodafone iig. wel.

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 05 augustus 2004 @ 15:08:
Een beetje eigen initiatief zou ook wel mogen...

Bel even met de servicedienst van Orange en Telford, dan weet je genoeg.
waarom geld verspillen aan een klantenservice, als hier genoeg mensen met dezelfde of misschien wel meer kennis rondlopen?

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
dmace schreef op 05 augustus 2004 @ 15:35:
Misschien loont het de moeite om nog even te wachten tot 5 dec?
Nieuwe telefoontjes en aanbiedingen komen aan de lopende band langs, en zeker rond sinterklaastijd wordt je er mee doodgegooid.
[...]
Goede tip, dat zou weleens wat kunnen schelen
Je moet jezelf dus afvragen of je wel zo lang wilt wachten op het omzetten van je nummer.
Even wat vrienden in een groeps-SMS je nieuwe nummer doorgeven kan een stuk sneller zijn.

Voor het bereik of de service hoef je het niet te doen, dus allemaal 1 pot nat, en vaak nog vele keren erger.
ben ik niet met je eens, de vorige keer heb ik m'n nr van een prepaidkaartje laten porteren en dat ging ook prima. Nu met de nieuwe regels van de OPTA gaat het natuurlijk ook stukken beter!

Volgens mij is het me wel duidelijk: als je niet zelf opzegt, maar het via de nieuwe provider laat gaan betaal je gedurende de opzegtermijn dubbel abonnement. Als je orange zelf opzegt, en laat overzetten naar ready kun je zonder overlap van abbokosten overstappen, met het risico dat je een tijdje prepaid klant bent.

[ Voor 31% gewijzigd door supersook op 05-08-2004 15:50 . Reden: conclusietje toevoegen ]

• P-ter

P-ter

...

Houdt in geval van ready wel rekening met je contractduur.
Als je contract nog loopt tot 5 dec. dan wordt je abo pas ready (prepaid) op die datum.

En daarna kan je evt. je nummer laten porteren

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 22:52
Euh ik heb ongeveer het zelfde gedaan en ben iets langer als 3 maanden voor dat mijn contract afliep toen naar die winkel gegaan en heb nieuw abbo afgesloten van orange naar debitel. Ook met nummerbehoud, dat duurt nu ongeveer een week dat het is overgezet. Maar ik zeg tegen de verkoper dat je nieuwe abbo pas ingaat zeg maar op de 5e december, zodat je geen dubbele maandlasten hebt. Dan is je andere abbo via nummerbehoud ook al opgezegd.
Het werkt in principe hetzelfde als een nieuw abbo afsluiten je kan dus ook nieuwe telefoon uitzoeken wat ik toen ook had gedaan. Maar die foon moeten ze dan ook meegeven dat is pas een week later ofzo als je die krijgt. De verkoper zei alleen dat ik hem niet meekreeg voor mijn nieuwe abbo in gaat maar dat is gewoon kwats want je hebt een nieuw contract getekend en daar zit je dan gewoon voor 1 of 2 jaar aan vast en het gaat wat later in maar jah. Dit is eigenlijk de beste manier om het te doen zo heb je alleen de kosten van 10 euro van je nummerbehoud!!!

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• P-ter

P-ter

...

Als je het eerst om zet naar ready, en in december een nieuw abo neemt kost het je niet die 10 euro. (tenminste, ik heb 2 keer geporteerd van prepaid naar abo. beide keren geen kosten.)

(En tegen die tijd hebben ze ook wel leuke nieuwe toestellen gratis er bij, zoals eerder gezegd)
Pagina: 1