Toon posts:

Doom3 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met doom 3
als dit eigenlijk in een ander forum hoort, mijn excuses, misschien dat de admin hem dan naar de juiste plaats kan overhevelen.

Ik heb een Radeon 9600SE
als ik doom opstart is er niets aan de hand
het eerste level spelen ook geen probleem

als ik dan echter bij de lift kom om de eerste echte missie te gaan spelen crasht hij bij het laden.
al na een seconde of 2 wordt het beeld zwart en gaat hij weer terug naar het hoofdmenu.
ik heb geprobeerd nieuwe drivers van omega te gebruiken en ook mijn asus drivers zijn up-to-date.
opnieuw geinstalleerd, settings lopen klooien, niets helpt. alles gaat goed totdat hij een nieuw level moet inladen, immer weer die loop naar het hoofdmenu.

verdorie! net als je echt kan spelen klapt hij er uit!
*help!*

iemand een idee ?

Thanks

zen

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Probeer anders even DirectX 9 opnieuw te instaleren. Staat er niets in je system logs ?

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd, meteen even doen.
ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik system logs kan zien/bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds hetzelfde probleem :|

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:26

Jabba

Firkan

Geen asus drivers pakken maar gewoon de ati catalyst drivers installen. 4.9 beta dus!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan

maar ik las ergens in de forums dat het misschien niet zo slim is om dat over bestaande drivers heen te doen.
ik had oude drivers. heb daarover heen nieuwe asus geinstalleerd, en daarna nog eens ATI Catalyst... is dat misschien een probleem ?
( en is er een handige manier om van je drivers af te komen?)

thankssss!

zen

Verwijderd

Op ati.com staat dacht ik een utility wat alle ati software (Drivers) verwijdert :)

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
lol, dit probleem heb ik ook. :-(

ik denk dat het komt omdat het een *kuch**kuch*-versie is. Ik heb hem al verwijderd, en koop de orginele straks in de winkel :-)

Hoi

Verwijderd

Doom net geïnstalleerd, gestart ... wanneer ik bij options mijn system instellingen wil aanpassen vliegtie er meteen uit met als gevolg "ernstige fout blabla instellingen van uw grafische versneller etc, reboot" . Ik hoef dus alleen maar op options te klikken of het is al gebeurd.
Ook wanneer ik new game wil starten zonder ook maar iets aan de instellingen te hebben gewijzigd stopt hij ermee na het intro filmpje ..

kheb een AMD 1800+, MSI KT3 ultra, 768 MB PC2100, hercules 9600 PRO (niet geclocked) met catalyst 4.7
Ik heb alle doom 3 topics doorgelezen, alleen niet iets nuttigs kunnen vinden ..

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Heb je soms VPU Recover aanstaan?

Verwijderd

PcManiaxx schreef op 07 augustus 2004 @ 16:01:
Heb je soms VPU Recover aanstaan?
Zou kunnen, ik zal direct even proberen ... ik heb inmiddels ook catalyst 4.9 geinstalleerd, weer zonder succes ..

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe is je voeding? D3 is nogal zwaar. Mijn machine komt 3dmark goed door, maar bij d3 klapt hij eruit(vpu recover) . Heb al een nieuwe voeding besteld

Verwijderd

Rev! schreef op 07 augustus 2004 @ 16:31:
Hoe is je voeding? D3 is nogal zwaar. Mijn machine komt 3dmark goed door, maar bij d3 klapt hij eruit(vpu recover) . Heb al een nieuwe voeding besteld
VPU recover stond inderdaad aan ... uitgevinkt, maar zonder succes. Ik weet eerlijk gezegd eigenlijk niet eens waarvoor VPU recover dient. Ik heb nu een 300W QTEC voeding .. Ik kan btw far cry acceptabel spelen met alles op high, 1024x768 en AA op 4x

edit // het vreemde is gewoon dat ik wel in het hoofdmenu kan komen, maar zodra ik options kies en daarna controls, system, etc dan hoef ik maar te klikken of hij loopt vast.
ik heb daarom ook verscheidene keren eerst gewoon new game geprobeerd en na het eerste inrtofilmpje, en daarna de inleiding (stukje tekst) krijg ik zwart beeld

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:43 ]

• Rev!
  • Niet online
300watt noname ofzo zeker? Ik had een 400watt qtec, bleek ook niet sterk genoeg. Kijk eens of je een goede voeding van iemand kan lenen om te testen

Verwijderd

het beste is nu dus gewoon om een 450W voeding te bestellen?

