Toon posts:

Dutchweb FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben aan het overstappen van Chello Classic (nu 2 mb met ongeveer 250 KB download snelheid) naar ADSL. Hoewel Ik al Chello heb vanaf 1999 en nog nooit problemen heb gehad (heb 4 keer de helpdesk moeten bellen) wil ik toch graag overstappen op ADSL omdat je daar meer mogelijkheden hebt wat betreft je keuze en extra's (correct me if I am wrong). :)

Nu ben ik al uren aan het zoeken geweest en heb een lijstje gemaakt van providers waarvan Dutchweb bij mij op nummer 1 staat. Vraagje aan mensen over Dutchweb die het hebben, hoe is het en wat zijn jullie ervaringen?!

Dit zijn voor mij de belangrijkste beweegredenen:

- Newsserver (retentie, completion, snelheid en aanbod)
- Prijs per maand (Hollander ;) )
- Verbinding en download snelheid (wil graag een 2-8 mb abbo)
- Modem mogelijkheden (aangezien ik ook een laptoppie heb)
- Service (ben toch niks gewend zolang ze maar niet verkeerd gaan factureren ;) )
- Mail en webspace boeit me niks en al die extra's als ik maar server kan draaien

Graag jullie reactie's B)

P.S. Deze ISP's staan op me lijstje:

Tweakdsl, Planet, Speedlinq, SurfSnelAdsl, XS4ALL, Eweka en Dutchweb

Bedankt voor jullie reactie's!!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ikzelf heb ook Chello gehad (nooit problemen) daarna vanwege vast IP naar ADSL (XS4ALL)gegaan, ook nooit problemen. Nu na een verhuizing vanwege snelheid/prijs (ook hollander >:)) naar Demon (ook weinig problemen mee). Als je voor snelheid gaat icm prijs (en als upload ook belangrijk is) zou ik voor een BBned / BaByXL provider gaan. Anders is XS4ALL denk ik de beste keus (ook qua hlpdsk)

Demon heeft trouwens een werelds newsserver ... tjek het Demon topic

[ Voor 13% gewijzigd door Roeligan op 05-08-2004 10:46 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
XS4All

Snelheid: Acceptabel.
Completion, ook prima.
Aanbod iets minder, niet alle (grote) dvdr staan erop
Retentie: Paar dagen

- Prijs per maand (Hollander )
geen idee moet je zelf ff op site kijken

Hebben BBNed abbo, power. Die is 8Mbit. 150Gb datalimiet geloof ik

Zal ongetwijfeld ethernet modem zijn. Routertje meestal zelf kopen. De modem kan wel routeren maar dan moet je meestal toch nog een switch erbij hebben.

- Service (ben toch niks gewend zolang ze maar niet verkeerd gaan factureren )
Top, zoals algemeen bekend. Helpdesk met gemiddeld genomen topkennis vergeleken met andere ISPs, en niet 10 blondjes die je 10x het verhaal moet doen

- Mail en webspace boeit me niks en al die extra's als ik maar server kan draaien
afaik geen poorten geblocked. Mail en webspace zal wel goedzitten.

Eweka
Retentie, compleetheid, snelheid en aanbod is goed. Ze zijn er actief mee bezig.
usenetserver.com hangt als backup erachter.

- Prijs per maand (Hollander )
zie site

Verbinding is naar mijn mening prima. Heb er ruim een jaar mee gewerkt, geen merkbare/ernstige downtime. Snelheid altijd goed, hun netwerk zit goed in elkaar imho.

Ook hier gewoon ethernet ding

- Service (ben toch niks gewend zolang ze maar niet verkeerd gaan factureren )
Mjah, beetje het Chello concept. Administratief klopt t regelmatig niet. Ik heb er zelf een colocated bak, meerdere verkeerde facturen. 't is niet zo groot en burocratisch als chello, dus communicatie gaat makkelijker, alleen de afhandeling soms wat matiger.
Maar met een beetje opletten is dat (voor mij dan) wel te doen.

Mail/web: onbekend, nooit mee gewerkt.
Eweka geeft wel DHCP ips uit, bij een modemreset of een stroomstoring krijg je vaak een nieuw IP. Als je m snel reset of altijd aan laat dan houd je je IP wel.

btw: Als nieuwsserver ook cruciaal is voor je, kun je ook gewoon een degelijke ISP nemen als XS4All of Tweakdsl, die alles goed voor elkaar hebben, en een accountje bij bv usenetserver nemen tbv usenet. Dan heb je een betere retentie en snelheid dan welke NL isp je dan ook kan bieden, en ben je niet veel meer kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 05-08-2004 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for de snelle replies, Eweka staat ook hoog op me lijst vanwege hun nieuwsserver. Ze maken gebruik van usenetserver of supernews geloof ik. Dan hoef ik daar geen abbo op te nemen (ebenezer - modus 8) ) Niemand van dutchweb met ervaringen ??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja goed, ik werk zelf bij SpeedXS dus misschien is mijn mening wat bevooroordeeld. Maar Zowel fastxs als speedxs hebben via dutchdsl lijnen aangeboden. Dit heeft zoals je waarschijnlijk wel weet voor fastxs tot faillesement geleid. SpeedXS is zelf nu een eigen provider van bbned, net als Eweka, Cistron etc, dus voor ons is het net wel goed afgelopen.

