wlan module asus laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 20:05
Hallo ik heb nu al een tijdje een asus laptop type L3800S.

Nu is mijn laptop wlan ready nu vroeg ik me af kan ik dan los een module kopen en die in mijn laptop plaatsten....

(ja ik heb het over een module die in de laptop wordt geplaatst, niet een pcmcia kaartje ofzo :+ )

Heb hier op het forum zitten zoeken zonder resultaat en ook via zoekmachines :'(

Weet iemand of het mogelijk is om deze module te kopen? of weet misschien iemand het type/model nummer van de module ?? :?

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

Ik zit op de asus site te zoeken maar ik kan daar geen L3800S vinden?

Maar die losse modules kunnen meestal achter een klepje op de onderkant van de laptop geplaatst worden. Staat er niets over in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ja klopt ik kon ook het type niet meer vinden op de asus site :( maar dat komt omdat de oude modellen plaats moeten maken voor de nieuwe daarom..

Nee in de handleiding hebben ze het er helemaal niet over ik heb ook geen idee waar ergens die plaats is om die module te plaatsen. Misschien vanavond maar eens dit beesje open schroeven })

edit:
owja ik had nog een review over de laptop gevonden hier staat een heel klein beetje over de wlan adapter maarja ik kom er geen wijs uit en echte type's worden er ook niet genoemt.
http://www.clubic.com/ar/1921-3.html

[ Voor 26% gewijzigd door de7geitjes op 05-08-2004 14:28 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
de7geitjes schreef op 05 augustus 2004 @ 14:23:
Ja klopt ik kon ook het type niet meer vinden op de asus site :( maar dat komt omdat de oude modellen plaats moeten maken voor de nieuwe daarom..
http://www.asus.com.tw/su...delName=L3C/S&Type=Latest voor support.
edit:
owja ik had nog een review over de laptop gevonden hier staat een heel klein beetje over de wlan adapter maarja ik kom er geen wijs uit en echte type's worden er ook niet genoemt.
http://www.clubic.com/ar/1921-3.html
Volgens mij staat er dat dit model als een van de weinigen WLAN al standaard ingebakken heeft. (achterhaalde tekst natuurlijk).
Nee in de handleiding hebben ze het er helemaal niet over ik heb ook geen idee waar ergens die plaats is om die module te plaatsen. Misschien vanavond maar eens dit beesje open schroeven })
Ik heb zelf een aantal modellen verkocht en geen 1 daarvan had een module nodig. Weet je zeker dat je het niet gewoon al hebt en dat je een fancy stickertje op de doos verkeerd interpreteert? :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Nou toen der tijd toen ik hem kocht vroeg de verkoper aan mij of ik wlan wilde ingebouwd hebben. Doen was mijn antwoord nee |:(
En vervolgens moest hij terug naar achteren.

En de laptop heeft een led'je met het logo'tje van wlan erop!?!??

Als hij erin zou zitten dan moet hij ergens gedisabled zijn maar heb bios gecheckt en daar is niks te vinden.

Weet iemand de plaats waar hij moet zitten in de laptop? dan schroef ik hem wel open dan weet ik zeker op ie aanwezig is....

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan hebben ze het mini-PCI kaartje eruit gehaald. Dat is iets wat in de winkel waar ik werke ieg nooit gebeurde, aparte gang van zaken.

Bel die winkel anders?

edit:
Ik ben geen held in Frans, maar er staat toch duidelijk "Le portable est donc l'un des rares à être pourvu d'origine d'une carte mini PCI Intel autorisant la connexion à des réseaux sans fil répondant à la norme i802.11b. " in jouw linkje.

[ Voor 52% gewijzigd door Voutloos op 05-08-2004 15:07 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
was de mycom die weten nooit van iets :(

edit:
maar zo'n module is dus een mini-pci kaartje?

[ Voor 42% gewijzigd door de7geitjes op 05-08-2004 15:04 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

ThaHandy

Discovery Channel

dr is een topic over een mini-PCI wifikaar die men uit een linksys WMP54GS heeft gehaald en in de mini-PCI slot heeft gedaan, wat een veel goedkopere oplossing was, maar verijst wat soldeerwerk :)
de orginele mini-PCI wifikaarten waren namelijk duurder

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 05-08-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
owja dat is wel een heel interresant topic!!
Dus als ik een wlan pci kaart koop met daarin een mini pci kaartje gaat het misschien werken!! :)
dit ga ik verder onderzoeken!

