Toon posts:

Pinnacle PCTV kaart hangt bij automatisch zenderzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in PC TV Vision (de bijgeleverde software) een automatische zenderzoek actie onderneem, dan krijg na een kanaal of 7 á 8 in XP een foutmelding met een memorydump, waarbij ik verplicht het programma moet afsluiten. Het audio signaal blijft echter wel hoorbaar, ondanks dat het programma is afgesloten.
Verder zijn er geen zenders gevonden en of opgeslagen.

Hetzelfde gebeurd met bijvoorbeeld het programma WinDVD Recorder.

Ligt dit aan mijn PCTV kaart?

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Is er wat tegen te doen?

Verwijderd

Ik heb die kaart al jaren in huis maar nog nooit goed werkend gekregen.
Vastlopers bij de vleet met die software van Pinnacle.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
Ja, ik heb de PCTV Pro en ondervind dezelfde problemen. De automatische zenderzoekfunctie werkt brak. Ondanks aansluiting op de kabel worden er maar een stuk of 8 zenders gevonden. De rest moest ik met de hand programmeren. Regelmatige error exits waarbij het audiokanaal wel door blijft draaien.
Ikverdenk dus als eerste de pinnacle software.

Verwijderd

Heb de Rave uitvoering van Pinnacle, perfect kaartje en nog nooit geen troubles gehad. Het zoeken van zenders duurt wel een klein uurtje maar dat doe je ook maar één keer uiteraard.

Aangezien er verder niks in je start post staat qua specs en wat voor driver je gebruikt ect. wordt het natuurlijk moeilijk helpen. Het enige wat ik dan ook zeg probeer de Pinnacle site maar voor de nieuwste drivers.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
heb gister deze kaart geinstalleerd bij een kennis, op een asus a7n8x-x mobo, i.c.m. vision 5.5 software, zonder problemen, hebben jullie de PCI enhancer gebruikt ? en nieuwste drivers voor je "normale" videokaart ? heb de kaart thuis ook en ook zonder problemen, op een asus a7n8x de lux rev 2 met bios 1008

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:38:
Heb de Rave uitvoering van Pinnacle, perfect kaartje en nog nooit geen troubles gehad. Het zoeken van zenders duurt wel een klein uurtje maar dat doe je ook maar één keer uiteraard.

Aangezien er verder niks in je start post staat qua specs en wat voor driver je gebruikt ect. wordt het natuurlijk moeilijk helpen. Het enige wat ik dan ook zeg probeer de Pinnacle site maar voor de nieuwste drivers.
Bedankt duke,

Maar natuurlijk gebruik ik de laatste drivers van Pinnacle. Dat mag echter niet baten.. (5.50a)

Verwijderd

Het lijkt me toch in de buurt te komen van één of ander hardware conflict zou je zeggen. Wat je uiteraard zou kunnen proberen is alle kaarten (op je videokaart en tv kaart na natuurlijk) eruit halen en kijken of dat nog steeds troubles geeft. Eventueel in een ander PCI slot stoppen ivm met een eventueel gesharede IRQ. Daarnaast misschie de eventviewer raadplegen en kijken of daar toevallig iets instaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 03:31 ]

Verwijderd

Ik had die kaart ook, wat ik heb gehad is het volgende.... ik dacht ook altijd dat ie vastliep totdat ik een keer naar de deur moest beneden omdat daar iemand voor me stond,

op het moment dat ik terug was zag ik dat ie na 20 minuten TOCH verder was gegaan....

probeer eerst eens wat langer te wachten, laat hem maar eens zijn gang gaan en wie weet vind ie de zenders ;)

succes!

Verwijderd

sorry had de opmerking van duke 1970 over het hoofd gezien, als je die goed leest had je mijn info er min of meer uit kunnen halen! :)

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 09:48
Heb je een AMD???? schijnt dat pinnacle kaarten nog wel eens botsen met AMD. Maar in de praktijk zijn dat vaak de video-bewerkings kaarten, en niet de tv kaarten.

Krijg binnen nu en een week ook zo'n kaart, naast m'n Athlon 64, hopen dat ie et gewoon doet...

King of Cod

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 11:43:
probeer eerst eens wat langer te wachten, laat hem maar eens zijn gang gaan en wie weet vind ie de zenders ;)

succes!
Ja ok, maar bij PDAHazzard resulteerd het in een foutmelding en einde verhaal, das toch iets anders lijkt me dan. Bij ons simpel een kwestie van langer wachten.
Phart schreef op 07 augustus 2004 @ 11:59:
Heb je een AMD???? schijnt dat pinnacle kaarten nog wel eens botsen met AMD. Maar in de praktijk zijn dat vaak de video-bewerkings kaarten, en niet de tv kaarten.
Dat Pinnacle kaarten zouden botsen met AMD geloof ik simpelweg niet zo. Zou wel heel erg zijn. Heb je daar ook een bron voor toevallig ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 10:54 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ook bij mij hopeloos geval (de rave)
heb hem ook al een jaar en heeft nooit goed gewerkt loopt constant vast.
10tallen uren aan vern**kt

ik breek hem met liefde in 6 8)7 en

Ja zou ik ook zeggen

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 09:48
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 10:52:
[...]

Chop
[...]

Dat Pinnacle kaarten zouden botsen met AMD geloof ik simpelweg niet zo. Zou wel heel erg zijn. Heb je daar ook een bron voor toevallig ?
Geen harde bron, wel een zachte O-). Een medewerker van paradigit vertelde mij dit. Mijn pc gaat zelfs eerst getest worden op conflicten voordat ik em krijg, stukkie service, maar laat zien dat hij niet zomaar uit zijn nek aan het lullen was. Ik heb niet de moeite genomen om deze statement van de man te onderzoeken, want ik ga er van uit dat hij het beste met mij voorhad.

@PDAhazzard, heb je nou een AMD of niet? en geef es wat specs... niet dat ik er wat aan heb ofzo, maar misschien anderen :7

[ Voor 10% gewijzigd door TafkaP op 08-08-2004 13:04 ]

King of Cod

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb die kaart ook de RAVE versie, maar ik heb eigenlijk nooit problemen gehad ermee. Installeren ging altijd goed met de drivers. De software installeerde ik nooit want daar was ik niet over te spreken. Ik gebruik Dscaler op www.dscaler.org te downen. Vind ik veel beter werken. Vindt gewoon alle zenders, en hangt niks op.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik heb nog nooit problemen gehad met me PCTV Rave in al me computers die ik heb gehad. Ook niet in die met een AMD erin. Probeer een ander PCI slot of deïnstaleer alles van Pinnacle en gebruik http://www.dscaler.com/ wat veel beter werkt ;)

EDIT: Net te laat :X Site was niet gerefreshed

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 08-08-2004 14:28 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
nou ga ik dat maar eens proberen

zal me kaartje weer eens opsnorren

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Probeer anders deze driver.. Ode aan die gozer trouwens _O_. Zodra ik paypal heb ga ik hem bedanken.. Ik had m'n pctv rave al opgegeven, maar nu werkt ie perfect :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.

Ik reageer wat laat, maar lag ff in een schieding (was ff iets belangrijker...(vrouwen...zucht))

De twee drivers ga ik straks thuis is ff checken. Hoop dat ik die K*T kaart nou toch eens een keer behoorlijk aan de praat krijg.

Voor de nieuwsgierigen: Ik heb géén AMD, maar een P4 2,6Ghz en een Club3D moederbord (Ja, die maakten ook een blauwe maandag moederborden). Misschien moet ik die laatste maar eens gaan vervangen.

Groeten!
Pagina: 1