Nu heeft dutchweb in het verhaal van fastxs een hoop foute dingen gedaan, die zelfs volgens de wet niet mogen. Persoonsgegevens overdragen aan een ander bedrijf bijvoorbeeld, want dutchweb is een apart bedrijf dan dutchdsl, waar de klanten van fastxs waren aangesloten. En toch kregen alle fastxs klanten een aanbieding om over te stappen op dutchweb. rara, hoe kan dit. :+

Een groot deel van de fastxs klanten hebben die aanbod geaccepteerd en zitten nu bij dutchweb. Ik zou hier eens over gaan lezen op verschillende fora. Want ze hebben nu bijvoorbeeld ineens een 0900 nummer voor hun helpdesk ingevoerd vorige maand en krijg je een call center aan de lijn.

Wat betreft de newsserver van dutchweb, als je daarom geeft, dan moet je al helemaal geen dutchweb nemen. Hun news gaat via news-service.com, opzich goed. Ware het niet dat er een lijn van 25mbit ligt voor alle klanten. Dus je zal nooit snel kunnen downloaden met je 8mbit verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Wauw!!

SpeedXS in de Nationale Breedbandtest 2004: Beste gemiddelde downloadsnelheid per euro!

Damn das wel goed, trouwens ik las dat je bij Eweka een Usenet account kan nemen voor 7,50 eurie :)

igenschappen Eweka USENET
Datalimiet : Geen
Downloadsnelheid : T/m 8 Mbit/s per Thread
Xpat ondersteuning : Ja
Groepen : Volledige Feed ( Alle groepen )
Anoniem posten : Ja
Retentie : 6 tot 10 Dagen voor binaries, 200 dagen voor Tekst
Uploaden : Toegestaan
Max aantal connecties : 4
Prijs per maand : 7,50 Euro (voor EWEKA abbonees GRATIS)

Dus maybe een SpeedXS en Eweka Usenet accountje dan ben ik toppie uit lijkt me (8>

Update:

To [Airwolf]:

Jullie site is een beetje vaag, hoe zit et met de modems??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 11:34 ]

• Attilla
Mja, de website is een beetje overhoop gehaald. Er wordt een hele nieuwe website gemaakt en dergelijke. Maar er zijn 3 modem pakketten, 39, 59 en 99 euro. (1poorts, 4poorts, wireless router)

Maar als je meer wil weten, dan kan je het beste even bellen. Ik kan hier natuurlijk op GoT geen adsl producten gaan aanbieden, want dat is netzogoed spammen als elke andere spam.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot :*)

Ik begrijp et, ik wil ook niet dat et op een spamsite gaat lijken. Bedankt voor de info!!

Trouwens voor de record:

[rml][ SpeedXS] ADSL Extreme (8-2Mbit/1Mbit) voor €49,95 p/m[/rml]

Als ik wat ga nemen dan plaats ik mijn ervaringen en bevindingen hier (voor andere belangstellenden ;) )

Verwijderd

Kerel, laat je niet te snel omsmurfen.
Let goed op secundaire voorwaarden en ook bv de kosten voor upgraden en downgraden.

Tenslotte, resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, :*) kijk dus ook naar RECENTE gebruikerservaringen. (ook bij bv Dutchweb die zo werd afgekraakt.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:38:
Kerel, laat je niet te snel omsmurfen.
Let goed op secundaire voorwaarden en ook bv de kosten voor upgraden en downgraden.

Tenslotte, resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, :*) kijk dus ook naar RECENTE gebruikerservaringen. (ook bij bv Dutchweb die zo werd afgekraakt.)
Nog niks besloten, thnx for the warning ;)

Edit:

Gisteren mail gestuurd naar SpeedXS nog niks gehoord

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niks van SpeedXS.

Ik ga voor Tweakdsl. Kan slot op :D

Verwijderd

Beetje jammer dat ik dit topic nu pas in de gaten krijg maar goed........

ik heb net als Jengelander mijn chello classic (was al klant toen het nog Sonera Quicknet was) opgezegd. Heb ongeveer een maand op de adsl-markt rondgekeken en heb wél voor Dutchweb gekozen (de 8Mbit lijn).

Kan iemand voor mij een schatting maken hoelang het vandaag de dag in hemelsnaam duurt voor zo'n provider je lijn kan opleveren? Zijn ze voor de volle 100% afhankelijk van BBNed in deze situatie? Ik heb nog nooit een adsl-lijn gehad dus van overstappen van bv. BabyXl naar BBNed is gelukkig geen sprake ( heb begrepen dat dat nogal wat voeten in de aarde heeft.)

Ze hebben namelijk al reeds anderhalve week mijn centen binnen, maar ik heb nog steeds niks van ze gehoord? Ga ze maar weer eens bellen.

PS. Ik heb voor Dutchweb gekozen omdat ik nogal wat upload. Een medewerker van de klantenservice van Dutchweb verzekerde mij dat er echt geen datalimiet of FUP is ( behalve van bij misbruik zoals het verzenden van spam e.d.)

groeten Bolkie

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:30:
P.S. Deze ISP's staan op me lijstje:

Tweakdsl, Planet, Speedlinq, SurfSnelAdsl, XS4ALL, Eweka en Dutchweb

Bedankt voor jullie reactie's!!
Ik mis toch echt Cistron op dit lijstje.

