Ik heb een msi k8 neo fisr2 mobo. Ik wil hier een ati x800 pro vivo voor kopen. Nu was ik laatst in de bios wat aan het klooien en ik zag dat bij AGPMode maximaal 4 x is te selecteren
Nu kan het aan mij liggen maar op de doos en op het i-net staat dat dit moederbord agp 8x is. Ook in het boekje wat bij het moederbord werd geleverd staat dat bij deze functie maximaal 4 x is te selecteren. Daarnaast staat in het begin van hetzelfde boekje dat er agp 3.0 8x op zit
Op google is niks te vinden en ook op got is dit probleem niet bekend. Ligt het nu aan mij of is het gewoon vreemd
Verwijderd
Kijk eens in windows, of ATI's GART-driver AGP8x aangeeft, ik heb hier de manual van een K8N NEO2 S939 liggen, en die heeft, volgens het boekje, in de BIOS een apart menu voor AGP2.0 (1,2,4x) en AGP3.0 (4,8x)
Er zit op dit moment nog geen ati kaart in. En in de bios is maar 1 menu waar je wat met de agp kunt instellen.Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:11:
Kijk eens in windows, of ATI's GART-driver AGP8x aangeeft, ik heb hier de manual van een K8N NEO2 S939 liggen, en die heeft, volgens het boekje, in de BIOS een apart menu voor AGP2.0 (1,2,4x) en AGP3.0 (4,8x)
komt denk ik omdat je huidige kaart geen agp 8x aan kan en de 8x setting daardoor verborgen blijft. Ik heb hetzelfde moederbord met een gf4 ti4200 4x agp en bij mij gaat ie in het bios ook maar tot max. 4x. Als je er een 8x AGP kaart in zet zal de 8x setting ongetwijfeld beschikbaar zijn denk ik
[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 05-08-2004 17:23 ]
Ik heb msi k8 neo fisr2 mobo met een club 3d ati radeon 9600XT videokaart, die AGP8x ondersteunt. Alleen in mijn bios kan ik de agp setting niet veranderen, staat op auto en is grijs (niet beschikbaar) de aperture size kan ik wel veranderen. (ook geen hidden settings kunnen vinden, ctrl f1 toch?)
In Windows kan ik wel via Ati's GART driver 8x selecteren, maar dan draaien de spellen niet, de pc crasht dan, dit wordt volgens mij veroorzaakt doordat de via 4 in 1 drivers in niet plug and play compatible hardware niet kunnen opstarten.
Iemand enig idee hoe ik de kaart dan toch op 8x kan laten lopen zonder dat hij crasht?
In Windows kan ik wel via Ati's GART driver 8x selecteren, maar dan draaien de spellen niet, de pc crasht dan, dit wordt volgens mij veroorzaakt doordat de via 4 in 1 drivers in niet plug and play compatible hardware niet kunnen opstarten.
Iemand enig idee hoe ik de kaart dan toch op 8x kan laten lopen zonder dat hij crasht?
Ik heb dan wel geen oplossing voor je probleem, maar ik heb wel iets voor je om in het achterhoofd te houden: de performancewinst van AGP 8x tov 4x is bij jouw generatie videokaart volkomen verwaarloosbaar. Gemiddeld genomen is de performancewinst amper 1%. Zie ook Hardwarezone.com:
AGP 4x vs AGP 8x deel I
AGP 4x vs AGP 8x deel II
AGP 4x vs AGP 8x deel III
AGP 4x vs AGP 8x deel I
AGP 4x vs AGP 8x deel II
AGP 4x vs AGP 8x deel III
Pagina: 1