Marktplaats maakt misbruik van emailadres?

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:59

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik kreeg vannacht om 3:54 en 4:58 twee mailtjes van een (voor mij) onbekende, zag eruit als spam, troep etc. of iemand die weer eens te goedgelovig was.

De mail staat hier als txt bestand.

De afzender was een Yahoo adres, maar wanneer ik in de header kijk vind ik deze opvallende stukjes:
Return-Path: <adverteerdermail@marktplaats.nl>
Received: from viruscheck1.xs4all.nl (viruscheck1.xs4all.nl [194.109.20.101])
by maildrop9.xs4all.nl (8.12.9/8.12.6) with ESMTP id i752wcT1016816
Received: (qmail 24767 invoked from network); 5 Aug 2004 02:58:34 -0000
Received: from adv1.marktplaats.nl (213.244.179.42)
by ev1s-69-57-130-35.ev1servers.net with SMTP; 5 Aug 2004 02:58:34 -0000
Received: by adv1.marktplaats.nl (Postfix, from userid 1001)
id C2434BDA2; Thu, 5 Aug 2004 04:58:01 +0200 (CEST)
Ik gebruik voor marktplaats 2 emailadressen om advertenties te plaatsen en elk adres heeft deze mail 1x.
Ofwel iemand gebruikt deze emailadressen dus om deze troep naar mij te mailen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien hebben ze last van een virus die hun 'adresboek' afgaat en zich verspreidt?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-10 23:20

André

Analytics dude

Hmm, misschien marktplaats maar eens mailen hierover, het kan zijn dat ze een corrupte medewerker hebben. En misschien draaien ze een open relay waar misbruik van gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 11:12

Radjesh

hoi

Die mail klinkt best wel als bull shit :)

Ik zou het iig niet doen :D

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 16:19

nzyme

terror

offtopic:
als er een soort (spam)mail is waar ik een hekel aan heb is het wel die van het zielige persoon die geld problemen heeft en een oplossing heeft gevonden bij je isp ofzow :(
triest :(

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een medewerker van marktplaats die effe snel wat geld wil verdienen? :? :?

Waarschijnlijk is er met de header gekloot zodat het lijkt dat het van marktplaats.nl afkomt. Je mailadres zal d.m.v. een scriptje van marktplaats.nl geript zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd even contact opnemen met Marktplaats. Lijkt me niet goed voor hun goede naam dit soort dingen. En er zijn genoeg tweakers die ook op marktplaats zitten...doet het denk ik wel goed om er bij te zetten dat je hier mod bent :Y)
Wat je ook ff kunt proberen: stuur zelf een testmailtje (met wat rotzooi dus) naar die adverteerdermail@marktplaats. Als die ook bij jouw beide mailboxen aankomt, kun je er bijna vanuit gaan dat er iemand per ongeluk achter een alias voor ALLE gebruikers van marktplaats is gekomen...soort open relay, maar dan eigenlijk alleen voor intern gebruik.
Als dat zo is: zeker melden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 10:28
DIT IS GEWOON EEN PIRAMIDE SPEL, oftewel oplichterij!

Snap niet dat je dat zelf niet ziet, want voor dit soort spelletjes waarbij JIJ even €10 moet versturen aan je voorganger is algemeen bekend dat dit bullshit is.

Dus trap er niet in, en gewoon deleten die mail of zet de afzender op de SPAM lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

ralpje

Deugpopje

@ struik: de vraag was ook niet of hij hier op in moet gaan of niet, de vraag is waarom deze mail toevallig aankomt bij de twee mail-accounts die hij bij marktplaats gebruikt; en wat marktplaats hier dus mee te maken heeft. Read the freakin' post before you flame, right? ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-10 23:20

André

Analytics dude

Radjesh schreef op 05 augustus 2004 @ 09:18:
Die mail klinkt best wel als bull shit :)

Ik zou het iig niet doen :D
struik schreef op 05 augustus 2004 @ 09:29:
DIT IS GEWOON EEN PIRAMIDE SPEL, oftewel oplichterij!

Snap niet dat je dat zelf niet ziet, want voor dit soort spelletjes waarbij JIJ even €10 moet versturen aan je voorganger is algemeen bekend dat dit bullshit is.

Dus trap er niet in, en gewoon deleten die mail of zet de afzender op de SPAM lijst
Jongens jongens, Durden is niet achterlijk. Hij geeft zelf ook al aan dat hij dat wel weet. Hij vraagt zich alleen af hoe die SPAM bij marktplaats weg kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:16

slaay

Natuurbeleven.com

http://traceroute.nl/whois?q=213.244.179.42

Gewoon even abuse melding maken en daarnaast http://www.spamklacht.nl spam melden.