Van de providers die jij in je lijstje hebt, zou ik XS4ALL nemen, gewoon omdat dat een van de betere providers is, samen met Cistron. Maar die staat niet op jou lijstje ;)

Vraag ik me af, waarom je voor een paar euro minder, providers in overweging neemt. Die niet een geheel smetteloze reputatie hebben, of deze nog moeten opbouwen. Kijk, eweka is al goed op weg, daar hoor ik al goede dingen over. Zou dit zo blijven, zou ik die best kunnen overwegen. Maar voorlopig kijk ik nog wel even de kat uit de boom.

Dus: BBNED = Cistron
KPN = XS4ALL

Bovenstaande is mijn mening, en mijn ervaring. Er zijn ook mensen tevreden met hetnet en met chello. Dus als je jou provider ook nog even wil noemen, dan mag dat.

Verder, zegt de term: ik heb nooit problemen, niet zoveel. Je hebt meer aan: ik had me toch een gigantisch (vaag) probleem met me verbinding. Maar mijn ISP heeft het toch mooi opgelost.

IPV. altijd bijv. bbned de schuld in de schoenen te schuiven, en niet te communiceren met klanten, etc.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
Je kan ook even hier kijken:

TweakDSL *new and/or improved* deel 7
Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?
Ervaringen Demon DSL-Express # 13

En wat rond vragen in de nieuws groepen van verschillende ISP, bijv. cistron.broadband

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben ik weer ik was ervan overtuigd om Tweakdsl te nemen, maar doorlezen van de topics die mhr-zip noemt ben ik toch weer van me stuk gebracht. Kijk voor mij is de doorslaggever:

1) nieuwsgroepen
2) snelheid
3) prijs

Ik ga toch op jouw aanraden even bij Cistron kijken.

@ Bolkie ik hoop dat et goed komt, laat et me ff weten!!

EDIT:

Werkt momenteel goed, retentie 3/4 dagen. Maar omdat alt.binaries.nl alt.binaries.x en alt.binaries.boneless niet doorgegeven worden, krijgt Cistron niet het predikaat goed uitgereikt.

Deze quote komt van binaries4all

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 08:16 ]

Verwijderd

@Jengelander

heb ze dus dinsdag ff gebeld. Volgens medewerker stond ik al een week in het systeem. Moet volgens hem nog 3 tot 4 weken wachten op de aansluiting ( iemand van KPN moet dat handmatig doen de centrale ofzoiets). Heb trouwens helemaal geen schriftelijke bevestiging gehad dat aangemeld was of iets dergelijks. Lekker vaag allemaal.

Maar er is een sprankje licht aan de horizon. Kennis van me heeft tijdje geleden ook voor het eerst een adsl lijn genomen ( ook BBNed) en die was binnen anderhalve week aangesloten. Je krijgt eerst 7 dagen bedenktijd o.i.d. en toen kreeg hij een brief van KPN met inloggevens e.d.. Waarom dit niet via je ISP of BBned gaat weet ik niet.

Misschien dat ik morgen maar weer eens bel naar hun zogenaamde "lokaal tarief" (€ 0,50 p/m) klantenservice, om te vragen hoe het nou écht zit :P .

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 08:15:
Ja ben ik weer ik was ervan overtuigd om Tweakdsl te nemen, maar doorlezen van de topics die mhr-zip noemt ben ik toch weer van me stuk gebracht. Kijk voor mij is de doorslaggever:

1) nieuwsgroepen
2) snelheid
3) prijs

Ik ga toch op jouw aanraden even bij Cistron kijken.

@ Bolkie ik hoop dat et goed komt, laat et me ff weten!!

EDIT:

Werkt momenteel goed, retentie 3/4 dagen. Maar omdat alt.binaries.nl alt.binaries.x en alt.binaries.boneless niet doorgegeven worden, krijgt Cistron niet het predikaat goed uitgereikt.

Deze quote komt van binaries4all
Hoi, cistron is bezig met het opzetten van een nieuwe newsserver: www.newsserver.nl

Deze is nu nog in experimentele fase. Maar het komt goed ;)

Als je echt newsgroup diehard bent, kan je altijd beter een payserver nemen.

Met je snelheid zit je bij cistron wel goed. Want ze kopen meer bandbreedte in, dan dat ze verbruiken.

Kom anders eens kijken/vragen in de newsgroup cistron.broadband

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 12-08-2004 22:53 ]

• AJtje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Tja Dutchweb,

Levering? bij mij 6 weken vanaf aanvraag tot leveren modem ed. werkte toen wel meteen, lijn werd pas 7 weken na aanvraag opgeleverd.

ADSL modem was na 2 dagen kaduuk, heeft me van maandag tot en met donderdag de week erop gekost (ik bel dan dagelijks ook nog 1 of 2 keer) om ze aan het verstand te peuteren dat hij echt kaduuk is en hem op mocht sturen.

Verder, ach ja het werkt, ben er net mee begonnen.

