[c#] problemen bij reference naar .exe file

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57
Ik heb een probleem bij het unit-testen van mijn applicatie, gebouwd in C#Builder.
Ik heb een project dat een exe-file uitpoept, en dit exe bestand bevat enkele functies die ik graag wil testen met NUnit.
De NUnit classes moeten uiteraard in een apart dll-project geplaatst worden. Nu is het probleem dat ik nooit bij m'n classes uit m'n exe bestand kan komen. Ik voeg m'n exe bestand netjes toe aan de references, maar ik kan niet bij de namespaces en classes komen.

Wie heeft enig idee wat ik moet doen om toch bij mijn classes uit mijn exe bestand te kunnen komen?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Compileer je project eens als DLL en voeg de DLL toe bij je references :)

Nu ook met Flickr account

• JeroenTheStig
Wacky schreef op 05 augustus 2004 @ 14:43:
Compileer je project eens als DLL en voeg de DLL toe bij je references :)
Dat zou misschien kunnen, maar ik denk niet dat dit de bedoeling kan zijn van NUnit tests. Met behulp van unittests wil ik op een snelle manier mijn code wijzigen als er eventueel foutjes in zitten, en het is erg omslachtig om mijn project eerst te compilen naar een dll, om vervolgens mijn project options om te gooien zodat ik weer een exe bestand krijg.

In dit geval was Nant handig geweest, maar als ik daar nu nog mee moet beginnen, wordt het wel een tijdrovend geintje :|

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-08-2004 14:56 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
In VS.NET kan ik zelfs geen *.exe als reference aan een project toevoegen.

Eigenlijk zou je de classes die je wilt unit-testen al direct in een aparte class-lib project moeten gestoken hebben.

https://fgheysels.github.io/

• JeroenTheStig
whoami schreef op 05 augustus 2004 @ 15:02:
In VS.NET kan ik zelfs geen *.exe als reference aan een project toevoegen.

Eigenlijk zou je de classes die je wilt unit-testen al direct in een aparte class-lib project moeten gestoken hebben.
Dat kan, dan zou je in je exe bestand alleen maar een class mogen hebben waar je main entry point in is gedefinieerd, en vervolgens de rest van de applicatie die naar een DLL is gecompiled laadt

Dat is idd ook een mogelijkheid

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-08-2004 15:07 ]

• JeroenTheStig
edit:
en weer haal ik de quote en edit knop door elkaar :X

[ Voor 88% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-08-2004 15:06 ]

Pagina: 1