Als je geen gebruik maakt van RIPrep images is dit natuurlijk geen probleem (een standaard *.SIF installatie). Gebruik je wel RIPrep images dan is het inderdaad zo dat je referentie
PARTITIE (dus niet de harddisk zelf) kleiner moet zijn dan de harddisk waarop je het terugzet.
Ik heb zelf geen praktijkervaring met RIPrep (ik vindt het een poor mans oplossing

, gebruik maar Ghost, Altiris oid), maar wat je zou kunnen doen is zorgen dat de partitie van je referentiePC bijv 6 GB is, en je de optie "ExtendOEMpartition=1" opneemt in je answer file zou je als het goed is altijd een "uitvul" actie moeten krijgen zodat je harddisk altijd volledig wordt gebruikt.
PS1: Waarom ga je niet gewoon voor de (vergeleken met RIPrep iets tragere) unattended setup van RIS die je via de welbekende *.SIF bestanden aanstuurt. gegarandeerd hardware onafhankelijk omdat deze hetzelfde doet als een setup die je vanaf CD start. Maar dan wel aangevuld met de laatste drivers en stuurscripts zodat eea alsnog
volledig unattended is. RIPrep kent ook geen multicasting, dus heeft m.i. weinig meerwaarde boven de standaard unattended mogelijkheid.
PS2: Let erop dat niet alle machines dezelfde HAL hebben. Je hebt kans dat je +/- 3 images moet maken (één HAL per image). Neem dan wel voldoende drivers mee in je installatie (vergeet OEMPnpDriversPath niet). Neem ook hetvolgende op in je answer file:
code:
1
2
3
4
5
| [SysPrep]
BuildMassStorageSection=Yes
[MassStorageControllers]
; Deze sectie wordt automatisch gevuld! |
Bovenstaande info zorgt ervoor dat IDE en SCSI controllers worden gedetecteerd tijdens de mini setup wizard (standaard is alleen de gedetecteerde controller actief!!!!!). Dit werkt sowieso met SysPrep, ik weet niet of het ook met RIPrep werkt. Succes.
[
Voor 50% gewijzigd door
Verwijderd op 05-08-2004 16:04
]