[XP] Problemen met mappen in win xp prof*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:27
hoi,

ik heb een uber vaag probleem!! als ik een map open (die bijv. op het bureaublad staat) opent die hem niet, alleen wil die zoeken in die map! ik heb nieuwe theme's voor window's gedownload, en andere icons enzo. miss dat het daar aan ligt?

het is bij elke map hetzelfde, ik dubbelklik erop, window's opent een nieuw zoek-venster ipv dat die de bestanden in de map weergeeft. ik kan alleen een map openen door met de rechtermuisknop erop te klikken en dan op openen te klikken, niet handig dus. DIT IS BIJ ELKE MAP ZO, BEHALVE DE DRIVES!

wat ik heb geprobeerd:

- pc restarten
- bij mouste opties gekeken
- bij map opties gekeken
- ander thema @ win xp

zonder enig resultaat..

hier een screen van mijn probleem: http://groups.msn.com/Six...ction=ShowPhoto&PhotoID=2

ik denk dat dit het probleem is: http://groups.msn.com/Six...ction=ShowPhoto&PhotoID=3

en hier de mogelijke 'oplossing': http://groups.msn.com/Six...ction=ShowPhoto&PhotoID=4

alvast bedankt,

Tom

[ Voor 34% gewijzigd door nMad op 05-08-2004 21:52 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
kijk eens in de windows file explorer bij
tools->folder options...->File Types
kies uit de lijst de Folders, en selecteer advanced. Staat hier misschien iets met 'search'?

• nMad
w_m0zart schreef op 05 augustus 2004 @ 14:13:
kijk eens in de windows file explorer bij
tools->folder options...->File Types
kies uit de lijst de Folders, en selecteer advanced. Staat hier misschien iets met 'search'?
is windows file explorer een programma'tje ofzo? ik kan het nl niet vinden op me pc. ook niet bij configuratiescherm.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 17:59
of windows verkenner.
Als je het niet vind in uw programma lijst, kan je nog altijd met uw rechtermuistoets op de startknop drukken, daar staat die normaal ook altijd.

• nMad
kan iemand mij a.u.b. helpen?

• w_m0zart
Ja zeg, heb je nou al gekeken bij die instelling die ik noemde. Daar staat namelijk wat voor actie er moet ondernomen worden, als er op een folder wordt dubbelgeklikt. Lijkt me wel redelijk dat jij ons bericht wat er dan staat...
Ik kan dat van hieruit zo niet zien namelijk.

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 01:48
hmmmz alvast 1 ding... lees en probeer de dingen die gezegd worden... en ga zelf ook op onderzoek uit... goed ik heb wel een simpele oplossing... althans dat vink zelf

delete eerst dat icoon van je bureaublad

klik op deze computer en dan op documenten van <jou naam> of <jou naam> documenten... vervolgens zie je daar de map mijn afbeeldingen, klik daar met je rechtermuisknop op en kies dan kopieren naar en kies dan bureaublad...

dat zou moeten lukken...

• nMad
w_m0zart schreef op 05 augustus 2004 @ 21:00:
Ja zeg, heb je nou al gekeken bij die instelling die ik noemde. Daar staat namelijk wat voor actie er moet ondernomen worden, als er op een folder wordt dubbelgeklikt. Lijkt me wel redelijk dat jij ons bericht wat er dan staat...
Ik kan dat van hieruit zo niet zien namelijk.
ik zou super graag zien willen bij de instelling die je noemde, alleen het probleem is dat ik niet weet waar het staat!

configuratiescherm? windows map?

heb al gezocht, maar kon niks vinden.
Riball schreef op 05 augustus 2004 @ 21:09:
hmmmz alvast 1 ding... lees en probeer de dingen die gezegd worden... en ga zelf ook op onderzoek uit... goed ik heb wel een simpele oplossing... althans dat vink zelf

delete eerst dat icoon van je bureaublad

klik op deze computer en dan op documenten van <jou naam> of <jou naam> documenten... vervolgens zie je daar de map mijn afbeeldingen, klik daar met je rechtermuisknop op en kies dan kopieren naar en kies dan bureaublad...

dat zou moeten lukken...
het is niet alleen bij de snelkoppeling op het bureaublad van mijn afbeeldingen, maar van elke snelkoppeling naar map/map! bijv.: ik zit in de map mijn documenten, ik dubbelklik op: mijn muziek, en dan opent die hem niet dus, maar komt er een search-venster.

[ Voor 43% gewijzigd door nMad op 05-08-2004 22:09 ]

• w_m0zart
Misschien moet je eerst leren hoe je de Engelse termen in het Nederlands moet vertalen, maar goed. Nu terzake. Ik heb je schermschot bekeken, daarop zie ik een valnaarbeneden menu, met de tekst "Extra", in je zoekresultaten venster. Als je nu daar in gaat, en helemaal onderaan iets vindt dat heet mapopties, dan moet je daar verder kijken. (Alternatief kun je in je configuratiescherm dit vinden. Dit moet denk ik heten Mapopties)
Er zijn daar in ieder geval drie tabbladen: Algemeen, Weergave, Bestandstypen. Kies de laatste, zoek de mappen, en druk op geavanceerd. Hier kun je zeggen wat de standaardopdracht zou moeten zijn bij een dubbelklik op een map.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb ik ook gehad en deze oplossing (gekregen van Flussieke overigens :) ):

Start->Run en typ
regsvr32 /i shell32

Indien dit niet helpt, zie
http://support.microsoft.com/?kbid=321186

• nMad
w_mozart, bedankt voor de moeite om me te helpen! maar dat was het ook niet (stond allemaal goed bij mapopties).

readytoflow, door jou hulp kan ik weer normaal mappen openen! echt super bedankt! Openen staat nu weer boven aan het submenu'tje als ik op rechtermuisknop druk, dus als ik dubbel klik opent die hem!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

Sorry voor het omhoog halen van deze oude post, maar ik had zojuist hetzelfde probleem, en opgelost dankzij readytoflow.

Maar ik zou eigelijk de oorzaak willen weten, hoe kan het gebeuren?

XboX live : DaWauZ

Verwijderd

@ReadyToFlow: dank voor de oplossing. Oude post maar bij mij een recent probleem. Zeer irritant maar gelukkig nu verleden tijd!
readytoflow schreef op vrijdag 06 augustus 2004 @ 00:42:
Heb ik ook gehad en deze oplossing (gekregen van Flussieke overigens :) ):

Start->Run en typ
regsvr32 /i shell32

Indien dit niet helpt, zie
Search Companion Starts If You Double-Click a Folder
Pagina: 1