Verwijderd

AJtje schreef op 12 augustus 2004 @ 23:01:
Tja Dutchweb,

Levering? bij mij 6 weken vanaf aanvraag tot leveren modem ed. werkte toen wel meteen, lijn werd pas 7 weken na aanvraag opgeleverd.

ADSL modem was na 2 dagen kaduuk, heeft me van maandag tot en met donderdag de week erop gekost (ik bel dan dagelijks ook nog 1 of 2 keer) om ze aan het verstand te peuteren dat hij echt kaduuk is en hem op mocht sturen.

Verder, ach ja het werkt, ben er net mee begonnen.
6 weken?!!?!

Ik heb er voor gekozen mijn eigen hardware aan te schaffen. Ik wil WiFi en dat leveren ze niet, maar ik heb het gelukkig al een week binnen. Hopelijk gaat het er dan voor mij wat minder tijd in zitten. :|

p.s. zeker die Copperjet erbij gekregen?

Verwijderd

Ik heb zelf dutchweb en heb er zeer goeie ervaringen mee nooit down of dergelijke storingen.
Altijd vast ip adres.
Zo wel tellefoonische helpdesk als via e-mail zeer klantvriendelijk en super snel antwoordt terug + geen wachtende voor je bij de tellefoon helpdesk.

Ik nog wel 1 klein min puntje en dat is het e-mail account die je krijgt werkt soms niet hellemaal soepel.

En ik vindt de prijzen ook wel redelijk voor de adsl verbindingen _/-\o_
Dus ik zou zegen ga voor dutchweb 8)

• mhr-zip
Nog wat. Bij zo goed als alle ISP is de newsserver een extra, dus als morgen blijkt dat het meer kost dan dat het opleverd. Dan heb je een dikke kans, dat de stekker er uit gaat.

Niet dat ik zeg dat dat gaat gebeuren. Maar een newsserver heeft bij een ISP meestal minder prioriteit als een mailserver. Dus als je je ISP puur om de newsserver neemt, kan je hard op je bek gaan.

En je wisselt makkelijker en goedkoper van payserver dan van ISP

Payserver is natuurlijk wel voor de echte diehards ;) Voor zomaar een download niet natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 12-08-2004 23:43 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

Rmg

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:30:
Ik heb zelf dutchweb en heb er zeer goeie ervaringen mee nooit down of dergelijke storingen.
Altijd vast ip adres.
Zo wel tellefoonische helpdesk als via e-mail zeer klantvriendelijk en super snel antwoordt terug + geen wachtende voor je bij de tellefoon helpdesk.

Ik nog wel 1 klein min puntje en dat is het e-mail account die je krijgt werkt soms niet hellemaal soepel.

En ik vindt de prijzen ook wel redelijk voor de adsl verbindingen _/-\o_
Dus ik zou zegen ga voor dutchweb 8)
Idem -> ben een ex fast xs klant. veel blijer met dutchweb en wat dit verhaal betreft
Nu heeft dutchweb in het verhaal van fastxs een hoop foute dingen gedaan, die zelfs volgens de wet niet mogen. Persoonsgegevens overdragen aan een ander bedrijf bijvoorbeeld, want dutchweb is een apart bedrijf dan dutchdsl, waar de klanten van fastxs waren aangesloten. En toch kregen alle fastxs klanten een aanbieding om over te stappen op dutchweb. rara, hoe kan dit.
Dutchweb is een DOCHTER bedrijf van Dutchdsl, dutchweb verzorgd de particuliere dsl lijnen. dus zo verwonderlijk is dat niet (rara..) wat dutchdsl ook had kunnen doen is alle fast-xs lijnen gewoon afsluiten omdat fast-xs gewoon niet betaalden. iedereen heeft nu een alternatief gekregen wat weinig duurder en beter werkt...
Een groot deel van de fastxs klanten hebben die aanbod geaccepteerd en zitten nu bij dutchweb. Ik zou hier eens over gaan lezen op verschillende fora. Want ze hebben nu bijvoorbeeld ineens een 0900 nummer voor hun helpdesk ingevoerd vorige maand en krijg je een call center aan de lijn.
En voor dat 0900 nummer krijg je ook een goeie helpdesk aan de lijn waar je niet zoals bij chello anderhalf uur hoeft te wachten, Kwaliteit kost nou eenmaal

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 12-08-2004 23:49 ]

Verwijderd

@Raz-
Ik klink misschien als een zeikerd maar hoe lang heb jij moeten wachten op je aansluiting? Ik neem aan dat je vanwege die overstap al je hardware al had.

• mhr-zip
Raz- schreef op 12 augustus 2004 @ 23:48:

En voor dat 0900 nummer krijg je ook een goeie helpdesk aan de lijn waar je niet zoals bij chello anderhalf uur hoeft te wachten, Kwaliteit kost nou eenmaal
Ik wil niet oordelen over de kwaliteit van de helpdesk van dutchweb. Maar als er 1 goede is, dan is het die van cistron wel (ook uit testen). En die is gewoon tegen lokaal tarief, dus ja. Waarom zo'n duur 0900 nr?