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de L3800C (de mobile versie, De S is de desktop versie).
Destijds werden ze zonder WLAN geleverd (optional)
http://www.terrasoft.ro/pp1266.php

edit
zo zien ze eruit van Toshiba
Afbeeldingslocatie: http://www.micon.com/pics/jiangj/toshiba_wirelesscard.jpg

Asus vond ik niet in NL, maar wel :
http://www.wifishop.nl/nl/dept_29.html
met bijv
Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/Mini-PCI2.gif
maar kost wel E 79.... en dan moet je hem zelf ook nog in de laptop zetten...
Meer info over oa compatibiliteit:
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=149
Dan maar toch een USB externe WLAN of de mini-pci uit pci?

Zo te zien lijken de kaartjes wel erg op elkaar... (mini-PCI standaard "dus")

Bingo, maar niet meer op voorraad: ca 97 dollar
http://www.microstorm.com/network/partinfo-id-545568.html
Asus Internal Mini-PCI wireless Lan Card L38C

met Google vind je hem dus beter zo:
http://www.google.com/sea...reless+Lan+Card+L38C+&lr=
met site=nl erbij geen levernacier in NL (op internet althans)....

Ik vraag me wel af wel type erin moet, zie
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=149 daar staan een aantal types bij, maar welke in L3800 moet.....????

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Bedankt andre_at_home!!

Ik heb net even mijn laptop open geschroeft om die mini pci aansluiting te vinden en ik heb hem gevonden!!

Nu opzoek naar een net kaartje om erin te zetten. Want heb nu er zoveel over gelezen en volgens mij kan ik ook allerlei andere 'merken' erin zetten.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook zo'n module bij dell bestellen, daar hebben ze hem al voor 35 euro.

is ook mini-pci op basis van broadcom (geen linux support).

http://dellware.euro.dell...del=D10682&brand=Inspiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
ja das inderdaad zeer goedkoop!!

Zal morgen mijn contact persoon eens bellen bij dell :)
Bestel er vrij veel dus misschien kan ik wel wat "extra" korting regelen :*)

edit:
Ben gaan zoeken maar deze is toch dezelfde als bij dell..?
INTEL PRO WIRELESS LAN 2200BG MINIPCI ADAPTER

of heb ik het nu mis?

[ Voor 32% gewijzigd door de7geitjes op 05-08-2004 20:31 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 05 augustus 2004 @ 19:36:
Bedankt andre_at_home!!

Ik heb net even mijn laptop open geschroeft om die mini pci aansluiting te vinden en ik heb hem gevonden!!

Nu opzoek naar een net kaartje om erin te zetten. Want heb nu er zoveel over gelezen en volgens mij kan ik ook allerlei andere 'merken' erin zetten.
zet de maten van de PCI aansluiting svp hier neer, kunnen we zien welk type nodig is, want dat is me nog niet duidelijk (III of IIIA of nog een andere?).
BTW: hoe maak je een 3800 open om bij die mini-pci te komen . Heb het nog nooit geprobeerd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:58:
je kan ook zo'n module bij dell bestellen, daar hebben ze hem al voor 35 euro.

is ook mini-pci op basis van broadcom (geen linux support).

http://dellware.euro.dell...del=D10682&brand=Inspiron
specs:
http://accessories.us.del...=430-0961&c=us&l=en&cs=04
maar niet welk type mini-pci

info uit de link boven:
Hoe te gebruiken?
Mini-PCI-kaarten kunnen als interne draadloze netwerkkaart in een laptop worden ingebouwd. Dit kunt u doen als u niet tevreden bent over het bereik van uw huidige ingebouwde wireless PCI-adapter.
De SENAO mini-PCI-adapters in ons assortiment zijn van het type PCI Type IIIa. Type IIIa cards zijn groter dan Type IIIb cards en zullen NIET passen in een laptop met een Type IIIb only card slot:
- afmetingen type IIIa: 50.8 x 59.6 x 4.9 mm
- afmetingen type IIIb: 44.45 x 59.6 x 4.9 mm
wie het weet ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Boven de toetsenbord is een strook met de hotkey's die kan je naar links schuiven.
Dan kan je het toetsenbord eruit halen en dan zit het klepje rechts boven in. Zeer makkelijk :)

Zal er een foto ervan nemen heb alleen nog geen web-space dus dat moet ik even zoeken

edit:
ik ga nu even meten post het zo..

