Iwill DH800 rookt na voor 1e keer aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Vandaag heb ik een nieuwe xeon server geinstalleerd op een Iwill DH800 samen met een 3,06ghz 533fsb Xeon en 4x 512mb pc3200 geheugen en een Antec 550watt EPS voeding. Na het inbouwen van de hw ging het alleen mis bij het aanzetten. Toen ik de server aanzette ging hij na 3-4 seconden weer uit en kwam er rook en een brandlucht van volgens mij de processor. Ik heb het ram geheugen en de voeding ondertussen in een andere pc getest en die werken nog maar of het moederbord of de cpu is dood (of beiden in het ergste geval). Wat kan dit veroorzaakt hebben? Alles dat in het boekje stond waar je op moest letten heb ik gedaan, en er zijn geen zwarte vlekken of sporen van iets dat is doorgefikt op het mobo of de cpu. Later nog even geprobeerd met alleen voeding, mobo, mem en videokaart maar dan krijg ik verder geen beeld of error geluid uit de pc speaker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 00:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaand post is hieruit afgesplitst: [rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml] Het gaat hier om een op zichzelf staand PC-probleem :)

Rook is in veel gevallen een gevolg van kortsluiting of overbelasting. We kunnen hiervanuit helaas niet zeggen waar dit vandaan komt. De kunst is om zoveel mogelijk onderdelen afzonderlijk te testen en uit te sluiten. De volgende stap zou kunnen zijn: mobo even testen met 1 CPU en kijken of deze doorstart en de CPU's 1 voor 1 testen op een ander mobo. Of laat het testen bij de PC-boer waar je het spul vandaan hebt :)

Verwijderd

Het komt soms voor dat voedingskabels op de molexen geswitched zijn bij aanschaf. Het is weliswaar heel zeldzaam. Kijk verder nogmaals onder het moederbord en let op de buisjes die het moederbord op afstand van het metaal houden.

Verwijderd

Dat was hier niet het geval, en ik kan de xeon helaas niet testen in een ander systeem omdat ik geen ander xeon mobo hier ter beschikking heb. Wat ik wel heb getest is het mobo met alleen de voeding, videokaart en 2 strippen ram aan te zetten en dan gaat er netjes een groen lampje branden en alle fans spinnen maar ik krijg geen beeld. Dit is het zelfde geval als ik dezelfde setup maar dan met de naar ik meen kapotte cpu erin test. Het laten testen door de pc boer waar ik het heb aangeschaft is het probleem, het mobo wordt namelijk nergens in nederland verkocht en heb het uit engeland moeten laten komen. Zoals al gezecht werken de voeding en het geheugen zonder problemen in een ander systeem.

Wat ik alleen nog niet had gemeld was dat ik een swiftech mcx603-V heatsink had gebruikt met een papst fan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:57 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er kan toch een andere (wat meer standaard) xeon plank uit de kast getrokken worden door leverancier om iig de CPU te testen? Als die goed is weet jij waar het probleem zit :)

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

sorry niet goed gelezen
offtopic:
probeer eens met een andere voeding ik weet dat antec een goed merk is maar ik werk in een pc winkel en heb er binnen een maand drie teruggekregen (van de 4) allemaal 550 watters.
allen met rook en ploffende mosfets, condensators etc. en de nodige stank.

ik heb het gevoel dat ze heel erg gevoelig zijn voor transport ofzo dit lijkt iig hier de grootste gemene deler te zijn.

ziet eruit alsof je mobo gefrituurd is als ie geen beeps ofzo geeft (alle condensators etc. gecheckt op lekken/bolstaan al lijkt me dat sterk)
anyway veel succes.

[ Voor 21% gewijzigd door snooze op 05-08-2004 21:01 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

maar je hebt dus maar 1 cpu voor het testen? Want als je er twee hebt/zou hebben kun je natuurlijk single cpu testen. Verder woon ik niet in de buurt van beyond eternity, gezien ik woon op basis van plaats, niet op basis van tijd :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Uit de FAQ en wat een leraar altijd tegen mij zei:
"Electronica werkt op rook, als de rook eruit is doet hij het niet meer". Zou iig de spulletjes zo veel mogelijk los proberen te testen en anders alles terugsturen met het feit dat het een DOA lijkt te zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

snooze schreef op 05 augustus 2004 @ 20:57:
sorry niet goed gelezen
offtopic:
probeer eens met een andere voeding ik weet dat antec een goed merk is maar ik werk in een pc winkel en heb er binnen een maand drie teruggekregen (van de 4) allemaal 550 watters.
allen met rook en ploffende mosfets, condensators etc. en de nodige stank.

ik heb het gevoel dat ze heel erg gevoelig zijn voor transport ofzo dit lijkt iig hier de grootste gemene deler te zijn.

ziet eruit alsof je mobo gefrituurd is als ie geen beeps ofzo geeft (alle condensators etc. gecheckt op lekken/bolstaan al lijkt me dat sterk)
anyway veel succes.
Alles gechecked en ik weet zeker dat de voeding werkt aangezien ik hem in een opteron systeem heb gehangen dat ook een EPS voeding vereist en dat werkte zonder problemen dus ik ga er voorlopig van uit dat de voeding werkt. Persoonlijk denk ik ook dat het de cpu is en niet het mobo, vanochtend even gemailed met de technische support van Iwill dus daar wacht ik nog even op.
Pagina: 1