• Rmg
  • Laatst online: 11:24

Rmg

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:57:
@Raz-
Ik klink misschien als een zeikerd maar hoe lang heb jij moeten wachten op je aansluiting? Ik neem aan dat je vanwege die overstap al je hardware al had.
Bij fast-xs heb ik ongeveer 7/8 weken ( Eerst Kpn aangevraagd dat heeft ook nog 2 weken extra geduurd en daarna die 7/8 weken op fast-xs) gewacht
Kreeg het modem een week van te voren als ik me niet vergis.

Maar de overstap fast-xs dutchweb was binnen een dag geregeld omdat de lijnen er al waren enzow ;)
mhr-zip schreef op 13 augustus 2004 @ 00:03:
[...]

Ik wil niet oordelen over de kwaliteit van de helpdesk van dutchweb. Maar als er 1 goede is, dan is het die van cistron wel (ook uit testen). En die is gewoon tegen lokaal tarief, dus ja. Waarom zo'n duur 0900 nr?
Prijs voor een 8/1mbit bij cistron € 79.00Pmaand
Prijs voor een 8/1mbit bij dutchweb € 52.50Pmaand

Bij cistron betaal je dus ook voor je helpdesk maar dan zit het bij je pakket in :X

[ Voor 46% gewijzigd door Rmg op 13-08-2004 00:28 ]

• mhr-zip
Raz- schreef op 13 augustus 2004 @ 00:23:
[...]

Bij fast-xs heb ik ongeveer 7/8 weken ( Eerst Kpn aangevraagd dat heeft ook nog 2 weken extra geduurd en daarna die 7/8 weken op fast-xs) gewacht
Kreeg het modem een week van te voren als ik me niet vergis.

Maar de overstap fast-xs dutchweb was binnen een dag geregeld omdat de lijnen er al waren enzow ;)

[...]

Prijs voor een 8/1mbit bij cistron € 79.00Pmaand
Prijs voor een 8/1mbit bij dutchweb € 52.50Pmaand

Bij cistron betaal je dus ook voor je helpdesk maar dan zit het bij je pakket in :X
Dat is waar, maar ja, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo was ff niet aan het kijken en plots komt een dood topic weer tot leven :) Anyway ik had usenetserver.com. Dat is natuurlijk een toppertje met 2 weken retentie en 100% completion, maar ik wil graag me financieen stroomlijnen (niet 6000 facturen voor allerlei verschillende diensten).

En de combinatie moet kunnen, aangezien Tweakdsl, XS4ALL en Eweka het wel goed leveren en hun ook weten dat het een belangrijke dienst is voor de klant. XS4ALL gebruikt Newzilla en Eweka gebruikt Supernews of Usenetserver.

Voor de details: bij Eweka kan je dus ook los voor 7,50 per maand een Newsserver account nemen, zo serieus zijn hun dus wel.

@ mhr-zip: Thanks voor de info e.d. Ik hou Cistron in de gaten i.v.m. die newsserver.

@ Bolkie: Good luck en thanks voor de info, trouwens het modemverhaal bij Dutchweb hoe zit dat? Ze zijn supervaag over de website erover.

Verwijderd

@Jengelander

op de site zeggen ze dat het Copperjet modem leveren, heb ik niets aan wat ik heb wil/heb Wifi thuis. Heb namelijk net een nieuw laminaatje gelegd en ik heb geen zin om het weer te slopen.( als ik onder de plinten zou leggen moet ik een omweg maken en dan wordt mijn kabel erg lang).

Heb ze weer eens gebeld. Ze zien me in het systeem staan sinds 5 aug. en vanaf die datum zou het toch echt 3 tot 4 weken gaan duren. Geduld is een schone zaak, NOT!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:43:
@Jengelander

op de site zeggen ze dat het Copperjet modem leveren, heb ik niets aan wat ik heb wil/heb Wifi thuis. Heb namelijk net een nieuw laminaatje gelegd en ik heb geen zin om het weer te slopen.( als ik onder de plinten zou leggen moet ik een omweg maken en dan wordt mijn kabel erg lang).

Heb ze weer eens gebeld. Ze zien me in het systeem staan sinds 5 aug. en vanaf die datum zou het toch echt 3 tot 4 weken gaan duren. Geduld is een schone zaak, NOT!!! >:)
Heb ook laminaatje thuis en ook geen zin in die kabel zooi door het hele huis, op 1 plek ok maar niet door het hele huis. Ik ga denk ik toch voor Dutchweb vanwege prijs, prestatie. Neem alleen wel een Eweka download accountje erbij.

SpeedXS heeft me na 1 week wel een uitvoerige mail terug gestuurd dus hulde voor hun ondanks de wachttijd. Maar ze zullen het wel vet druk hebben. Ik heb alleen geen zin in 100 euro jaarlijks administratiekosten te betalen of 10 euro per maand. Zeg dan gewoon dat je abbo 60 euro kost. 8)7

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 08:16:
[...]

Heb ook laminaatje thuis en ook geen zin in die kabel zooi door het hele huis, op 1 plek ok maar niet door het hele huis. Ik ga denk ik toch voor Dutchweb vanwege prijs, prestatie. Neem alleen wel een Eweka download accountje erbij.

