[XML] Data van een afbeelding in XML opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:11
Hoi Hoi,

Ik probeer middels een multipart form een bestand naar de server te versturen en deze uit te lezen en in een XML file te plaatsen... (als binaire data)

Nu krijg ik het niet goed voor elkaar en een collega van mij zei dat dit erg moeilijk/niet mogelijk was...

Ik heb al een tijdje zitten stoeien met ADODB.Stream (serverside/JScript) e.d. maar tot dusver geen success... :(

Nu was ik benieuwd of jullie iets weten om dit voor elkaar te krijgen...

Alvast bedankt voor de response...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Nou het kan wel dan moet je het bijv. in base64 formaat opslaan (wordt het dus een string ;)) maar dan wordt alles wel 3 keer zo groot. Ik weet niet of je dat wil :)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
maar als je het dan weer gzipped terug stuurt valt de overhead nog wel mee ;). Eventueel kun je een adapted compressie techniek gebruiken (ik denk maar aan gebruik van meer dan 64chars maar 128 of zelfs veel meer met Unicode. in XML mag je uiteindelijk maar 4/5 chars niet gebruiken (of whitespace denk ik)...

wel CDATA dan doen...

[ Voor 5% gewijzigd door hobbit_be op 05-08-2004 15:16 ]

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:11
Die overhead valt nog wel mee... Mijn ervaring is dat bestanden ongeveer 1.4 tot 1.7 keer zo groot verschijnen in de xml... Het gaat toch altijd om kleine bestanden dus dat moet geen probleem zijn...

Het probleem voor mij nu is hoe ik de data fatsoenlijk in de XML krijg, rechtstreeks vanuit de form-post...

Nu sla ik eerst het bestand op in de serverdirectory, vervolgens lees ik hem met adodb.stream weer uit om hem vervolgens in de XML te krijgen... (= omslachtig maar krijg het niet anders)

Ik wil dus de data rechtstreeks vanuit de form-post in m'n XML krijgen maar dat is verdomde lastig... :(