Ik wil een selectie maken. Hiervoor moet ik twee tabellen gebruiken. Gedeeltelijk is de selectie wel gelukt. Het laatste stukje lukt echter niet. Kunnen jullie eens meekijken 
In de tabel sub3 zijn of de velden straat, postcode en woonplaats gevuld of het veld adresnr. Als straat, postcode en woonpl gevuld zijn, wil ik deze in mijn selectie terug zien. Zijn deze velden leeg, dan is het adresnr gevuld. Dit adresnr kan ik koppelen met de tabel adr. In mijn selectie wil ik dan de straat, postcode en woonpl_boco uit de tabel adr zien. Ik heb zelf onderstaand selectie gemaakt. Het probleem is echter dat ik nu voor iedere straat, postcode en woonplaats twee kolommen heb. Is het mogelijk om deze gegevens in één kolom te krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Gegevens tabel sub3_subjektadres
adresnr number(10)
straat varchar2(40)
postcode varchar2(6)
woonpl varchar2(40)
Gegevens tabel adr_adres
adresnr number(10)
straat varchar2(40)
postcode varchar2(6)
woonpl_boco varchar2(24)
Mijn selectie statement
1 select sub.straat
2 , sub.postcode
3 , sub.woonpl
4 , adr.straat
5 , adr.postcode
6 , adr.woonpl_boco
7 from adres adr
8 , subject sub
9* where adr.adresnr(+)=sub.adresnr
SQL> /
In de tabel sub3 zijn of de velden straat, postcode en woonplaats gevuld of het veld adresnr. Als straat, postcode en woonpl gevuld zijn, wil ik deze in mijn selectie terug zien. Zijn deze velden leeg, dan is het adresnr gevuld. Dit adresnr kan ik koppelen met de tabel adr. In mijn selectie wil ik dan de straat, postcode en woonpl_boco uit de tabel adr zien. Ik heb zelf onderstaand selectie gemaakt. Het probleem is echter dat ik nu voor iedere straat, postcode en woonplaats twee kolommen heb. Is het mogelijk om deze gegevens in één kolom te krijgen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Gegevens tabel sub3_subjektadres
adresnr number(10)
straat varchar2(40)
postcode varchar2(6)
woonpl varchar2(40)
Gegevens tabel adr_adres
adresnr number(10)
straat varchar2(40)
postcode varchar2(6)
woonpl_boco varchar2(24)
Mijn selectie statement