Windows XP en SuSe 9.1 Pro op SATARaid

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Beste mede GoTTers,

Mijn pc heeft een 120GB SATA hdd die achter een SiL 3112 controller hangt.
Daar heb ik als OS WinXP pro op staan, en daar wil ik nu SuSe 9.1 Pro bij dualbooten.
Over een poosje koop ik nog een hdd identiek aan die ik nu heb en ga raid0 draaien.
Dan heb ik dus 2 vragen:
- Kan ik een 1 op 1 kopie van mn WinXP partities maken en die op het netwerk zetten, raid array maken in m'n bios en de hele zooi terug schrijven?
Volgens mij moet dit kunnen omdat er een hardware raidcontroller onboard zit, en windows ziet alleen maar een grotere harde schijf.
- Kan ik SuSe 9.1 Pro op SATARaid draaien, m.a.w. zijn er SiL 3112 SATARaid drivers voor SuSe?

En voor de moderators: ik wist niet precies waar ik dit topic moest openen, want het is zowel hardware als software en Windows OS als geen Windows OS...

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-08-2004 12:11 ]

There is no replacement for displacement!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou je vraag even opslitsen en vooral dat SuSE stuk eventueel in Non-Windows Operating Systems vragen, maar ik vermoed dat je met zelf even te zoeken er wel achter kan komen welke hardware SuSE ondersteunt :)

Voor je 2e vraag - met een kopie maken bedoel je gewoon een Ghost image of iets dergelijks? Normaal gesproken zou dat moeten werken :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Jah,gewoon een Norton Ghost image.
Dus das mooi dat dat kan :)

There is no replacement for displacement!