[ Voor 9% gewijzigd door de7geitjes op 05-08-2004 21:46 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
OK ik heb het opgemeten. Ik ben er achter gekomen dat je alleen maar rekening moet houden met de hoogte van de kaart.
De breedte en dikte van de kaart is allemaal het zelfde alleen de hoogte verschilt.

In deze laptop heb ik maar tussen de 50.3-50.4mm plaats.

Dus als deze 2 type's erzijn :
- afmetingen type IIIa: 50.8 x 59.6 x 4.9 mm
- afmetingen type IIIb: 44.45 x 59.6 x 4.9 mm

Dus ik zal type IIIb moeten hebben dan... Zal het morgen eens meten met een foto.
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/2341/DSCF0392.th.jpg

bedankt andre

[ Voor 23% gewijzigd door de7geitjes op 05-08-2004 22:29 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 05 augustus 2004 @ 21:44:
Boven de toetsenbord is een strook met de hotkey's die kan je naar links schuiven.
Dan kan je het toetsenbord eruit halen en dan zit het klepje rechts boven in. Zeer makkelijk :)

Zal er een foto ervan nemen heb alleen nog geen web-space dus dat moet ik even zoeken

edit:
ik ga nu even meten post het zo..
bij mij schuift het niet zo... makkelijk. Nog een truukje, eerst schroefjes los maken?
Foto laat overigens maar een deel zien, klopt dat (nog aan te passen)?
Tav het type mini-PCI : wellicht toch veiliger om Asus NL (waar?) een mailtje te sturen of een foontje te plegen voor mogelijke afwijken? Ik las dat er ook merken zijn zoals IBM die een soort bootlock hebben als er een verkeerde mini-pci kaart in zit. Ben de link vergeten, kan zijn dat het bij een van de bovenste was.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Klopt over dat bootlock had ik gelezen. Maar dat zal asus niet hebben. Heb ook al eens ander geheugen erin gezet en alles bleef gewoon werken. Met bootlock zou dat niet gewerkt hebben.

Dat het de eerste keer echt moeilijk schruift klopt. Je schruift hem eerst circa 1,5 naar links en dan kan je hem optillen. Maar de eerste keer is echt klote :|
Als het los is moet he het toetsenbord eruit pakken (pas op voor het aansluitkabeltje) Het toetsenbord zit wel vast met een schroefje!!! Deze zit onder de laptop in het midden dit is maar een klein schroefje

andre wat bedoel je dat dit maar een deel is van de foto? Op de foto staat gewoon de ruimte die bedoelt is voor mini-pci

Nog een hele andere vraag die ik me afvraag. Waar zit de ingebouwde antenne??? :? Want als deze laptop wlan ready is moet er ook ergens een ingebouwde antenne zijn.... Maar weet niet echt hoe die eruit ziet |:(

even opgezocht :)
---------------------------------------
ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technische ondersteuning
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: support@asustek.nl (alleen voor notebooks)
E-mail: support@asustek.nl (alleen voor moederborden)
E-mail: support@asustek.nl (alleen voor videokaarten)
WWW: http://nl.asus.com
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

[ Voor 69% gewijzigd door de7geitjes op 06-08-2004 08:59 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

De antenne zit vaak aan de rechter kant van het beeldscherm. netjes in de behuizing verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Maar als ie rechts zit zou je hem toch zien op de foto??

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 06 augustus 2004 @ 08:53:
Klopt over dat bootlock had ik gelezen. Maar dat zal asus niet hebben. Heb ook al eens ander geheugen erin gezet en alles bleef gewoon werken. Met bootlock zou dat niet gewerkt hebben.

