Windows XP start niet meer op na fout in HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hallo, ik probeerde vanochtend mijn pc op te starten en windows kwam met het verhaal dat mijn schijf op fouten gecontrolleerd moest worden, dat heb ik hem niet meteen laten doen. Toen ik de controlle geammuleerd had kwam hij met 2 fout meldingen:

Winlogon.exe - kan het onderdeel niet vinden.
winlogon kon niet worden gestart omdat SHELL32.DLL niet kan worden gevonden.

Services.exe - kan het onderdeel niet vinden
services.exe kno niet gestart worden omdat NCObjAPI.DLL niet kan worden gevonden.

Na deze foutmeldingen krijg ik een zwart scherm met alleen nog maar mijn muis.
Ik heb hem toen herstart en windows kwam weer met de controlle dit keer heb ik hem wel laten doen, er kwamen een hoop dingen voorbij zoals zwevende bestanden en index bestanden die hij niet meer kon vinden.
Na de controlle weer de 2 foutmeldingen. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb gezocht op de fout meldingen hier op GoT maar ik kan niks vinden. Valt mijn data nog te redden?
Het gaat om een maxtor 80 GB ata schijf en een Jetway KT7 (volgens mij) moederbord. Ik heb al de laaste bios van Jetway.

Verwijderd

data is sowieso te redden...je hangt je schijf in een andere pc een kopieren maar.

wat betreft jouw probleem...probeer eens 'last known good configuration' ( dmv F8 in dat menu komen)

of fixboot
of fixmbr

;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 11:55 ]

Verwijderd

Of Recovery Console (F8) en inkloppen : CHKDSK /R

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 11:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt het doornemen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. In de FAQ van dit subforum had je alle antwoorden al kunnen vinden onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en onder daaropvolgend hoofdstuk "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

Dit topic is gesloten.