KDE 3.2.X segfault als gewone user [Debian]

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
Na 3 weken weer eens een apt-get update gedaan maar KDE geeft er nu de brui aan, alles wat een normale user doet (van startkde tot kcalc) geeft een segfault. De root mag het wel.
Ik heb alles librarie permissies al nagekeken en ze staan goed (iedereen mag ze lezen) en weet nu niet zo waar ik verder moet kijken...

is er een debug programma waarmee je kan kijken waar het vast loopt ?

startkde: Starting up...
startkde: Running kpersonalizer...
/usr/bin/startkde: line 158: 5254 Segmentation fault kwin --lock
/usr/bin/startkde: line 158: 5255 Segmentation fault kpersonalizer --before-session
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
DCOP aborting call from 'anonymous-5278' to 'kded'
kded: ERROR: Communication problem with kded, it probably crashed.
DCOP aborting call from 'anonymous-5281' to 'knotify'
ERROR: Communication problem with knotify, it probably crashed.
startkde: Shutting down...
klauncher: Exiting on signal 1
startkde: Running shutdown scripts...
startkde: Done.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je strace al eens geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Probeer je .kde-directory eens te renamen naar wat anders (uiteraard op een moment dat KDE niet draait). En daarna KDE weer opstarten.

Verwijderd

Ik had laatst ook iets dergelijks,heb ik toen opgelost door handmatig de extra kde pakketten (als kdeadmin enz) opnieuw te installeren.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 10:14
Ik zie dat er inderdaad vandaag een hoop KDE pakketten in unstable zijn toegevoegd. Ik wacht nog eventjes met het apt-en van deze pakketten.

Laatste keer was er ook iets met KDE waardoor alpha transparency niet meer werkte, dagje later waren de pakketten gefixt en kon je ze alsnog apt-en.

Misschien is het morgen gewoon opgelost met een nieuwe apt-get update && apt-get upgrade

I want to live forever, so far.. so good.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik hoorde van een vriend van mij dat hij dit soort problemen had. Hij lostte het op door wat backports richting stable te nemen (ofwel: Stable sources in je sources.list opnemen, updaten en upgraden). Dat lostte het bij hem op, maar het is uiteraart niet de meest mooie oplossing.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1