Toon posts:

Notebook voor 4e keer RMA? of vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers, ik zit met een probleem.

Ik heb vorig jaar mei een Asus notebook aangeschaft, namelijk de L3800c.
Enkele maanden na de aankoopdatum begon de notebook vreemde kuren te vertonen, namelijk het spontaan rebooten van het systeem met de bekende blue screen of death "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Heb dus onmiddelijk contact opgenomen met Asustek Holland, en deze boden mij een RMA aan.

Na enige weken kreeg ik de notebook terug met het RMA status rapport, hierin stond dat de harde-schijf en het moederbord vervangen waren. Enkele maanden heb ik van de notebook kunnen genieten toen de problemen weer de kop op staken. Weer heb ik contact opgenomen met Asustek en weer heb ik de notebook RMA gezonden, alleen dit keer kreeg ik de notebook terug met het bericht dat er niets mee aan de hand zou zijn.

Met grote verbazing en enige irritatie heb ik contact opgenomen met de leverancier van mijn notebook en het probleem voorgelegd. Deze boden aan het geheugen te vervangen. Helaas was dit ook niet de uitkomst. Er is zelfs een poging gedaan geheugen te plaatsen van een ander type, ook dit hielp niet. Toen is er besloten om de notebook ter reparatie te retourneren, alleen dit maal via de leverancier.

Ik kreeg de notebook enige weken later terug met het bericht dat opnieuw het moederbord vervangen was... Nu enkele maanden later zit ik weer met dezelfde problemen. Afgelopen week Asustek gebeld of er geen andere oplossing geboden kan worden dan een 4e RMA procedure, bijvoorbeeld een vervanging. Helaas konden de engineers me niet verder helpen dan een nieuw RMA aan te bieden (dit maal met een speciale behandeling is me verteld), mocht ik het er niet mee eens zijn zou ik volgens hun contact op moeten nemen met de niet-nederlands sprekende manager. Dit heb ik inmiddels vandaag gedaan, ook zij sprak een andere oplossing tegen dan alleen een nieuwe RMA procedure.........

Begin me toch zo langzamer hand af te vragen of ik nu eens langs een wetswinkel moet gaan of die RMA procedure weer moet aanvaarden.

Graag vraag ik jullie om advies..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

De laptop ook al eens volledige geformateerd en een schone installatie gedaan? De melding KAN ook door brakke drivers veroorzaakt worden, al is het meestal een geheugengerelateerd probleem.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag opnieuw een nieuwe installatie uitgevoerd met alle nodige drivers die ik overigens van de Asus site heb afgehaald. Ook nu verschijnt het probleem nog steeds. Dit met een willekeurig patroon.

Verwijderd

Vaak geven merk-laptop fabrikanten een vervanged apparaat als de laptop na 3x repararen bij de fabriekant..... acepteren dus, wie weet wat er van komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is.. Dit wordt nu de 4e RMA procedure, en ze hebben al door laten schemeren dat ze hem niet zullen vervangen...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 16:16:
Vaak geven merk-laptop fabrikanten een vervanged apparaat als de laptop na 3x repararen bij de fabriekant..... acepteren dus, wie weet wat er van komt :)
Ik weet niet vanuit welke ervaring jij dat hebt mee gemaakt ? Maar vervangen voor te vaak repartie kennen de grote merken echt niet. Enkelt wordt er vervanging aangeboden als het te lang duurt, lange levertijden. En bij de echte grote merken moet het dan wel heel erg uit de hand lopen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik lees toch regelmatig dat een fabrikant aanbiedt (evt tegen bijbetaling) een nieuwer model laptop te kopen omdat je vertrouwen in de huidige laptop hoogst waarschijnlijk tot grote diepte is gedaald. Niet onterecht natuurlijk, stel dat je je laptop tot 4x toe RMA stuurt omdat het scherm kapot gaat, iedere keer krijg je er een met een nieuw scherm terug. Maar toch gaat hij steeds weer kapot. Daar word je als eigenaar wel moedeloos van, denk ik zo. Een fabrikant kan je dan best een laptop als vervanging aanbieden omdat ze niet in staat blijken te zijn jouw laptop fatsoenlijk te repareren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Asus is vervangen ook niet mogelijk zoals fleppuhstein al opmerkte. Maar vraag me af wat mijn consumentenrecht is aangezien dit nu al de 4e keer wordt binnen de 2 jarige garantieperiode met hetzelfde probleem.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
De grote fout die iedereen maakt is dat ze denken dat de laptop/pc/printer e.d. door de fabrikant wordt gemaakt. Dat is dus niet zo, ze worden gerepareerd door de service partners. Wat je wel kan aangeven is dat ze de laptop uitvoerig moeten testen voordat hij terug wordt gestuurd,l zodat hij niet uitvalt/kapot gaat.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Grrrrrene schreef op 05 augustus 2004 @ 22:52:
Nou, ik lees toch regelmatig dat een fabrikant aanbiedt (evt tegen bijbetaling) een nieuwer model laptop te kopen omdat je vertrouwen in de huidige laptop hoogst waarschijnlijk tot grote diepte is gedaald. Niet onterecht natuurlijk, stel dat je je laptop tot 4x toe RMA stuurt omdat het scherm kapot gaat, iedere keer krijg je er een met een nieuw scherm terug. Maar toch gaat hij steeds weer kapot. Daar word je als eigenaar wel moedeloos van, denk ik zo. Een fabrikant kan je dan best een laptop als vervanging aanbieden omdat ze niet in staat blijken te zijn jouw laptop fatsoenlijk te repareren.
Dit is inderdaad vaak het geval. Zo ben ik van een TM-800 naar TM-8002 gegaan. De 8002 is een heel stuk beter. En dat weet Acer ook (wel op mijn aandringen... maargoed.) Mijn problemen zijn nu opgelost.

Verwijderd

Terug naar het probleem, wat je zelf allemaal nog kunt doenn...
Probeer Google eens met die melding....
Dat kan dus heel veel zijn. Er is al het nodige genoemd, maar check de uitkomst van Google maar eens.
Heb je bijv het bios al geflashed? Doe het vanaf diskette in DOS immers geen live-update je systeem is immers niet zo stabiel en hij moet niet crashen ....
Probeer er wat systematiek in te krijgen zodat je via testen en doublecheck zaken kunt gaan uitsluiten.
Heb je Win98 SE al geprobeerd? Gewoon om naar de stabiliteit te kijken of er dan meldingen komen die meer zeggen.
Of draai eens een Knoppix CD of installeer eens een Linux distri... als hardware niet in orde is dan loop je daar bij Linux keihard tegen aan.

PS:
ik heb hier een "oude" L3800c zonder WLAN (zat er toen nog niet in en hij was toen aardig aan de prijs maar wel erg goed... 2.5 j probleemloos, nog nooit terug geweest, afkloppen?)
Pagina: 1