Dat het de eerste keer echt moeilijk schruift klopt. Je schruift hem eerst circa 1,5 naar links en dan kan je hem optillen. Maar de eerste keer is echt klote :|
Als het los is moet he het toetsenbord eruit pakken (pas op voor het aansluitkabeltje) Het toetsenbord zit wel vast met een schroefje!!! Deze zit onder de laptop in het midden dit is maar een klein schroefje

andre wat bedoel je dat dit maar een deel is van de foto? Op de foto staat gewoon de ruimte die bedoelt is voor mini-pci

Nog een hele andere vraag die ik me afvraag. Waar zit de ingebouwde antenne??? :? Want als deze laptop wlan ready is moet er ook ergens een ingebouwde antenne zijn.... Maar weet niet echt hoe die eruit ziet |:(
* de schuif wil bij mij (nog) niet open en ik wil de zaak toch heel houden...
* deel van foto: het leek net of dat grijze plaatje al in die connector zat, maar dat is waarschijnlijk eronder....
* Antenne: ? eerst open.

BTW: ik ben er nog niet van overtuigd om het zo te doen. Er komen regelmatig aanbiedingen met een router/AP, PC Card + USB wireless voor rond de 120 euro...
Aangezien ik nog "niets" heb behalve een vaste Linux server, ben ik er nog niet uit. Eea technisch hier volgen vind ik niettemin erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

de7geitjes schreef op 06 augustus 2004 @ 09:29:
Maar als ie rechts zit zou je hem toch zien op de foto??
nee hij zit echt in het scherm zelf. Dus naast jet TFT gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Deze draadjes? een is er voor het beeldscherm zelf maar die andere??

Afbeeldingslocatie: http://img13.exs.cx/img13/2753/DSCF0394.th.jpg

Er breek echt niks als je kracht zet om het klepje los te halen. Heb het nu al een paar keer gedaan. Dus andre wees niet bang ;)

[ Voor 26% gewijzigd door de7geitjes op 06-08-2004 11:36 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Dat zou goed kunnen dat het dat draadje is. Maar alle laptops die ik gezien heb met wireless lan erin daar zat de antenne in het lcd scherm verwerkt. Bij mijn Acer TM292 zat er zelfs een stikker op de plek waar de antenne zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Hmm dan moet ik dus de 'kap' van het beeldscherm gedeelte open gaan schroeven... B)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm. als ie erin zit moet ie m.i. uitkomen op de plaats waar de mini-pc zit, anders zou je er nog een aan moeten leggen. Lijkt me of....
Dus waar heeft Asus zijn uitgang van de card ?? Toch niet via de "voet" /de insteek? Ik zie bij die andere geen aansluiting voor een connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

is het niet zo dat de mini-pci kaartje via de pci bus contact maakt met de antenne ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:53:
Dus waar heeft Asus zijn uitgang van de card ?? Toch niet via de "voet" /de insteek? Ik zie bij die andere geen aansluiting voor een connector
niet zo netjes om mezelf te quoten... maar inderdaad vreog ik me ook af.

PS: zou je een foto kunnen plaatsen van de onderkant van de deksel, om te kijken waar mogelijk nokjes zitten. Ik dur niet harder te drukken. Geen schroefjes dus eerst voor die er af moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
ja ik zal hem zo maken met mijn telefoon want mijn digitaal toestel ligt thuis

edit:

Heb ze! hopelijk is het een beetje te zien :X

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/4658/Afb072.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/585/Afb075.th.jpg
Dij deze is dus de bedoeling dat je van onderen naar boven drukt :|

Weet niet precies hoe ik het moet zeggen maar als ik de laptop voor me heb. Moet ik naar links duwen (op de plaats waar de microfoon zit).

