Toon posts:

Grootte filmbestanden verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe ik de grootte van een filmbestand kan verkleinen met behoud van kwaliteit? Ik heb een mpg bestand die circa 65 mb groot is. Nu wil ik dit bestand comprimeren zodat het kleiner wordt. Ik heb bv het programma ashampoo gebruikt. Met dit programma kan ik aangeven dat het bestand 3 mb groot wordt op het einde. Zijn er meer van dit soort programma's? Ik heb gehoord dat als ik het comprimeer ik het beste xvid kan gebruiken om te comprimeren. Ik wil het bestand gewoon kunnen mailen met een redelijke kwaliteit.

Iemand wat tips voor mij? :)

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 20:43
Hier een goeie tip: Lees de faq door 8)

King of Cod

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Als je gaat comprimeren, verlies je natuurlijk altijd wel wat kwaliteit

Heb je al eens gezocht hier op Tweakers? En op Google http://www.google.nl/sear...imeren&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

of kijk eens op Doom9 http://www.doom9.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Goliath op 05-08-2004 13:41 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

een programma als virtualdub kan "alles" met video, het is alleen niet al te gebruiksvriendelijk. Als je de goede documentatie even doorloopt, of gewoon lekker gaat proberen dan weet er allemaal kan.
Wat jij wil is denk ik alleen onmogleijk. Iedere verkleining kost je kwaliteit, dus zomaar van 65 naar 3 MB met behoud van kwaliteit is onmogelijk.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
AH :D Maar ik heb net Xmeg 5.0 gebruikt om het bestand te comprimeren. Het was eerst 65 mb en nu is die 0,5 mb. Kwaliteitsverlies is het weinig maar toch het is een stuk kleiner geworden. Maar toch is het gelukt of zit er een addertje onder het gras? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nu moet je een codec hebben geinstalleerd om het te kunnen zien, "iedereen" doet mpeg, niet iedereen elk avi codec ;)

Maar verder: With.Stupids.FJK.DVDrip.ShareReactor.com.avi. Hoe te comprimeren is al heel vaak op GoT lans gekomen en in de SA FAQ staan sites met heel veel tips, truuks, howto's. Dit topic kan verder wel op slot: lees de links in de FAQ, denk er over na en je hebt al je antwoorden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.