planet internet storing?

Pagina: 1
Acties:

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:40

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Hallo, gister avond bleek mijn internet verbinding via adsl planet opeens eorm te haperen en traag te zijn. vreemd want de server win2k3 draaide al meer dan een maand prima met adsl en planet.

na reboots en settings nagelopen kwam ik er niet uit om de server meteen als schuldige uit te sluiten laptop gepakt adsl modem op laptop gezet en ingesteld. verbonden met planet. maar het is nog steeds huilen met de pet op.

Ik krijg prima verbinding maar met pingen zie je al wat er mis gaat onvoorspelbaar veel time out bij opdracht. gekke is dan wel eer als er wel een respons komt is deze gewoon super snel 9 of 8 ms en soms zitten er een stuk of 10 tot 15 van deze snelle respons pings bij. echter dan weer een stuk of 10 time outs.

dit zorgt natuurlijk voor de haperende verbinding. voordat ik me door de planet helpdesk heen worstel iemand anders met problemen en of iets wat ik zelf kan checken.

(heb al 2 jaar adsl op die server met planet) omgeving rotterdam.
(server is al maanden niet aangepast met uitzondering virusscan updates)

Sommige mensen....

Verwijderd

planet is bezig met hun netwerk, wij hebben ook al 1 week last van weg vallen van de verbinding, ze hebben ook poort 25 ineens open staan.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Hier (flevoland/noordoostpolder) heb ik nergens last van gehad.. zou plaatselijk moeten zijn...

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je al gekeken op de planet site naar storingen of op net 5 teletext, daar heeft planet ook een storings pagina. Hier in de omgeving harderwijk geen problemen met kpn/planet

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:17
Planet heeft maar 1 mededeling.

Laatste update: 05-08-2004 08:50

Actuele meldingen

04-08-2004 19:04 uur. ADSL storing Alkmaar (opgelost)
Als gevolg van een storing kon u in op 04-08-2004 in enkele gebieden in de regio Alkmaar tussen 16:13 en 17:10 niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door papmetklonten op 05-08-2004 08:59 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Gistermiddag na ~14:30 was mijn verbinding (Bodegraven, XS4ALL Fast via KPN) ook opeens ranzig traag. Traag als in: pings die gemiddeld rond de 500ms hingen en met wat geluk nèt aan de 100KB/s downstream, maar wel instabiel. En dat alles net zoals bij jou met een modem dat het al een jaar of drie à vier prima deed. Golden->operational_data gaf een noise margin van 3 tot 4 dB, dus dat bleek echt niet normaal te zijn.

Maar, een firmware upgrade fixte dat. Volgens degene die ik erover sprak komt het wel eens voor dat oude firmwares niet goed werken i.c.m. sommige dslams, en dat het mogelijk is dat er dan gisteren in de centrale dus eentje is vervangen door een type dat inderdaad minder goed werkte met mijn modem/firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 05-08-2004 09:02 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
nee op de stroing pagina niets te vinden teletekst ook niet trouwens.

heb net een aantal andere dns servers getracht in te stellen stomme hoop natuurlijk gezien de pings al een time out geven in plaats van een doelhost onbreikbaat melding. efin ik ga zo maar eens de planet help desk lastig vallen :(

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
intoxicated schreef op 05 augustus 2004 @ 09:01:
Gistermiddag na ~14:30 was mijn verbinding (Bodegraven, XS4ALL Fast via KPN) ook opeens ranzig traag. Traag als in: pings die gemiddeld rond de 500ms hingen en met wat geluk nèt aan de 100KB/s downstream, maar wel instabiel. En dat alles net zoals bij jou met een modem dat het al een jaar of drie à vier prima deed. Golden->operational_data gaf een noise margin van 3 tot 4 dB, dus dat bleek echt niet normaal te zijn.

Maar, een firmware upgrade fixte dat. Volgens degene die ik erover sprak komt het wel eens voor dat oude firmwares niet goed werken i.c.m. sommige dslams, en dat het mogelijk is dat er dan gisteren in de centrale dus eentje is vervangen door een type dat inderdaad minder goed werkte met mijn modem/firmware.
mmm ik heb nog steeds gewoon een ongetweakte speed touch pro van de kpn voor adsl over een analoge lijn.

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
wordt nu met de 2e lijns afdeling doorverbonden, vragen over spyware virusscanners en firewalls heb ik met succes doorstaan. kijken of we verder komen.

rare is echt dat het soms voor 20 seconden super snel weer adsl is en dan weer een hele berg time outs waardoor browsen dus weer helemaal onmogelijk is.

Sommige mensen....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Koelkasten schreef op 05 augustus 2004 @ 09:03:
[...]
mmm ik heb nog steeds gewoon een ongetweakte speed touch pro van de kpn voor adsl over een analoge lijn.
Bedoel je geen ongetweakte ST Home, ipv Pro? iig, met een modem uit die series had ik gisteren dus ook een soortgelijk probleem ;)

Verder even een klein verzoekje: Wil je, wanneer je zelf de laatste poster in het topic bent en wat wilt toevoegen, de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif) gebruiken? Dat leest wat makkelijker dan wanneer je drie keer direct onder elkaar replied :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 08:47:
planet is bezig met hun netwerk, wij hebben ook al 1 week last van weg vallen van de verbinding, ze hebben ook poort 25 ineens open staan.
Hmm, bij mij niet?