Ik moet wel altijd zo hard drukken dat ik altijd denk dat gaat kapot tot nu toe gaat het altijd goed :*)

je hoeft pas een schroefje los te draaien als deze klep eraf is.

edit:
Misschien maakt dit het iets duidelijker :X :X

http://img57.exs.cx/my.php?loc=img57&image=hoekje.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door de7geitjes op 06-08-2004 14:26 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt.. even een klein beetje die L-kant met de ronding optillen en rechts een klein tikje geven tegen het vlakke stuk met een stomp vlak voorwerp.
Thanx...
Nu eerst de spullen voor de grill... anders hebben we straks met de kids niks...
Waar heb je oveigens dit gevonden? Stond niet in een manual en Google bracht mij niet daar waar ik moest zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Heb het gewoon geprobeerd 8)

Waren men foto's en tekening duidelijk :?

[ Voor 45% gewijzigd door de7geitjes op 06-08-2004 17:57 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 06 augustus 2004 @ 17:56:
Heb het gewoon geprobeerd 8)

Waren men foto's en tekening duidelijk :?
geprobeerd ; 8) ... wel X maal 8)

Foto grotendeels, dat hoekje was mij niet duidelijk waar het op sloeg.
de foto gaf wel duidelijk aan waar de richels/randjes zitten, dat maakt het toch duidelijker !
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ik heb nu ook mijn mogelijke mini-pci kaartjes gevonden. Had heel veel goeddingen gelezen over dit merk. Maarja de prijs he :/

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat het nu voor je kosten met BTW en evenutele verzendkosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
De intel kaartjes zijn vrij goedkoop rond 40 euro helemaal klaar
Maar over het algemeen als mensen niet tevreden zijn met hun wlan kaartje word deze vervangen door een Senao

De specs van de Senao zijn ook wel super maarja of het nu het geld waard is...

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad ... en de originele zijn minmiaal zo duur dan de Senao.... en als dat type dus niet bevalt ben je nog duurder uit...
Ik vind het gewoon heel interessant dit topic, maar ik was net bezig om eens te kijken wat de alternatieven zijn. Als ik een keer voor heel einig een mini-pci tegenkom kan ik hem altijd nog koopen, maar dan alleen voor het gemak.
In mijn situatie: ik heb geen enkel wireless spul, dus ik moet minimaal een AP erbij hebben. De prijs daarvan is bijna net zo hoog als een niet te dure wireless router, dus ik een Sitecom WL-517 op zicht, niet goed geld terug.... Kost tussen de 115 en 130 euro (zie pricewatch). Maar daar krijg je dan ook meteen een USB en een PC Card wireless bij.
Ik laat nog wel weten of het iets is.

Wordt vervolgd, vind het toch mooi die techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Als je een SMC 7004VWBR pakt die is ongeveer 59 euro
en dan de mini pci kaartje uhm een goedkope is INTEL PRO/WIRELESS 2200BG KIT type WM3B2200BGRW die is ongeveer 36 euro

Dus het kan goedkoper zijn dan zo'n compleet setje

(ik weet niet of ik de links mag plaatsen van de site waarvan in deze prijzen heb)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 06 augustus 2004 @ 20:28:
Als je een SMC 7004VWBR pakt die is ongeveer 59 euro
en dan de mini pci kaartje uhm een goedkope is INTEL PRO/WIRELESS 2200BG KIT type WM3B2200BGRW die is ongeveer 36 euro

Dus het kan goedkoper zijn dan zo'n compleet setje

(ik weet niet of ik de links mag plaatsen van de site waarvan in deze prijzen heb)
juist... we zijn verhuisd... ;)

Besef dan wel dat je met de SMC naar 11 Mbps gaat... de Sitecom is een 54 type....

http://www.smc.com/index....t-Details&prod=258&site=c
The Barricade™ 2.4GHz 11Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router (SMC7004VWBR) is the ideal networking solution for any home and business user that is looking for a simple, all-in-one network product. This platform independent multi-functional router combines a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch with Automatic MDI-MDIX feature, a high speed 11Mbps wireless access point, Stateful Packet Inspection (SPI) firewall security, network management, and Virtual Private Network (VPN) passthrough support into one convenient device.
en .... ik ben net on-line met mun Sitecom.. was effe prutsen, maar gelukt..
Via de PC Card, via USB morgen... anders wordt het me te laat.

Dus alle component zijn dus 802.11b/g ..... voor die prijs (laagste prijs ca 114 euro totaal ).