Daarnaast is het niet zo dat men op martkplaats van die speciaal aangemaakte emailadressen gebruikt?

Het kan dus zijn dat een gebruiker jouw emailadres "per ongeluk" in zijn/haar mailbox heeft staan en dus via die omweg jou een mailtje stuurt.

[ Voor 50% gewijzigd door slaay op 05-08-2004 09:37 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net te laat.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcts
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 17:13
Waarschijnlijk is het adres gespoofed. Ik maak regelmatig gebruik van marktplaats en gebruik hier een speciaal e-mailadres voor. Op dit mail adres heb ik nog nooit één ongevraagde mail ontvangen.

Als je een eigen mailservert hebt kan je eenvoudig het volgende truukje toepassen om te kijken of websites je e-mailadres misbruiken:

Maak het volgende alias voor je eigen e-mailadres aan: ihs*@mijndomein.nl
(ihs = I hate spam) Zo kun je bijvoorbeeld het volgende adres op marktplaats achterlaten: ihsmrktpls@mijndomein.nl. Ontvang je ongevraagde e-mail via dit adres dan weet je waar het vandaan komt. Rest je nog een mailrule op de server aan te maken dat mail via dat adres automatisch wordt verwijderd.

In de inmiddels vier jaar dat ik dit nu gebruik heb ik één site ondekt die je e-mail (ihsjido@mijndomein.nl )misbruikt. ihsjido@mijndomein.nl of te wel Jensenindeochtend.nl (inmiddels jensen in de middag)

PS: deze site is niet van Jensen _/-\o_ himself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je kan bij marktplaats eenvoudig emails versturen, hoewel marktplaats "speciale" adressen gebruikt kan je wel die adressen gebruiken om spam mee te versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

mjl

Ugh

Erkens schreef op 05 augustus 2004 @ 09:45:
je kan bij marktplaats eenvoudig emails versturen, hoewel marktplaats "speciale" adressen gebruikt kan je wel die adressen gebruiken om spam mee te versturen ;)
Yup, je vult gewoon een reply in op marktplaats en hoopt dat de ontvanger reageert. In eerste instantie hebben ze niet jou adres, pas als je een reply doet ...

Ik heb ook vaker mails, zelfs als ik een bod gedaan heb (van die keniaanse oplichters die dan via een Union money transfer wel een EOS 10D kunnen leveren voor 800 euro ...) op een advertentie, gewoon negeren of doorsturen naar spamklacht en spamvrij.nl etc.
seb_ schreef op 05 augustus 2004 @ 14:45:
Heeft marktplaats niet zo een systeem dat ze emailadressen onzichtbaar maken?

Als je mensen via marktplaats milt stuur je altijd je email naar een of ander vaag adres zoasl: naam.sdfdsfewrew@zend.nu of iets dergelijks. Het kan dus dat iemand gewoon de email adressen zoals ze in marktplaats advertenties staan heeft gebruikt en dat marktplaats die emails via hun eigen service doormailt naar jouw echte adres
Dat bedoelde ik dus ...

[ Voor 31% gewijzigd door mjl op 05-08-2004 16:06 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 22:37

Dommel

Professioneel Software Sloper

André schreef op 05 augustus 2004 @ 09:31:
[...]

[...]

Jongens jongens, Durden is niet achterlijk. Hij geeft zelf ook al aan dat hij dat wel weet. Hij vraagt zich alleen af hoe die SPAM bij marktplaats weg kan komen.
offtopic:
Wat heeft Durden hiermee van doen :? Dreeke heeft de mails toch ontvangen ;)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 22:14

Sebastiaan

....

Heeft marktplaats niet zo een systeem dat ze emailadressen onzichtbaar maken?

Als je mensen via marktplaats milt stuur je altijd je email naar een of ander vaag adres zoasl: naam.sdfdsfewrew@zend.nu of iets dergelijks. Het kan dus dat iemand gewoon de email adressen zoals ze in marktplaats advertenties staan heeft gebruikt en dat marktplaats die emails via hun eigen service doormailt naar jouw echte adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Return-Path is geforged, net als de Received lines.
Mail gaat niet via Marktplaats naar EV1 (grote amerikaanse colo boer) naar xs4all.

Jammer dat je niet de volledige headers laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:01

rontemp

MUHAHA

krijg je bij maktplaats niet heel veel e mail adressen te zien? Bv. als iemand hoger bied als jij krijg je daar het adres van te zien, dus zullen ze wel een scriptje gebruiken die bij martplaats alle e adressen verzamelt

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Pagina: 1