Toon posts:

[HTPC] 1:1 pixel mapping Sanyo Z2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas een Geforce 6800 GT aangeschaft.
Nu gebruik ik deze kaart ook om mijn projector (sanyo Z2) aan te sturen.
Mijn voorkeur gaat uit om dit via de dvi-uitgang te doen.
Het probleem is om de native resolutie in te stellen. Deze is 1280x720
Ik kan deze wel toevoegen via custom resolutions maar als ik de res toepas werkt het niet naar behoren. De hoogte lijkt goed maar de breedte is niet volledig zichtbaar. Als ik de muis naar het ontbrekende deel beweeg schuift mijn desktop op om dit stuk dan te laten zien. Het lijkt me dan ook een soort scaling issue.
Heeft iemand iets gelijkaardig gehad en zoja een oplossing ervoor?

http://www.nvidia.com/object/advanced_timings

Dit gaf me goeie hoop maar nu blijkt dat om deze page te kunnen gebruiken in de control panel je een dvi-uitgang met externe tmds nodig hebt terwijl mijn kaart de interne gebruikt :(

Verwijderd

Join the club. Ik had de kaart ook eens mee om te testen, om er knettergek van te worden. Op de DVI een totaal vertekend beeld (op mijn Pana PT AE 500). Als ik op exact dezelfde uitgang een stukje van DVI naar VGA stak geen probleem. Op andere reso's (zoals 1024*768 e.d.)ook geen probleem, maar de 1280*720 lukt maar niet. Toch niet via DVI. Heb er mijn Geforce 2 maar weer ingesmeten, lag ook stof te verzamelen :*) .

Deze draad staat bij mijn bookmarks, laat weten als het lukt. De DVI kabel ligt hier nu maar te liggen. Zou graag eens het verschil zien (als er al een verschil is ;) )

Verwijderd

Omdat dit toch meer een probleem is met je videokaart geef ik hem een schop naar een dichtbij gelegen subforum. :)

>> Videoplanken & Beeldkanonnen

Verwijderd

Topicstarter
Zonet even wat verder geëxperimenteerd.
Ik heb ook een samsung 172x lcd. Hierop kan ik 1280x720 instellen en deze geeft dat ook correct weer. (gescaled weliswaar)
Als ik daarna de dvi-kabel verwissel met die van de projector terwijl deze af staat en ik zet hem dan op heb ik 1:1 pixel mapping.
Dit is dus een oplossing, mits je een lcd hebt.
Voor mij is het zelfs geen slechte oplossing. Zo kan ik alles opstarten voor de film op mijn lcd, de res instellen en de kabel verwisselen.
Zit ik nog enkel met het probleem dat mijn dvi kabel te lang is (10m) waardoor veel pixelartefacts ontstaan. Ik vrees dat er geen andere oplossing is dan een hogere kwaliteitskabel te kopen hoewel deze ook niet goedkoop was. :(
Spijtig dat mijn gt geen dual dvi heeft. Ik ben zeker dat het probleem in de timings zit. De res die wordt uitgezonden door de vidkaart wanneer er 1280x1024 word ingesteld rechtstreeks via de projector is 1024x768. Heb dit gecontroleerd dmv de lcd.