[Exch 5.5] Restoring an Exchange Directory

Pagina: 1
Acties:

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:16
Naar aanleiding van een corrupte dir.edb en verscheidene hopeloze herstelpogingen dmv eseutil, chkds,... kregen we van Microsoft het advies om volgende KB artikel uit te voeren: KB162353 i.e. "Restoring an Exchange Directory".

Nu vroeg ik me af of er hier iemand zit die hiermee relevante ervaring heeft? Wat voor problemen er te verwachten zijn, waar we specifiek op moeten letten enz.
Hoelang duurt het vooralleer alles terug functioneert in het beste geval? (onze pub.edb is ongv 9GB en de priv.edb 14GB)

[ Voor 7% gewijzigd door Destn op 05-08-2004 07:16 ]

Verwijderd

Valt wel mee, ik denk dat je het in een middagje wel weer aan de praat krijgt. Let goed op dat je dezelfde Organisation- en site name gebruikt. En kopieer voor de veiligheid de gehele exchange directory (logs+stores...enz...) naar een server/werkstation als backup. succes!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een online backup hebt is het dan niet makkelijker een installatie in recovery modes uit te voeren en daarna backup terug te zetten?
Dat is iig de manier die ik gebruikte voor restoren.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Destn
spook schreef op 05 augustus 2004 @ 08:14:
Als je een online backup hebt is het dan niet makkelijker een installatie in recovery modes uit te voeren en daarna backup terug te zetten?
Dat is iig de manier die ik gebruikte voor restoren.
Het probleem is iets ingewikkelder.

Ik zit hier pas 2 maanden als contractor, dus ik ben er niet live bij geweest.

1) In Juli vorig jaar werd de oude server hardware verandert door nieuwe. Dus er werd een nieuwe server opgebouwd en de mailboxen werden gemoved. Daarna werd de oude server, niet correct, uit de organisatie verwijderd => Directories inconsistent. Directories werden terug consistent gemaakt, problemen opgelost.

2) April dit jaar hadden ze hier last van een "major" power-failure waardoor de exchange server blijkbaar zwaar gecrashed is. Wat er dan juist gebeurd is om hem terug online te krijgen weet ik niet precies maar feit is dat hij vanaf toen geen nieuwe mailboxen meer repliceert naar zijn HUB-server. Omgekeerd lukt wel en bestaande objecten worden wel geüpdate.
Aangezien er veel intern gemaild wordt en er niet constant nieuwe mensen bijkomen, werd dit probleem pas later ontdekt.(1 maand later ofzo).
Restore van de dir.edb van een tape van voor de crash lukt al niet meer aangezien de thombstone age maar op 30 dagen staat.

3) Er was ook een probleem met de (offline) address books, maar dit heb ik reeds dmv de raw properties kunnen oplossen.

Call werd geopend bij MS en ik heb reeds verschillende tools ontvangen (waaronder chkds en chkdsro) deze heb ik dus ook volgens de bijgeleverde procedure uitgevoerd maar helaas zonder het beoogde resultaat. Dus het laatste advies van MS was dus KB162353.
Hope it works....:X

• Destn
Ik zit net te denken...

Als ik nu voor de werkzaamheden een Ghost image neem van de server en ik moet die om een of andere reden terugzetten, zullen de andere servers in de organisatie dan automatisch mijn oude server terugherkennen of moet ik iets extra's configureren?

• Destn
Zie net dat hij niet onder SA staat maar onder WOS, kan iemand dit topic verzetten plz. Thx

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

Dest: Voor topic moves kun je een Topic Report aanmaken zie handje bij starters post. Heb je al op www.microsoft.com/technet gezocht naar restoren Exchange5.5? Welk Backup pakket gebruik je? Je zult een nieuwe server opmoeten bouwen en dan de database terug zetten. Hou rekening ermee dat organisational neem en dergelijke het zelfde moeten zijn als de huidige naamgeving.... Maar goed op de site van Microsoft is heel veel informatie te vinden hoe een goede restore te doen.

ps: je eigen topic schoppen binnen 24 uur is ongewenst je kunt het beste je Starters Topic Editten.
Pagina: 1