Constant hickups bij opnemen van vinyl naar MP3

Pagina: 1
Acties:

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:45
Ik heb reeds verschillende opnameprogramma's geprobeerd; Total Recorder, Cool Edit Pro, en nog wat gratis programmaatjes. Toch krijg ik bij al mijn opnames hier en daar hickups (dus "sprongetjes" in de opname): Aangezien ik mijn vinyl op cd wil hebben en vervolgens met de cd's wil mixen is dit NIET acceptabel.

Ik vroeg me af of er misschien een manier was om in Windows XP één programma de VOLLEDIGE controle over het systeem te geven onder bepaalde omstandigheden, zodat er geen andere threads meer tussen kunnen komen. Ook al draai ik namelijk helemaal niks, dit blijft voorkomen en het is bijzonder irritant.
Aan mijn systeem zal het niet liggen:

- Epox 8RDA3+ met stock geluid enz.
- Athlon XP2600+ @ 190 x 11,5 (i.v.m. hoge temperatuur teruggeklokt, stock snelheid geeft zelfde problemen)
- 2x512MB Kingston HyperX DDR400 CAS2
- 2xWestern Digital Raptor 36.7 in RAID-0 via SiL3112A (3Ware Escalade geprobeerd, maar geeft hetzelfde probleem)
- 2x netwerk, beide in gebruik.

Ook op mijn andere systeem (een Duron 1400 MHz met 256MB en Windows 2003 Server) komen deze problemen voor.

Vreemd genoeg draait Total Recorder op een P3 650 MHz met 256MB RAM en een oude 10GB HDD (bij een bekende) compleet probleemloos.. onder Windows 2000!

Is de enige oplossing nu dan echt terugstappen?

Ga toch fietsen.

• kakanox
Is er anders misschien een manier om te bufferen of is het mogelijk om een RAM-disk aan te maken onder XP? Misschien dat dat oplossingen kunnen zijn voor mijn probleem...

Ga toch fietsen.

Verwijderd

"C:\WINNT\system32\cmd.exe /c start /Abovenormal opnameprogramma.exe"

En natuurlijk zo min mogelijk achtergrond-processen aan tijdens het opnemen en allerlei vormen van slaapstanden/screensavers etc uitschakelen.

Overigens gebruikte ik voor exact hetzelfde doel indertijd een 233MHz K6 icm CoolEditPro @ Win2K (dedicated een oude bak inzetten om opnamen te maken leek mij nl. een stuk handiger dan het op mijn primaire bak te doen)...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 06:18 ]

• kakanox
Ga het morgen even proberen, report hier het resultaat...

Ga toch fietsen.

• kakanox
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 06:11:
Overigens gebruikte ik voor exact hetzelfde doel indertijd een 233MHz K6 icm CoolEditPro @ Win2K (dedicated een oude bak inzetten om opnamen te maken leek mij nl. een stuk handiger dan het op mijn primaire bak te doen)...
Op zich een strak plan, alleen nu wil het geval dat ik weinig ruimte heb voor een extra bak hier, en ook weinig geld om er een bij te kopen eigenlijk...

Ga toch fietsen.

• kakanox
"C:\WINNT\system32\cmd.exe /c start /Abovenormal opnameprogramma.exe"

dit zorgt voor minder "macht" over m'n systeem, hij is vaak bezig met dat programma... nog steeds hickups. Iemand anders een oplossing?

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Al gekeken naar de processen die uitgeschakeld kunnen worden?
Chipsetdrivers en DMA is allemaal in orde?

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-08 21:52
Het lijkt meschien raar maar ik had ongeveer hetzelfde met dat mobo, enige manier hoe ik het heb kunnen oplossen was gewoon beide onboard netwerkkaarten uit te schakellen. Deze gaven om de een of andere reden bij netwerktraffiek gewoon haperingen in het geluid.

• kakanox
Dus het ligt aan de netwerktraffic? Hmm.. dat zou wel kunnen ja, heb ze alletwee in gebruik altijd.. maar dan moet ik dus toch een extra systeempje zoeken want dat schiet dus niet op... Thanx man..

Shit... iemand een 8RGA+ ruilen voor een ander bordje??

[ Voor 14% gewijzigd door kakanox op 06-08-2004 01:38 ]

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Onboard netwerk kun je gewoon in de bios uitschakelen (zet gewoon alles uit wat je niet gebruikt, dat scheelt weer resources en evt. conflicten).
Je mag dan een modje zijn, maar je moet wel goed lezen euss...
Ach, voor dat ene uurtje opnemen kan het netwerk wel uit ;)
weer lekker op goedkope troep gaan werken... SiS enzo,
Lol, dat secundaire systeem was toendertijd ook een SiS hier (afgedankt omdat de ander het niet stabiel kreeg) :+

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 06:12 ]

• kakanox
Je mag dan een modje zijn, maar je moet wel goed lezen euss... :)

Heb alletwee die netwerkaansluitingen nodig voor de verbinding met m'n fileserver en de verbinding met het internet.

Heb het probleem inmiddels opgelost: Moederbord in mijn server vervangen door de oude, een ECS K7VTA3 v5.0. Weet eigenlijk ook niet waarom ik er een Epox 8RGA+ ingezet heb, was nergens voor nodig :(

Maar goed: Nu dus even aan het opnemen geweest op die fileserver en nog geen enkel probleem ontdekt.. ondanks dat er maar 256MB RAM in die bak zit, EN het is een fileserver die door meerdere systemen constant aangesproken wordt. Toch apart dat dat met die nForce2 niet fatsoenlijk wil werken.. Zie bijv. wel dat het processorgebruik door Total Recorder op dat servertje constant tussen de 13 en 17% ligt, terwijl het op de nForce maar 3-4 % was... Duron 1400 scheelt dus toch nog aardig met een fors overgeklokte XP2600+... maar volgens mij heeft het weinig met dat processorgebruik te maken. Deelt de netwerkvoorziening zijn bandbreedte met de SiL3112A op de nForce2 ofzo? Zodat de schrijfmogelijkheid stokt en er telkens een klein stukje verloren gaat? Toch interessant om eens te onderzoeken.

offtopic:
Misschien moet ik dit systeem toch maar eens verkopen en weer lekker op goedkope troep gaan werken... SiS enzo, op de een of andere manier krijg ik dat altijd stabiel, en het is vaak bijna even snel als de dure systemen van vrienden!

[ Voor 1% gewijzigd door kakanox op 06-08-2004 06:01 . Reden: smiley mislukt door streepje ertussen >>> :-) ]

Ga toch fietsen.

• kakanox
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 01:59:
Onboard netwerk kun je gewoon in de bios uitschakelen (zet gewoon alles uit wat je niet gebruikt, dat scheelt weer resources en evt. conflicten).

[...]
Ach, voor dat ene uurtje opnemen kan het netwerk wel uit ;)
Ghehe.. ene uurtje? :D Tegen de tijd dat ik hier klaar ben met al m'n platen overzetten op cd ben ik dan al gewist op GoT omdat ik nooit meer langskom :P
[...]
Lol, dat secundaire systeem was toendertijd ook een SiS hier (afgedankt omdat de ander het niet stabiel kreeg) :+
Toch grappig he? en dan investeer ik een keer in een nForce2 van (indertijd) 2200 euro, en die doet dan weer niet wat ik wil... AARGH! :)

Ga toch fietsen.

Pagina: 1