• Rev!
  • Niet online
nee, dat zeg ik niet :+ . Het beste is om gewoon even te testen met een andere voeding. Trouwens het aantal watts zegr ook niet altijd wat. Ik ga van een 400watt qtec(300echte watts ofzo) naar een 380watt tagan(wel 380 echte watts)

• Rev!
  • Niet online
ik heb trouwens wel precies het zelfde probleem als jou, zodra ik op settings ofzo druk klapt de boel vast

Anders wacht je even tot ik mn voeding binnen heb, weet nml ook niet 100% zeker of dat het probleem is :+

Zal wel dinsdag ofzo worden

[ Voor 40% gewijzigd door Rev! op 07-08-2004 16:49 ]

Verwijderd

ik ken wel iemand die wel ff een 400W voeding voor me te leen heeft, maar die is nu op vakantie ... jij hebt precies hetzelfde probleem??? Jij hebt het spel dus ook nog niet gespeeld ...

edit//
maar als ik far cry bijvoorbeeld op ultra high zou zetten dan zou je toch hetzelfde resultaat verwachten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 16:58 ]

• Rev!
  • Niet online
ik heb het kunnen spelen met mn 9600xt, heb die ingeruild tegen een 9800pro en sinsdien dat probleem, vandaar verdenk ik de voeding.

Verwijderd

Okee, dan hoor ik wel even wanneer je je nieuwe voeding hebt ... kben benieuwd, zou die 9800 PRO zoveel meer nemen dan een 9600XT..

ik ben nu trouwus 1 keer in het settingsmenu gekomen van de 10 keer,
ik heb gezien dat automatische settings op 640x480 alles op medium stond.

met mijn specs moet ik het spel ook zeker wel kunnen spelen ..
is vervanging van de voeding de enige mogelijke oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 17:10 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:53

Aight!

'A toy robot...'

hallo, ik heb een problemmpje
ik had doom3 al een tijdje gespeeld
hij deed het goed, maar toen ik wou ik mn framerqates checken dus runde ik fraps met de instelling, Overlaystyle --Opaque
nu zijn al de polygonen in het spel niet meer doorzichtig(begint al in het menu)
nu heb ik fraps alweer trug gezet naar --transparant maar dat helpt niet.
dx9.0b en daarna c ook nog opnieuw geinstaleert, hielp ook niet.

aan mn hardware kan het niet liggen, ik heb voorheen zonder problemen gespeeld. ik denk dat fraps iets heeft omgezet ergens en niet meer heeft truggezet. kan iemand mij helpen????

[edit] ik even ga ff de niewste fraps installen kijken of dat helpt
[update] helpt niks.... : (

[update/update]
sorry, hij doet het weer. had ook gerommeld in de config file. mn image_cache naar 256 gezet. (kan ik dus niet aan....) probleem opgelost trug gezet. was ik fraps al de schuld aan het geven...

[ Voor 23% gewijzigd door Aight! op 07-08-2004 19:59 ]

Verwijderd

http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm

Alle tweaks in console en Doomconfig.cfg uitgelegd.... :) Misschien eerst wat visuele aspecten minderen in config (bv standaard 8 x AA uitschakelen)

Ik draai overigens perfect met 9600 pro (@ 415/448), XP 3000+ (@ 2444 Mhz), 1024 Twinmos, 800x600 high quality of 1024x768 medium quality.

Wat betreft de crash na 1 uur op hetzelfde level:
Doom3 werkt met gigantische .pk4 files, de textures van nieuwe levels moeten worden uitgepakt en vervolgens worden geladen in je video-geheugen.
Misschien dat het helpt als je alle .pk4 files uitpakt (met bv winrar) en de .pk4 files uit de map haalt. Dan hoeft het spel de textures niet meer uit te pakken en dat kan grote prestatiewinst opleveren voor de wat minder-goddelijke-videokaarten.

Verwijderd

Rev! schreef op 07 augustus 2004 @ 17:00:
ik heb het kunnen spelen met mn 9600xt, heb die ingeruild tegen een 9800pro en sinsdien dat probleem, vandaar verdenk ik de voeding.
Heb je je nieuwe voeding al binnen? En maakt het verschil???

Verwijderd

Doom geinstalleerd .. als ik in het hoofdmenu de settings wil aanpassen loopt hij direct vast. Ook wanneer ik een new game wil starten loopt hij vast na het introfilmpje ...