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Aug 6 2004 om 23:06:37 UTC+0200)

Download : 244.1 KByte/sec

Edit

Even een testje... Sitecom op de tafel in de keuken, ca 3 m van het raam...
Laptop midden op zolder op 2e verdieping... met 2x ca 20 cm gewapend beton ertussen... (hoogte totaal ca 8 m). Zie plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/8243/zolder-met2x-beton.th.jpg
Achterin de tuin, ca 15 m verbinding erg goed nog...54 Mbps

Kortom, het valt me 200% mee, tot nu toe.... Ik hoop dat je er toch wat an hebt, toch wel wat off-topic geraakt.

Edit: op 2 meter afstand. Mijn kabel is max 2500 kbits/s dus dit is ongeveer max. Nu op 54 MPps, ook al heb je dat nu niet nodig... (van laptop naar pc wel handig voor grote bestanden).

Afbeeldingslocatie: http://img63.exs.cx/img63/3221/keuken-op-2-meter1.th.jpg
edit: effe thumbs gemaakt.....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Hmm ik heb op dit moment een 11 Mbps netwerkje liggen hier en ik denk dat ik hogere snelheden haal :O

Zal het morgen van je testen!!

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd, .... ook vanaf de zolder met 2 dikke vloeren ertussen...
Ik heb niets geoptimaliseerd tav de plaats van het kastje, gewon effe 'het staa daar en daar, effe kijken..." De kabel kan natuuurlijk niet sneller... of ik moet een andere abo nemen...
Plaatje van zolder en keuken zie boven (effe thumbs gemaakt, werd te overheersend).
Edit: usb stick nu ook werkend, is duidelijk zwakker dan PC card, meer om snel in de buurt effe een pc te koppelen.

Edit 2: nieuwe wending....
Leuke set maar niet voor mij die Sitecom WL-517 . De verbinding was gewoon perfect, stabiel. maar ik kreeg telkens ruzie met de DHCP als ik van netwerk wil veranderen (WL --> vast). Heel veel moeite om weer een IP te krijgen... en hij gooide mijn kabel-LAN instellingen er vaak uit. Waarschijnlijk omdat ie een niet gecertificeerde driver had, die zijn eigen instellingen (ook op te zoeken via system-hardware..) wil vasthouden...
Teruggebracht... dus.
Op zoek naar een andere.... uit de testen kwamen de Belkin en SMC goed uit maar niet overal verkrijgbaar.
Nog net voor 5-en viel mijn oog op een Asus WL-500g in combi met een ASUS WL-100g PCMCIA .
Die laatste als alternatief voor een minipci....
Pro:
kost 35-40 Euro ongeveer als een Dell mini-pci
maar wel IEEE 802.11b/g en de mini-pci is die alleen b?
Con:
niet in gebouwd, maar daar zit ik niet zo mee

Hopelijk draagt het nog bij aan de mini-pci inzichten.

De eerste indrukken zijn OK. Setup makkelijker dan Sitecom, Asus heeft wel goede drivers.... je kunt ook kiezen voor XP control of de Asus utility met meer opties.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ja ik had het gisteren willen testen.. Maarja hier in brabant sloeg overal de bliksem in :/

Heb het al getest mijn snelheden zijn iets sneller dan die van jou maar dat ligt denk ik aan mijn internet abo.

Mijn singaal sterkte is wel beter die is benenden (verzender/ontvanger staat op zolder) is beneden 80% dus das wel stukken beter. Werk nu Edimax spullen.

Zal later screen shots maken

Edit
ik denk dat ik die dell mini-pci kaartje haal

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de7geitjes schreef op 08 augustus 2004 @ 17:28:
Ja ik had het gisteren willen testen.. Maarja hier in brabant sloeg overal de bliksem in :/

Heb het al getest mijn snelheden zijn iets sneller dan die van jou maar dat ligt denk ik aan mijn internet abo.

Mijn singaal sterkte is wel beter die is benenden (verzender/ontvanger staat op zolder) is beneden 80% dus das wel stukken beter. Werk nu Edimax spullen.

