Toon posts:

RARE ANTWOORDEN

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hoe wel ik het erg leuk vind om achter mijn pc te zitten en ik het steeds meer
onder de knie begin te krijgen, moet ik toch toegeven dat ik een redelijke
cpu n00b ben.

Ik heb de balle verstand van hoe het internet werkt (kan nooit vinden wat ik zoek)
Doet mijn pc gek dan moet ik de hulp van vrienden op vragen, je snapt het wel.

Toch is er mij wel het een en ander uitgelegt over de leuke kant van het internet
(hehe waar en hoe download je media bestanden)

Ben je dus zo een mafkees als ik en je bent dus gewoon aan het downloaden en
aan het serven, dan wil het wel eens gebeuren dat je op problemen stuit.
Dit zal de n00b als zo wel de beste overkomen.

Zit je met een probleem, je kunt er geen antwoord op vinden, dan is er altijd de
mooie optie om naar dit soort forums te gaan waar veel slimme mensen zitten
die bereid zijn om je naar de juiste weg te leiden.
Soms doen ze dit direct door je het antwoord te geven, soms indirect door je te
zeggen waar moet zoeken.

Beide van deze manieren waardeer ik erg want je leert er altijd wel wat van
voor de volgende keer.

Nou is het me ook vaak opgevallen dat er mensen zijn die je antwoorden dat je
zelf moet zoeken en of dat je nou echt zo "slim" bent dat je niet eerst zoekt.

Dat doe ik dus wel, maar ja, dat lukt me dus niet altijd.

Waarom toch van dat soort antwoorden? ( en niet alleen bij mij, want oh ja
ik lees ook graag lekker random door deze forum heen en merk op dat dat vaker
gebeurt)

Mijn opmerking daarop is, Als je niet beters te zeggen hebt, hou je antwoord dan
toch lekker voor jezelf. Er zijn wel andere mensen die graag antwoord geven.
en trouwens, volgens mij zijn dit soort forums toch juist voor vragen waar je het
antwoord niet op weet?

doch met vriendelijke groet,
Ot-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo CAPS LOCK !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

de meeste domme vragen zijn hier volgens mij vaak genoeg voorbij gekomen. en als de search het doet is dat ook prima te vinden met een beetje moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:59:
En trouwens, volgens mij zijn dit soort forums toch juist voor vragen waar je het antwoord niet op weet?
Ja, maar er word wel een bepaald nivo van je verwacht, dit is geen www.beginnersweb.nl :)

Dus plompverloren alles vragen is niet wat we hier willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19
Je zou met wat voorbeelden (links naar topics) je verhaal kracht bij kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zoals je ongetwijfeld al wel gelezen hebt toen je je hier registreerde:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.

Mocht je een topic openen, maak je probleem dan duidelijk middels een goede topictitel en openingsreactie.
Wat dus inhoud dat je moet aangeven wat je zelf hebt geprobeerd en waarom het niet lukte, wat je hebt gevonden en wat niet etc.
Lijkt Gathering of Tweakers een beetje te hoog gegrepen: BeginnersWeb is een prima alternatief en legt niet zulke hoge eisen als Gathering of Tweakers. Een prima opstapje naar GoT dus.

Voordat je toevlucht zoekt op GoT:

* Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
* Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
* Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
* Logisch nadenken en gewoon proberen.
* ...

Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!
Vandaar die reacties die je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je antwoorden als UTFS voor wilt zijn, meld dan gewoon dat je gezocht hebt en waar en bij voorkeur ook met de gebruikte zoektermen. Daarmee geef je aan dat je er zelf al wat aan gedaan hebt en voorkom je dubbel werk voor mensen die zelf ook moeten zoeken.

* Freee!! begint zich traag (en oud) te voelen

[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 05-08-2004 15:06 . Reden: Traag ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 00:17
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Deze tekst gecombineerd met jou'n posting brengt mij tot de conclusie dat jou'n kennis en werk nivo met pc's en gerelateerde zaken niet overeenkomt met die van GoT. Hier is helemaal niks ergs aan, dit moet je zeker niet opvatten als een beledeging. Immers, iedereen is zo begonnen.
Daarnaast wil ook ook even zeggen dat deze posting ook niet voldoet aan de FAQ, denk hierbij aan alleen hoofdlettergebruik in de topictitel en de goedbedoelde maar overbodige groet in je post.
Nogmaals, voel je niet aangevallen, maar GoT is nu nog niet de plek voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

André schreef op 05 augustus 2004 @ 15:02:
[...]
Ja, maar er word wel een bepaald nivo van je verwacht, dit is geen www.beginnersweb.nl :)

Dus plompverloren alles vragen is niet wat we hier willen.
Ot-B, ik neem aan dat je dit topic opent naar aanleiding van 7Z files ???. De reacties daar zijn niet zo raar: wat zelfwerkzaamheid om eerst wat moeite te steken in zoeken kan zoveel opleveren voordat je een topic opent.

Gezien je hier al verschillende tips van de LA-fans hebt gehad, scheelt mij dat weer tikwerk (zoals die Netiquette). Rest mij niks anders dan je veel plezier verder op het forum te wensen, en te adviseren voortaan van de CAPS af te blijven bij het maken van titels, want RARE ANTWOORDEN staat wel heel erg schreeuwerig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 05-08-2004 15:09 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.