SpeedXS heeft me na 1 week wel een uitvoerige mail terug gestuurd dus hulde voor hun ondanks de wachttijd. Maar ze zullen het wel vet druk hebben. Ik heb alleen geen zin in 100 euro jaarlijks administratiekosten te betalen of 10 euro per maand. Zeg dan gewoon dat je abbo 60 euro kost. 8)7
Die administratie kosten zijn erg leuk komt elk jaar terug als je ze vooraf betaal dus 99 euro per jaar komt je abbo op 49,95 + 8,25 (99/12) 58,20 uit. Nu de volgende grap van SpeedXS als je de nieuwsserver volspeed wilt gebruiken dan dien je nog eens 14,95 per maand extra te betalen. Dus dan ben je 73,15 per maand kwijt.
Kan je beter DWS nemen en dan een abbo eweka nemen ben je 60 euro kwijt bespaar je dus wel 13,15 euro per maand

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 17 augustus 2004 @ 08:27:
[...]

Die administratie kosten zijn erg leuk komt elk jaar terug als je ze vooraf betaal dus 99 euro per jaar komt je abbo op 49,95 + 8,25 (99/12) 58,20 uit. Nu de volgende grap van SpeedXS als je de nieuwsserver volspeed wilt gebruiken dan dien je nog eens 14,95 per maand extra te betalen. Dus dan ben je 73,15 per maand kwijt.
Kan je beter DWS nemen en dan een abbo eweka nemen ben je 60 euro kwijt bespaar je dus wel 13,15 euro per maand
Precies, zo had ik het ook berekend. Veel verborgen kosten. Eweka abbo 8 Mb is ook 80 Euro en Tweakdsl ook 80. DWS is dus 60 en veel voordeliger dus. Trouwens zit je ook zelf op Dutchweb? En zo ja, hoe is het?

*
EDIT, typo
*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 12:32 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 11:33:
[...]

Precies, zo had ik het ook berekend. Veel verborgen kosten. Eweka abbo 8 Mb is ook 80 Euro en Tweakdsl ook 80. DWS en Eweka is dus 60 en veel voordeliger dus. Trouwens zit je ook zelf op Dutchweb? En zo ja, hoe is het?
Eweka is 79 euro per maand http://www.eweka.nl/Consument/home.htm de voice dienst komt namelijk 26,75 euro per maand bij.
Ik zit al 2 jaar bij Dutchweb en moet zeggen dat ik niet ontevreden ben ze hebben wel eens storing maar dit is niet meer geweest als bij XS4ALL waar ik eerst bij zat. Jammer is het dat ze een 0900 nummer hebben als helpdesk, alleen de helpdesk heb ik zelf alleen maar nodig voor een nieuw mac adres door te geven meer niet.
De prijs is zeer laag dus wel lekker neem er zelf een NNTP account bij en ben toch nog goedkoop uit.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Mag ik vragen wat een NNTP account is?

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 17 augustus 2004 @ 12:01:
[...]

Eweka is 79 euro per maand http://www.eweka.nl/Consument/home.htm de voice dienst komt namelijk 26,75 euro per maand bij.
Ik zit al 2 jaar bij Dutchweb en moet zeggen dat ik niet ontevreden ben ze hebben wel eens storing maar dit is niet meer geweest als bij XS4ALL waar ik eerst bij zat. Jammer is het dat ze een 0900 nummer hebben als helpdesk, alleen de helpdesk heb ik zelf alleen maar nodig voor een nieuw mac adres door te geven meer niet.
De prijs is zeer laag dus wel lekker neem er zelf een NNTP account bij en ben toch nog goedkoop uit.
Sorry typo, ff verbetert. Eweka is idd 80. Ik ga voor Dutchweb met Usenetaccountje via Eweka. Thanx for the info!! :)

@ Bolkie NNTP is een protocol voor News (Usenet). Uit nieuwsgroepen kan je zegmaar "dingen" downloaden ;) >:)

*
EDIT, toevoeging verhaal
*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 12:33 ]

Verwijderd

Ben je al tot een besluit gekomen Jengelander?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 22:22:
Ben je al tot een besluit gekomen Jengelander?
Yep,

Dutchweb 52,50
Eweka 7.50

:9

Hoe is het met je aansluiting?!

Verwijderd

Het enige teken van leven dat ik totnogtoe heb ontvangen is een brief van KPN. In die standaardbrief wordt verteld wat ik in de toekomst bij een eventuele verhuizing etc. moet doen. Kan dit betekenen dat KPN reeds een lijntest met positieve uitkomst heeft gedaan? :O

Verwijderd

Ik heb enkele malen de helpdesk van Dutchweb gebeld en ik vind deze echt helemaal top! Ze hebben me geholpen met het installeren en aansluiten van mijn draadloze netwerkkaart. MET de nieuweste beveiliging.......

Hulde! :P

• xhal3
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 17:25
Ik zit nu tijdje bij Dutchweb met voice over adsl en gaat super.
Ik neem denk ik ook een Eweka usenet abbo erbij ...

xhal3

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 11:26

404error

Page Not Found

xhal3 schreef op 06 oktober 2004 @ 15:04:
Ik zit nu tijdje bij Dutchweb met voice over adsl en gaat super.
Ik neem denk ik ook een Eweka usenet abbo erbij ...
Hier ook een ex Fast-XS klant die gered is door Dutchweb!!!