Zal later screen shots maken

Edit
ik denk dat ik die dell mini-pci kaartje haal
Ok, die %-es moet je mee oppassen eigenlijk, immers waarvan....
Die Dell mini is ie g- g/b- of alleen b-type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ik ga deze halen:

Intel Pro Wireless LAN 2200BG mini-pci adapter

dus b/g deze heeft de snelheid 54 Mbps. ik kan wel de 108 Mbps kopen maarja daar betaal je nu wel zoveel voor en dan zou ik ook nog eens een nieuwe accesspoint moeten aanschaffen :|

[ Voor 3% gewijzigd door de7geitjes op 09-08-2004 09:05 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Zojuist het kaartje besteld :)

Dus hopelijk deze week een update met foto e.d. over het installeren en de werking :)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je die interne antenne inmiddels al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Nee nog steeds niet :( had gehoopt dat er meer mensen hier informatie over hadden. Maar heb gelezen dat je deze ook zelf kan maken dus mocht de ontvangst slecht zijn kan ik hem nog altijd maken / zoeken.

edit
Maar iedere keer als ik een vraag stelde over de antenne zei iedereen/iemand dat hij in het beeldscherm verwerkt is dus misschien dat ik die dan nog wel open schroef maar dat zie ik tegen die tijd wel :)

[ Voor 35% gewijzigd door de7geitjes op 09-08-2004 11:41 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je leest wel vaak:

Optional Item: IEEE 802.11b Wireless LAN (Factory option)
MiniPCI I/F.
Built-in antenna
IEEE 802.11b compliant
11Mb/s data transfer rate

Dat suggereert dat de antenne in of bij de mini-pci zit...
http://www.ebuyphils.com/...tion=VIEWPROD&ProdID=2021
http://www.nbprice.ru/model-1405.htm

edit: heb mijn print server net aan de praat, niet duidelijk waarom de Linux gesupporte Kyocera niet meteen herkend werd.... :(
Indruk na een paar dagen: aanzetten en werken... die Asus WL-500g/100g combi. :)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.inside-gsm.com/Wireless/Accesspoints/Asus_WL500g/Inside_WL-500g/wl-500g640x480.jpg in de WL-500g zie je een mini-pci.....
Je ziet waar bij dat type de aansluiting van de antenne zit..
Nog meer details: http://www.chupa.nl/asus/...00g/internal%20photos.pdf
Het gaat in dit geval dus om een WL-120g mini-pci
Deze foto vond ik nog (edit: is niet meer beschikbaar)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ooow dat zijn mooie plaatjes !!

Ik zit echt in spanning te wachten op mijn kaartje :)
Het onder linux aan de praat krijgen op een laptop zal wel wat moeilijker zijn dan het installeren ervan in de laptop

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

http://www.wifi.com.ar/english/doc/wifi/wlan_adapters.html

daar staat een lijstje met de chipset en waardoor het ondersteund wordt......

http://www.google.nl/sear...ux+wlan+asus+mini-pci&lr=

of eventueel een aparte search met l3 of l3800s of l3800c dan vind je heel wat zag ik snel.
Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

waar hebben jullie je intel 2200 bg aangeschaft via dell kost het 70 euro..

want dan kan ik mijn d600 volwaardige centrino maken, heb ik eigelijk al maar dan met een 2100 kaart

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Weet niet of ik het mag posten maar anders haal ik het wel weg:

http://www.actiecom.nl/pr...ath=5_38&products_id=1916

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en......binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Nee nog niet..

Hoop dat ik hem dit weekend krijg maar ben vanaf zondag een weekje weg :'(

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en.....

Verwijderd

blijf benieuwd hoe dit afgelopen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds.... of is het weekje uitgelopen ;)
PS: zal hem niet meer omhoog schoppen. Gezien de aard van mijn bijdrage was te zien dat het " ;) " oprecht bedoeld is.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit schoppen schiet niet echt op. Als je echt de aandacht wil hebben van de gebruiker, kan je hem altijd een mailtje sturen. Gelieve dit topic niet meer met zo'n melding omhoog te schoppen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ik wil graag ook een mini-pci wifi in mijn laptop bouwen. Kan helaas niet de antenne zo snel vinden, hebben jullie deze al gevonden ??
Pagina: 1