Outlook verbinden met exchange server

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb Outlook 2000 geinstaleerd op een windows 2000 computer en als je dan hem voor het eerst opstart vraagt hij wat voor type gebruiker je bent. Als je daar opgeeft dat je een zakelijke gebruiker bent vraagt hij om een path naar de exchange server.
Echter had ik ten tijde van de instalatie nog niet genoeg koffie op en heb ik op de verkeerde type gebruiker geklikt. Volgens mij op iets van "geen email". Ik kreeg toen ook niet de vraag voorgeschoteld waar mijn exchange server was. Maar nu zie ik nergens een mogelijkheid om outlook te vertellen dat hij toch verbinding moet maken met mijn exchange server.

Kan iemand me vertellen hoe ik van gebruikers type kan veranderen?

Ik heb al geprobeerd in de documents and settings dir van de gebruiker de outlook instellingen te verwijderen, dit had niet het gewenste resultaat.
Een herinstall van outlook zou misschien wel werken, maar dat geniet niet mijn voorkeur.

...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Als je in je configuratiescherm naar e-mail gaat dan kan je daar toch instellen naar welke exchange hij moet verbinden :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

In Outlook: Extra -> Emailaccounts -> Toevoegen/aanpassen.

Wat begreep je niet in de Help van Outlook?

Bloed, zweet & koffie

• Haranaka
Wij gebruiken hier outlook (en de exchange server) alleen voor de agenda. Email doen we via een ander systeem. Daar kan ik niets over vinden in de outlook help.

...

Verwijderd

Haranaka schreef op 05 augustus 2004 @ 12:57:
Wij gebruiken hier outlook (en de exchange server) alleen voor de agenda. Email doen we via een ander systeem. Daar kan ik niets over vinden in de outlook help.
even voorbijgaande aan je probleem, maar is dat niet een wat prijzige oplossing voor een calendar systeem ?

• Haranaka
Opties, email bezorging, email instellingen opnieuw configureren. (uit mijn hoofd, zit nu weer achter een andere pc)

Dit was hetgeen waar ik naar opzoek was. Dan wordt de vraag die je in het begin gesteld word opnieuw voor je.

edit:
Tjsa, destijds is er voor een ander email systeem gekozen omdat dat beter om kan gaan met het duursturen van emails. We zijn inmiddels wel bezig de problemen die toen geleid hebben om voor dat andere systeem te kiezen toch binnen exchange op te lossen. Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. Het was gewoon een dirty quick fix waar we nooit meer van afgestapt zijn omdat het toch wel goed beviel.

[ Voor 49% gewijzigd door Haranaka op 05-08-2004 16:39 ]

...

Verwijderd

Wel een erg bijzondere oplossing, Exchange/Outlook hebben draaien en dan nog een ander oplossing voor email kiezen, Nou ik denk dat je bij een uniek bedrijf werkt, want dat doet geen bedrijf je na.
Pagina: 1