Mijn abonnement werkt perfect en betaal zelfs €7,50 minder dan bij Fast-XS

Kortom, een aanrader!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:12

Bjk

Waarom lees je nergens iets over het Quicknet XTRA XTRA Large pakket, is deze nieuw? Kan zelf bijna geen ervaringen vinden terwijl deze provider mij ook goed lijkt?

Verwijderd

ik wacht nu al meer dan 5 weken op de verhuizing van mn ADSL lijn, geld is 2.5 weken geleden afgeschreven en nog geen bericht over hoe dan ook.

vrij idiote helpdesk, faxnummers die het niet doen, weinig informatie over onderwerpen die zelfs voor de meeste providers zo te beantwoorden zijn.

moest vlak voor de verhuizing een nieuw modem aanschaffen omdat BBNED nieuwe hardware moest gebruiken, hier ben ik echter niet over ingelicht en na 4 weken gek*t en 8KB/s download (maar wel 95KB/s upload :? ) kwamen ze dr achter dat mn E-Tech het probleem was en dat ik maar een nieuwe moest kopen.
Erg fijn nieuws idd..

Internet service is goed, helpdesk en snelheid van de medewerkers laat veel te wensen over. Overigens ben ik een ex-Fast-XS gebruiker en ik moet zeggen dat Fast-XS me nooit problemen heeft gegeven over wat dan ook.

Bij deze, als je puur internetten wilt, dan is DW goed genoeg maar als je problemen hebt of een snelle reactie wilt op vragen of handelingen raad ik je toch echt een van de grotere BBNED providers aan (ja ik weet het die zijn ook niet altijd even snel maargoed...)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 18:39
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 11:08:
Bij deze, als je puur internetten wilt, dan is DW goed genoeg maar als je problemen hebt of een snelle reactie wilt op vragen of handelingen raad ik je toch echt een van de grotere BBNED providers aan (ja ik weet het die zijn ook niet altijd even snel maargoed...)
^^^ Mee eens

bij mij thuis werkt de verbinding goed,
altijd, nooit geen problemen mee gehad

Maar alle aanverwante zaken... :X |:( ;(
dat gaat wat minder

M'n email-account daar schijnt niet meer te werken (die gebruik ik toch niet, dus ik doe er ook niets aan)
De eerste x-aantal facturen gingen verkeerd

verder heb ik eigenlijk ook nog nooit wat gezien qua service ofzo...
maar zoals gezegd: Met de verbinding is helemaal niets mis *D

Leeg - Sinds 20180907

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 11:08:

Ben ik het grotendeels met je eens. Al wil groter niet perse beter zijn: Chello, Casema etc.

Maar al die (papier) dsl providers die de laatste tijd de grond uit springen...... Ik heb ook zo iets van bewijs je eerst maar.

• Bart©
  • Laatst online: 11-02 13:32
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:30:
Dit zijn voor mij de belangrijkste beweegredenen:

- Prijs per maand (Hollander ;) )
offtopic:
Ben ik de enige die altijd kippevel krijgt als een NEDERLANDER zegt dat ie een 'hollander' is.. gatverdegatverdegatver....

[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 07-10-2004 12:20 ]

• mhr-zip
Sierra-NL schreef op 07 oktober 2004 @ 12:19:
[...]

offtopic:
Ben ik de enige die altijd kippevel krijgt als een NEDERLANDER zegt dat ie een 'hollander' is.. gatverdegatverdegatver....
Schijnbaar :P

Ik vind het gewoon een geuzen naam, gierige hollanders.

En wel een beetje terecht ook. Want we willen wel allemaal 8mbit, maar het mag niks kosten.

• Bart©
  • Laatst online: 11-02 13:32
mhr-zip schreef op 07 oktober 2004 @ 12:53:
[...]

En wel een beetje terecht ook. Want we willen wel allemaal 8mbit, maar het mag niks kosten.
Volgens mij hebben alleen 'randstadters' het over "Holland" en "ik ben een Hollander". Maar ja, die komen voornamelijk ook uit Noord en Zuid Holland.

Maar toch.. Ik vind het wel simpel denken.. Gierige Nederlanders klinkt toch ook?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 07 oktober 2004 @ 12:53:
[...]

Toen ik voor het eerst 8Mbit nam waren de kosten 99 euro per maand. Dus echt gierig ben ik ook niet geweest. Later ben ik naar 70 euro gegaan en dit jaar naar 52,50 euro.

• mhr-zip
we_are_borg schreef op 07 oktober 2004 @ 14:50:
[...]

Toen ik voor het eerst 8Mbit nam waren de kosten 99 euro per maand. Dus echt gierig ben ik ook niet geweest. Later ben ik naar 70 euro gegaan en dit jaar naar 52,50 euro.
Wie de schoen past, trekke hem aan.

