Toon posts:

[2003] Terminal server printer mappen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag ervoor zorgen dat niet al mijn gebruikers alle printers automatisch naar de 2003 terminal server mappen maar eigenlijk maar 1 per gebruiker; dit scheelt mij ontzettend veel network traffic en print spooler overhead.

in google heb ik wel het een en ander kunnen vinden; dit ging over 1 unified driver installeren op de terminal server en dan doormappen naar de lokale printer; maar hoe doe ik dit ? ben al even bezig; maar krijg het niet voor elkaar; wie helpt ?

tnx alvast..

batman

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - 203 is wel een hele oude versie van Windows :P

Voor een universal printer driver zou je aans naar producten als Uniprint of Screwdriver kunnen kijken, maar dit zijn relatief dure producten. Een andere mogelijkheid zou zijn om de printers lokaal aan te maken naar een netwerk printer port :)

Verwijderd

Topicstarter
ja zo staan ze nu aangemaakt; maar op mijn TS server maakt hij telkens alle printers van alle gebruikers aan.. dat wil zeggen dat ik 150 gebruikers heb met ieder 12-14 printers; reken maar uit hoeveel printers er worden gemapped.. :S

dus.. vandaar.. unispool ken ik wel; maar tja.. ik zoek juist een oplossing die weinig kost.. ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

aantal printers configureren op de Terminal Server Print port mappen uitzetten. Dan moeten ze via de printers die jij beschikbaar stelt printen.

Verwijderd

Portmapping uitzetten op de terminal server -> zie Terminal Servces Configuration.

Evt. per gebruiker uitzetten. -> Active Directory Users and Computers -> Tabblad Environment

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 15:54
wij hebben de printers 1 keer gemapped op elke server en daarvan snelkoppelingen gemaakt, via een inlog script krijgt iedere gebruiken dan een snelkoppeling van de printers die ze mogen gebruiken... misschien is dat ook wat voor bij jouw?
Pagina: 1