AMD 1800+, MSI KT3 ultra, 768 MB PC2100, hercules 9600 PRO (niet geclocked)
300W (qtec?) voeding en catalyst 4.9 beta

kheb al geprobeerd pk4 files uit te pakken, autoexec file aangemaakt etc niets hielp. Wat mij trouwus opviel was dat bij mijn doomconfig file de image_cacheMegs op 20 stond ipv de standaard 32 (toch?)

kdraai far cry goed met alles op high en 1024x768 ...

Verwijderd

rev heb je je voeding al geïnstalleerd? die zou je vandaag binnen krijgen ... :)

• Rev!
  • Niet online
nee nog niet :'( .hopelijk morgen

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:51
Mensen, ik heb ook een probleempje.

Ik heb een Athlon XP 2100+, 512MB PC2700 en een Geforce 4 Ti4200 met 128 MB (Asus V8420).

Dit is dus boven de minimum eisen. Maar zelfs op zijn allerlaagst wil het spel niet speelbaar draaien. Als er een monster verschijnt, of als ik om een hoek loopt gaat het flink schokken. Ik heb al geprobeerd alle .pk4 bestanden uit te pakken. Dit scheelde iets (vooral bij de hoeken), maar het is nog steeds niet te spelen. Ook heb ik al verschillende drivers geprobeerd (Nvidia en Asus), maar dat mocht ook niet baten.

Is dit normaal met zo'n configuratie? Of is er iets mis?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb een soortgelijk probleem. Het eerste level gaat prima.

Ga ik dan met de lift naar beneden naar level 2 dan krijg ik eerst een seconde of 2 het goede beeld te zien.
Daarna bevriest het beeld terwijl het geluid gewoon doorgaat. Na nog een seconde of 10 begint het geluid te piepen voor ongeveer 4 seconden.
Daarna gaat het geluid weer normaal door en het beeld beweegt ook weer... echter... zonder licht. Het enige wat ik zie zijn de lichtbronnen zelf, de omgeving wordt niet meer belicht door de lichtbronnen en ook de zaklamp heeft geen enkel effect.
Na tien keer reloaden kreeg ik het voor elkaar om wel wat te zien te krijgen, tweede level gespeeld, weer met de lift omhoog, en opnieuw hetzelfde probleem. Deze keer krijg ik het echter niet voor elkaar om het beeld weer goed te krijgen.

Ben benieuwd hoe dit komt, misschien idd omdat het *kuch* naja. Je weet wel.

Oplossing zou leuk zijn tho.

Tja

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:24:
Wat mij trouwus opviel was dat bij mijn doomconfig file de image_cacheMegs op 20 stond ipv de standaard 32 (toch?)
Ik heb dat ook..

krijg ook een foutmelding als ik wil laden en bij mij stond seta image ook op 20

veranderen heeft geen effect..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:03 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mensen - ik heb ook dit probleem - als ik van level verander, even laden, en ook terug naar het menu.

Specs van de PC:
3200+, 1GB, 410W Thermaltake voeding (piek 500W), XFX 6800GT, DX9b/c, 61.21/61.77

Ik heb al een keer XP opnieuw geinstalleerd, zelfs in combinatie met SP2. Doom eraf gehaald, en opnieuw erop gezet mocht ook niet baten. Ik neem aan dat dit een probleem met het spel zelf is, ipv systeem eisen.

Klote is dit - heb ik net een nieuw vid kaart - heb ik dit :/

• Rev!
  • Niet online
Nieuwe voeding heeft nix geholpen , zou dan niet meer weten wat het probleem nou is..

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 17:59:
rev heb je je voeding al geïnstalleerd? die zou je vandaag binnen krijgen ... :)
ik heb DE oplossing voor jou, ga naar display > settings > advanced > troubleshoot, vink write combining(en op 60hz zetten) uit en reboot en hf met D3
(nogal stom dat ik erachter kom nadat mn voeding binnen is, achja tis een ownage voeding en en 20x zo stil als me andere :p

[ Voor 4% gewijzigd door Rev! op 12-08-2004 19:00 ]

• Rev!
  • Niet online
foutje...... ;/

[ Voor 96% gewijzigd door Rev! op 12-08-2004 19:00 ]

Verwijderd

Als ik doom 3 (legale versie) installeer dan geeft pestpatrol 2x een waarschuwing "a pest has been found in memory" mms.asp.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik snap er niets van, nooit problemen en nu moet ik op mijn ati 9000 pro writecombining en/of fastwrite uitzetten. anders krijg ik allemaal artifacten.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 13-08-2004 22:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1