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 21:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik zit hier bij speedxs en heb een 8mbit/1mbit lijn, voor 49,95 per maand +99 euro administratiekosten per jaar.

nadeel van speedxs is de helpdesk, is gewoon suckie! het is open van 9 tot 5 ofzo en is in het weekend gesloten 8)7 lekker logisch.
ik heb 1x een probleem gehad en was toen gelijk een weekend zonder internet, omdat de dns server eruit lag en de helpdesk onbereikbaar. ik moest toen handmatig een dns server invoeren, wat niet werkte -->moest op elke pc dns server gaan invoeren :( , op mijn vraag waarom het handmatig moest en niet word gefikst bij speedxs kreeg ik geen antwoord, want er wordt alleen maar eromheen gepraat.

de newsgroepen gebruik ik niet-->vpn tudelft newsgroep :Y)

hopelijk heb je hier iets aan.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 07 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Ik weet niet of je het weet mar ik zit nog steeds bij de zelfde provider waar ik die 99 euro betaalde, alleen de prijzen zijn naar beneden gegaan.
Ik zit nu al meer dan twee jaar bij Dutchweb en het bevalt me goed.
In al die jaren dat ik internet heb gehad heb ik in totaal maar 4 providers gehad.
Eerst bij Compuserve toen XS4ALL (28k8 later 36K6 modem) na XS4ALL ben ik over gegaan op Kabelfoon i.v.b.m. vaste kosten per maand, toen weer naar XS4ALL i.c.m. Fast ADSL, aangezien ik meer wilde ben ik over gestapt naar Dutchweb 8Mbit die ook een dedicated lijn tot zijn beschiking heeft.

• Attilla
Dxue schreef op 07 oktober 2004 @ 15:30:
nadeel van speedxs is de helpdesk, is gewoon suckie! het is open van 9 tot 5 ofzo en is in het weekend gesloten 8)7 lekker logisch.
Je heb voor een lage prijs internet en de helpdesk is een normaal nummer. Tja, dan hoort dat hierbij nou eenmaal. Per mail en chat zijn we 's avonds en in het weekend altijd bereikbaar.
ik heb 1x een probleem gehad en was toen gelijk een weekend zonder internet, omdat de dns server eruit lag en de helpdesk onbereikbaar. ik moest toen handmatig een dns server invoeren, wat niet werkte -->moest op elke pc dns server gaan invoeren :( , op mijn vraag waarom het handmatig moest en niet word gefikst bij speedxs kreeg ik geen antwoord, want er wordt alleen maar eromheen gepraat.
Je heb waarschijnlijk het copperjet modem, we zijn er nu achter dat hier een bug zit in de dns relay. Heel lang wisten we niet waar het door kwam, maar alleen dat je het op kon lossen door vast de ip-adressen in te vullen. Er omheen praten doe ik niet (je zal mij aan de telefoon hebben gehad), maar ik wist het toen echt niet, dus wat wil je dat we dan vertellen ?

Dus als je nog eens kritiek heb, zorg dan ook even dat hij juist is als je wil. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 07-10-2004 16:05 ]

• mhr-zip
we_are_borg schreef op 07 oktober 2004 @ 15:58:
ben ik over gestapt naar Dutchweb 8Mbit die ook een dedicated lijn tot zijn beschiking heeft.
Wat wil je hier mee zeggen/houd dit in volgens jou?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

mhr-zip schreef op 07 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen/houd dit in volgens jou?
Beetje krom geschreven die zin.
Ik bedoelde dat me 8Mbit beschikt over een dedicated lijn er zit geen spraak op. Ik betaal ook niets extra's aan Dutchweb of KPN. Ik had de mogelijkheid nog om dat te doen, de kosten waren er ook naar.

Verwijderd

Heren,

Laatst had ik ADSL bij dutchweb besteld.
Door omstandigheden was ik genoodzaakt deze direct weer op te zeggen.
Dit heb ik schriftelijk gedaan 1 dag na aanvraag.

Vervolgens kreeg ik een week later een credit factuur van 25 euro.
administratie kosten noemen ze dat.

Klopt dit wel?
Ik had namelijk begrepen dat er tegenwoordig bij het aanvragen van ADSL een bedenktijd van 7 dagen op zit. Dus ik neem aan dat je hiervoor geen administratiekosten hoeft te betalen.

Wie van jullie weet of dit klopt?

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 15:40:
Heren,

Laatst had ik ADSL bij dutchweb besteld.
Door omstandigheden was ik genoodzaakt deze direct weer op te zeggen.
Dit heb ik schriftelijk gedaan 1 dag na aanvraag.

Vervolgens kreeg ik een week later een credit factuur van 25 euro.
administratie kosten noemen ze dat.

Klopt dit wel?
Ik had namelijk begrepen dat er tegenwoordig bij het aanvragen van ADSL een bedenktijd van 7 dagen op zit. Dus ik neem aan dat je hiervoor geen administratiekosten hoeft te betalen.

Wie van jullie weet of dit klopt?
Als jij online je adsl hebt besteld, dan heb je idd het recht om binnen 7 dagen kostenloos te annuleren.
Gelukkig is dat bij wet geregeld.

Verwijderd

De laatste geruchten die ik gehoort heb is dat DutchWeb momenteel intern druk overlegd of men het failliesement moet aanvragen.
De salarissen van diverse werknemers zouden zelfs niet betaald zijn van de afgelopen maand(en).
Bron: ex werknemers van DutchWeb die nog goeie contacten hebben met de huidige werknemers.

Wat nu precies waar is aan deze geruchten weet ik ook niet, maar het is wel vaak zo dat waar rook is er ook vuur is.

Het is maar dat jullie het weten.......
Pagina: 1