Btw, unmodified SpeedTouch Pro bij mij, pas de probleme. Ook geen verbindingen kwijtgeraakt ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2004 09:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
intoxicated schreef op 05 augustus 2004 @ 09:38:
[...]
Bedoel je geen ongetweakte ST Home, ipv Pro? iig, met een modem uit die series had ik gisteren dus ook een soortgelijk probleem ;)

Verder even een klein verzoekje: Wil je, wanneer je zelf de laatste poster in het topic bent en wat wilt toevoegen, de edit-knop ([afbeelding]) gebruiken? Dat leest wat makkelijker dan wanneer je drie keer direct onder elkaar replied :P
ja zo een modem heb ik idd. je had een soort gelijk probleem? bij die mensen werktje het ook al wel een tijdje. ik ben zeer benieuwd naar de oplossing. dan.

heb overigens net de planet helpdesk aan de lijn gehad na veel gedoe over virusscanners en firewalls mocht ik door naar de 2e lijns wel deze na het hele verhaal verteld en hij ging een storing aanmaken voor kpn. die bellen je dan binnen 48 uur terug op je gsm. ik blijf het een heel raar probleem vinden wat zo plots de kop op steekt :?

post editen sorry zal er op letten.

Sommige mensen....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik had van het weekend een probleem (omgeving a'dam). Nu werkt het allemaal weer. Klaarblijkelijk zijn ze idd met het netwerk bezig of zoiets.

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Ok, ik ben natuurlijk zelf nog een beetje aan het proberen en prutsen want 48 uur wachten tot iemand van de kpn belt is natuurlijk geen tweaker style ;)

ik heb het volgende (denk ik) uitgeonden.

ik start een ping -t naar www.google.nl
doe ik dan niets met de verbinding dan krijg ik naar mijn idee veel meer time outs (bijna continu). terwijl als ik een browser open en driftig ga zitten zoeken op google of een forum page in laad waar heel veel plaatjes in zitten [foto topic] bijvoorbeeld dan krijg ik veel minder time outs lijkt het. ik krijg nog steeds time outs maar dan 2 of 3 time outs na een 10 tal responses.

indien ik dus niet driftig met een browser in de weer ben lijkt het er op alsof ik veel meer (bijna continu time outs heb)

even nog een domme vraag waar ik zelf nog over twijfel:
Bij een normale adsl verbinding een ping naar www.planet.nl of www.google.nl zou of er nu wel of geen ander verkeer is eigenlijk altijd respons moeten geven zonder time outs? 1 misschien mogelijk maar meer ook niet? (of heb ik dat mis) ?

Sommige mensen....

Verwijderd

Of je nu wel of niet browsed moet niets uitmaken, een ping is gewoon dataverkeer en dat moet altijd werken (en altijd een redelijk fatsoenlijke waarde corresponderen).

//edit// En een time-out is toch echt wel een indicatie van een 'probleem' met ofwel gammele settings, ofwel gammele hardware. Een andere verklaring voor het pingen met 10ms en dan ineens time-outen heb ik niet... //edit//

Vreemd dus dat in jouw beleving bij het browsen je minder time-outs krijgt.
Wellicht toch een probleem met de modem zoals hierboven beschreven (firmware) ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 10:31 ]

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:30:
Of je nu wel of niet browsed moet niets uitmaken, een ping is gewoon dataverkeer en dat moet altijd werken (en altijd een redelijk fatsoenlijke waarde corresponderen).
Alsnog lijkt dit wel degelijk veel uit te maken alsof je met de browser de connectie alive houd. ik heb nu op de server een pint -t lopen welke als ik niks zit te doen ongeveer 20 time outs geeft en dan 3 responses. als ik dan ga zitten internetten gebeurd er eerst weinig maar als ik dan internet heb heb ik 15 responses en 8 time outs.

Als ik dan alleen de ping laat lopen voor een uur zonder er bij te internetten of iets te doen zie ik dus super veel meer time outs op de ping dan als ik er achter zit en sites tracht te openen.
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:30:
//edit// En een time-out is toch echt wel een indicatie van een 'probleem' met ofwel gammele settings, ofwel gammele hardware. Een andere verklaring voor het pingen met 10ms en dan ineens time-outen heb ik niet... //edit//

Vreemd dus dat in jouw beleving bij het browsen je minder time-outs krijgt.
Wellicht toch een probleem met de modem zoals hierboven beschreven (firmware) ?
Ik wacht met spanning op de reply van de gene die melde dat hij gister een precies zelfde probleem had met zo een modem. :) kijken hoe hij dat heeft opgelost.

Sommige mensen....

Pagina: 1