Toon posts:

Is 64mb te weinig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de onderstaande pcis 64 echt veel te weinig????

Als ik er 128 mb bij prik is er dan een grote verbetering in b.v q3a ut en andere spellen????

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
meer ram is altijd verbetering (alleen niet overdrijven) :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

ja, als je van 64 naar 192 mb gaat zal het echt een hele stoot helpen.

Verwijderd

ik denk niet dat het aantal fps zal verdubbelen maar de laadtijd bijv. gaat zeker omlaag

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zou het doen; de prijzen nu zijn laag en 128mb extra helpt weliswaar niet in de meeste spellen maar werkt toch wel fijn als je multitasked en wordt eerdaags de nieuwe standaard

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik ben pas ook van 64 naar 128 gegaan (in middels 160 mb) en het verschil is echt GROOT ja. 64 mb is gewoon te weinig om een beetje soepel (zonder veel wappen enzo) te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
In frames bedoel ik ook???

als je nu bijv 80frames hebt hoeveel dan>>

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zult _veel_ verschil merken. Je hebt een sterke videokaart, maar ik wil best geloven dat je af en toe toch haperingen hebt in Q3 en UT.

Dit omdat 64 gewoon te weinig is, en er om die reden steeds naar je schijf wordt geswapt. Dit is met name in grote levels nogal merkbaar. In het huis-tuin-en-keuken gebeuren is meer dan 64 Mb ook te merken, maar in mindere mate. Als je echter meerdere IE vensters open hebt staan, die tot wel 10 Mb per stuk consumeren, zal je gewoon merken dat je PC lekkerder reageert op een en ander.

Leuke bijkomstigheid: sommige mensen zonder verstand van hardware patsen met hun 1 GHz PC, met daarin 64 Mb RAM. Ik kan je vertellen dat jouw PC met 128 of 192 Mb vaak sneller zal zijn dan dat systeem.

Verwijderd

Quake3 help HEEEEL veel als je meer ram hebt :)

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
..je fps zullen niet echt heel erg omhoog gaan...slecht enkele frames denkik...maar wat vooral scheelt is de laadtijd van bijv programma's en als je veel multitaskt dan merk je het heel erg...

om nog ff op de fps terug te komen..als je een videokaart heb die bijv erg veel frames kan produceren, maar wel weinig geheugen
-->veel van hardeschijf laden = langzaam, zal het nog steeds schokkerig zijn en heb je geen fuck aan die mooie videokaart, dus als je al een redelijk vette videokaart hebt (heb je dus) zal je het verschil wel merken als er meer geheugen bijkomt..alles gaat wat soepeler

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij moet in het begin met q3a ook altijd effe laden en dan loopt ie wel redelijk maaar soms met een hapering

dus toch maar 128mb nemen???

Verwijderd

Een beetje systeem heeft minstens 128 MB.
Dat loopt gewoon een stuk beter dan 64...

Ik zou zeggen: gaan voor dat Xtra reepje >:)

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie mijn reply hierboven.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:24

johnwoo

3S-GTE

Quote van een vriend van mij:
64Meg, dat stop je op een videokaart!
:)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

quakefans :) typ in quake console \com_hunkmegs 96 als je 128 mb hebt als je 192 mb ram hebt zet je het op 128 en als je 256 mb ram hebt zet je dat op 170 word quake sneller met laden :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon doen, zeker de moeite waard.

[-1 overbodig :)]
Pagina: 1